امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32365 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی مطرح کرد؛

حق برای صلح کودکان در جهان امروز یک ژست عوام فریبانه است

خبرایران: دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی در همایش حقوق شهروندی و حقوق کودک با اشاره به اینکه حق بر صلح کودکان در جهان یک ژست عوام فریبانه است و گفت: در دنیا هیچ نگرش دقیق وجامعی برای حقوق کودک نشده است و جهان امروز نیاز به بررسی و آگاه سازی دقیق در حوزه کودک را دارد.
حق برای صلح کودکان در جهان امروز یک ژست عوام فریبانه است

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی در همایش حقوق شهروندی و حقوق کودک که صبح امروز در دانشگاه خوارزمی برگزار شد حق بر صلح کودکان در جهان را یک ژست عوام فریبانه دانست و گفت: در دنیا هیچ نگرش دقیق وجامعی برای حقوق کودک نشده است و جهان امروز نیاز به بررسی و آگاه سازی دقیق در حوزه کودک را دارد.

این آگاه سازی  عمومی  در حوزه کودکان را می توان در سطوح مختلف مورد بررسی قرار داد. این سطوح عبارتند از :

1- نیاز به فرهنگ، اندیشه و گفتمان سازی در حوزه کودکان

2- استفاده از ظرفیتهای نخبگی و سازمانهای مردم نهاد

3- آموزش و اطلاع رسانی حقوق کودک

4- نرم سازی و هنجار سازی بین المللی برای ایجاد صلح و امنیت در کودکان

دکتر عامری در ادامه گفت امروزه شاهد اجحاف در حقوق کودکان هستیم و بیشترین خشونت علیه کودکان در جوامع به ظاهر متمول دیده می شود ؛ باید حقوق کودکان با یک نگرش دقیقتر بررسی و تبیین شود؛امروزه حقوق کودک در لا به لای قانون ظاهر فریب دنیا پوشیده شده است و با یک نگاه نقادانه به این موضوع می توان حقوق کودک را به عنوان یک موضوع مهم و اساسی  در جامعه مطالبه کرد.
وی خاطر نشان کرد که برای مطالبه حقوق کودکان باید فرهنگ سازی شود ودر این امر مهم باید از ظرفیت نخبگان و سازمانهای مردم نهاد فعال در این حوزه ها نیز استفاده نمود.
دکتر عامری در پایان گفت که امروزه نقش جمهوری اسلامی ایران در ساخت هنجارهای بین المللی زمینه ساز قوائد و نرمهای بین المللی است که زمینه تعامل بیشتری ایجاد کرده و می توان با کارهای علمی،  آموزش و اطلاع رسانی حقوق کودکان را در جهان بسط و گسترش داد تا صلح و امنیت برای کودکان در جهان فراهم شود.

چهاردهمین همایش ملی “حقوق شهروندی و حقوق کودک” به کوشش وزارت دادگستری، معاونت حقوق بشر و امور بین الملل و دانشگاه خوارزمی و با همکاری کمیسیون ملی یونسکو- ایران و مجمع جهانی صلح اسلامی برگزار شد. 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب