امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 32421 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۶:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمد قیصری در نشست خبری اعلام کرد؛

۱۰۰۱ بانوی ایرانی درغالب کاروان«دل‌جویان زینبی»اربعین حسینی به کربلا اعزام می شوند/ سیده ملک خاتون (س)٬ تنها زن پادشاه شیعه ایرانی بوده‌/ اولویت اعزام با زنانی که تاکنون به کربلا مشرف نشده اند/ نگارش کتاب زندگینامه «سیده ملک خاتون» به قلم خسرو معتضد

خبرایران: مدیرتولیت آستان مقدس امامزاده سیده ملک خاتون (س) گفت: طرح «نائب الشهید» نیز امسال به طور بین‌المللی در سطح جهان اسلام برگزار خواهد شد وستاد نائب الشهید کارت ۷ هزار شهید زن ایرانی تدارک دیده که به سرزمین عراق خواهند بُرد تا زائرین به نیابت از شهدای کشورمان نایب الزیاره باشند.
۱۰۰۱ بانوی ایرانی درغالب کاروان«دل‌جویان زینبی»اربعین حسینی به کربلا اعزام می شوند/ سیده ملک خاتون (س)٬ تنها زن پادشاه شیعه ایرانی بوده‌/ اولویت اعزام با زنانی که تاکنون به کربلا مشرف نشده اند/ نگارش کتاب زندگینامه «سیده ملک خاتون» به قلم خسرو معتضد

به گزارش خبرنگارخبرایران٬ نشست خبری اعزام بزرگترین کاروان بانوان عاشورایی دل‌ جویان زینبی٬طرح عظیم«نائب الشهید»و اعلام برنامه‌های اربعین امامزادسیده ملک خاتون (س)٬ »عصرامروز چهارشنبه ۱۸ مهر ماه 1397 با حضور«محمد قیصری» مدیر تولیت آستان مقدس امامزاده سیده ملک خاتون (س)٬ «حسین عامریان» مسوول طرح «نائب الشهید» و اصحاب رسانه در محل آستان مقدس امامزاده سیده ملک خاتون (س) برگزارودراین نشست خبری «محمد قیصری» مدیر تولیت آستان مقدس امامزاده سیده ملک خاتون (س)اظهارداشت: سیده ملک خاتون (س)٬ تنها زن پادشاه شیعه ایرانی بوده‌اند که ما امروز نام بردن از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را مدیون این شخصیت هستیم.

مدیر تولیت آستان مقدس امامزاده سیده ملک خاتون (س) تصریح کرد: ایشان نخستین بار در ایران عزاداری امام حسین (ع) را برپا کردند و متاسفانه جایگاه این شخصیت تاکنون مغفول و مظلوم مانده‌ است.

وی با تشریح برنامه‌های اربعین این آستان خاطرنشان کرد: قرارگاه مرکزی اربعین از ما خواستند تا در این آستان بحث بانوان در اربعین را شکل و سامان دهیم و این مسئله از این آستان انجام شد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم در یک کار نو و جدید در قالب کاروان زنان به عنوان «دل‌جویان زینبی» تعداد ۱۰۰۱ بانوی ایرانی را در اربعین حسینی به سمت کربلا اعزام کنیم.

 قیصری عنوان داشت : در این کاروان اولویت اعزام ما با زنانی است که تاکنون به کربلا مشرف نشده‌اند و یا از خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشند و ثبت‌نام در این کاروان از فردا پنجشنبه ۱۹ مهر آغاز و تا یکشنبه 22 مهرماه 1397 ادامه دارد.

وی ابرازداشت: هزینه هر زائر برای حضور در این کاروان مبلغ یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، که این مبلغ شامل تمام هزینه‌های سفر ائم از ویزا، اسکان، خوراک و هزینه اتوبوس خواهد شد و این کاروان سه ‌شنبه ۱ آبان با مراسم بدرقه و همراهی یک تیم امنیتی به سمت نجف راهی خواهد شد.

مدیر تولیت آستان مقدس امامزاده سیده ملک خاتون (س) تاکید کرد: برنامه‌‌ ریزی برای حضور روحانی و مداح درهراتوبوس انجام شده تا فعالیت‌های فرهنگی خوبی در این سفر داشته باشیم.ضمن اینکه این کاروان در شهرهای همدان، کرمانشاه و ایلام توقف خواهد داشت که هر شب به مراسم عزاداری خواهند پرداخت.

وی افزود: برنامه ‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا کاروان بدون هیچ معطلی از مرز عبور کند و با اتوبوس‌های عراق به سمت نجف ره‌سپار شوند و  تعدادی هدیه از سوی حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده که توسط این زنان به کربلا می‌رود. همچنین در طرح «ام‌البنین، ام‌الشهید» مادران و خواهران شهید مقدری آذوقه به عنوان هدیه به این زائرین هدیه خواهند کرد.

مدیر تولیت آستان مقدس امامزاده سیده ملک خاتون (س) یادآورشد: طرح «نائب الشهید» نیز امسال به طور بین‌المللی در سطح جهان اسلام برگزار خواهد شد وستاد نائب الشهید کارت ۷ هزار شهید زن ایرانی تدارک دیده که به سرزمین عراق خواهند بُرد تا زائرین به نیابت از شهدای کشورمان نایب الزیاره باشند.

وی اضافه کرد: شام اربعین این کاروان به سمت ایران حرکت خواهند کرد و طبق رصدی که شده هیچ کاروانی با این تعداد و حجم در گذشته وجود نداشته است و ما از این بابت خوشحالیم. بانوان ایرانی چون ناموس ایرانی‌ها هستند ما تلاش خواهیم کرد آن‌ها را با احترام به زیارت ببریم.

 قیصری با اشاره به برگزاری مسابقه عکس و خاطره‌نویسی اربعین عنوان داشت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که ما در این آستان برای اربعین پیش‌بینی کرده‌ایم بحث مسابقه «عکس» و «خاطره از اربعین» است که انجام خواهد شد.

وی افزود:  شبکه افق و رادیو اربعین در این اتفاق مهم همراه ما خواهند بود و طبیعتاً مرجع خبری ما برای اطلاع‌رسانی نیز همین رسانه‌ها هستند ضمن اینکه در طرح جامانده‌گان نیز مقرر شده بانوان جامانده از راهپیمایی اربعین صبح روز اربعین از سمت آستان مقدس امامزاده سیده ملک خاتون (س) به سمت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حرکت کنند.

قیصری با اشاره به تاریخچه و ویژگی های امامزاده سیده ملک خاتون تاکید کرد: سیده ملک خاتون از نوادگان امام موسی کاظم و تنها زن پادشاه مسلمان شیعه در تاریخ ایران است که بنا به گواه مستند، مبدا ترویج نام حضرت علی و عزاداری بر امام حسین در کشور ایران توسط این بانوی معظم شکل گرفته و استمرار یافته و این شکوه عزای بر اباعبدالله در عاشورا و اربعین یادگار دوران حکومت 30 ساله وی بر ایران در 1100 سال پیش است.

وی در پایان سخنان خود گفت: تمام مستندات با ارزش تاریخی درخصوص «سیده ملک خاتون» توسط استاد خسرو معتضد در حال تالیف بوده و در غالب کتابی فاخر به زودی رونمایی خواهد شد.

بنابراین گزارش، مشتاقان زینبی پیاده روی اربعین می توانند با مراجعه حضوری به ستاد اربعین آستان مقدس امامزاده سیده ملک خاتون واقع در اتوبان امام علی جنوب بعدازپل خاوران خروجی ذولفقاری ویاازطرق سایت آستان به نشانی: Www.malekkhatoon.ir  برای ثبت نام و تکمیل آگاهی خود مراجعه کنند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب