امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32378 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بازدید مدیران مسئول مطبوعات غیر دولتی از دستاوردهای طرح جامع مالیاتی

خبرایران: جمعی از مدیران مسئول مطبوعات غیردولتی با حضور در نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی، از آخرین تحولات این حوزه بازدید کردند.
بازدید مدیران مسئول مطبوعات غیر دولتی از دستاوردهای طرح جامع مالیاتی
به گزارش خبرایران از رسانه مالیاتی ایران، در این بازدید که روز چهارشنیه 18 مهرماه، با حضور رئیس کل و معاونین سازمان امور مالیاتی کشور، سرپرست طرح جامع مالیاتی، رئیس و اعضای هیات مدیره انجمن روزنامه های غیردولتی و جمعی از مدیران مسئول روزنامه های غیردولتی برگزار شد، تازه ترین دستاوردهای نظام مالیاتی در حوزه طرح جامع مالیاتی به حضار ارایه گردید.
علیرضا بختیاری، رئیس هیات مدیره انجمن روزنامه های غیردولتی و مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد با تقدیر و تشکر از رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و همه دست اندرکاران پیاده سازی و اجرای این پروژه عظیم اقتصادی، تاکید کرد: با اجرای این طرح، اکنون می توان به آینده اقتصاد بدون نفت برای ایران عزیز امیدوار بود.
گفتنی است در ابتدای این بازدید، پورتال اینترنتی خدمات الکترونیک مالیاتی شامل مجموعه ای از خدمات اینترنتی که با هدف افزایش رضایتمندی مودیان و تسهیل تعاملات فیمابین مودیان و کادر مالیاتی ایجاد گردیده، مشتمل بر سامانه‎های ثبت‎نام الکترونیکی، ارایه اظهارنامه الکترونیکی، پرداخت الکترونیکی مالیات، ارسال الکترونیکی صورت معاملات فصلی، ارسال الکترونیکی فهرست مالیات حقوق، خلاصه پرونده الکترونیک، ثبت صندوق نرم‏افزار فروش، ثبت الکترونیک شکایات و اعتراضات، استعلام الکترونیکی بدهی مالیاتی و نرم افزار گوشی‎های هوشمند به شهروندان ارایه می گردد، به بازدیدکنندگان ارایه شد.
در ادامه، فرایند صدور الکترونیکی گواهی ماده 187 و همچنین سامانه صدور گواهی های موضوع ماده 186 قانون مالیات های مستقیم به عنوان دیگر خدمات ارزنده طرح جامع مالیاتی، برای حاضرین تشریح گردید.
در بخش دیگری از این بازدید، قابلیت‏ها و کارکردهای سامانه نرم‎افزاری یکپارچه مالیاتی(سنیم)و اجزا و ماژول‎های آن برای دست اندرکاران و مدیران مسئول مطبوعات تبیین شد. به گفته سرپرست طرح جامع مالیاتی، این سامانه تنها پروژه از 32 پروژه این طرح است که توسط یک شرکت فرانسوی طراحی و ایجاد گردید و البته با خروج این شرکت از طرح جامع مالیاتی و تحویل سورس کدهای این نرم افزار به سازمان، کلیه تغییرات، برنامه نویسی ها و مدیریت این نرم افزار توسط کارشناسان و متخصصان ایرانی انجام می پذیرد.
پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی به عنوان یکی از اجزای مهم سنیم، از دیگر مباحثی بود که در این بازدید بدان پرداخته شد و کاربردهای محوری آن از جمله شناسایی مودیان فاقد پرونده مالیاتی و فعال در اقتصاد پنهان برای حاضرین تشریح شد. سرپرست طرح جامع مالیاتی در این بخش تاکید کرد: یک میلیارد و 300 میلیون رکورد اطلاعاتی موجود در سامانه های این بانک اطلاعاتی، فرایند شناسایی مودیان و مبارزه با فرار مالیاتی را به شدت تسریع بخشیده است.
سرپرست طرح جامع مالیاتی با اشاره به اینکه با افزایش اطلاعات این پایگاه، روند مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید، جدی و قاطع تر شده است، گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی، امسال تمامی اظهارنامه های مالیاتی به صورت الکترونیکی دریافت شد و تا پایان امسال نزدیک به دو میلیون اظهارنامه که حدود نیمی از اظهارنامه های دریافتی است، بدون رسیدگی پذیرفته و قطعی خواهد شد.
گفتنی است در خاتمه این بازدید، نشست مشترک مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور و انجمن مدیران مسئول روزنامه های غیردولتی به منظور رفع مشکلات و دعدغه های مالیاتی این صنف در محل سازمان امور مالیاتی کشور برگزار گردید.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب