امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32352 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سند اولویت های معارفی در برنامه های سیما اجرایی می شود

خبرایران: در جلسه شورای حقیقی معارف سیما بر اجرایی شدن سند اولویت های معارفی در برنامه های تلویزیون تاکید شد.
سند اولویت های معارفی در برنامه های سیما اجرایی می شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، نشست مشترک اعضای حقیقی شورای معارف سیما با معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور برگزار و بر اجرایی شدن اولویت معارفی در برنامه های سیما و همچنین تعامل موثر با حوزه علمیه و نیز اقدامات مناسب برای به تصویر کشیدن راه پیمایی عظیم اربعین تاکید شد.

اولویت های معارفی در برنامه های سیما از جمله مباحثی بود که از سوی دبیر جلسه مطرح و اعضای حاضر ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات از جمله: هدف قرار دادن طرح تربیتی برای مخاطبان دانش آموز در برنامه ها، ارتقا مباحث معارفی و طبقه بندی کردن آنها، اجرایی شدن سند اولویت های معارفی در برنامه های تلویزیون را در دستور کار قرار دادند.

راه های تعامل مفید و موثر بین حوزه های علمیه و سیمای جمهوری اسلامی ایران و همکاری متقابل حوزه و رسانه در پژوهش ها و آینده نگری ها نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این جلسه ضمن تبیین سیاست های شبکه های مختلف تلویزیون در اربعین حسینی، اعضای شورای حقیقی معارف سیما بر تکریم مرجعیت دینی، مسئله نظم راه پیمایی، انتقال فرهنگ نظافت، احترام به بزرگترها، صبر، تقدم واجبات بر مستحبات و اهمیت مناسک جمعی در برنامه سازی و همچنین پخش مستندهای فاخر از کلیه شبکه ها و همچنین تولید کلیپ های کوتاه مرتبط برای فضای مجازی تاکید کردند.

لازم به ذکر است، حجج اسلام والمسلمین نبوی، نهاوندیان و توکلیان، محمدحسین محمدزاده، عبدالکریم خیامی، جواد رمضان نژاد و محمد احسانی از حاضرین در این جلسه بودند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب