امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3254 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اهمیت حیاتی کارخانه های اوکراینی برای روسیه

بی تردید دلایل ژئوپلتیک بر اهمیت اوکراین برای روسیه افزوده اند اما صنایع نظامی روسیه نیز نمی توانند از رابطه با اوکراین چشم پوشی کنند.
اهمیت حیاتی کارخانه های اوکراینی برای روسیه
 

به گزارش خبر ایران، در حالیکه تنش ها در شرق اوکراین افزایش یافته و مناطق دیگری علاوه بر کریمه به دنبال استقلال بیشتر از اوکراین هستند، وبسایت اقتصادی بیزنس اینسایدر به برخی از دلایل نه چندان آشکاری اشاره کرده که باعث افزایش اهمیت شرق اوکراین برای روسیه شده است. این وبسایت به نقل از خبرگزاری بلومبرگ نوشته در مناطقی که جدایی طلبان هوادار روسیه علیه دولت اوکراین شورش کرده اند پنجاه کارخانه قرار دارد که طی دو دهه اخیر تولید تجهیزات نظامی پیشرفته برای روسیه را بر عهده داشته و خروجی این کارخانه ها برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اهمیتی حیاتی دارد به خصوص که در حال حاضر روسیه توانایی جایگزینی 30 درصد صادرات نظامی اوکراین به روسیه با محصولات تولیدی روسیه را ندارد و به همین خاطر توقف صادرات این کارخانه ها به روسیه ضربه ای را به صنایع نظامی روسیه وارد خواهد کرد.

موتورهای تولید اوکراین که در هلکوپترها روسی به کار گرفته می شوند، یکی از تولیدات نظامی اوکراین است که برای روسیه جنبه حیاتی دارند. وبسایت بیزنس اینسایدر می نویسد دقیقا به خاطر وجود این پنجاه کارخانه است که روسیه نمی تواند اجازه دهد این بخش از اوکراین حداقل در کوتاه مدت از کنترل روسیه خارج شوند. همچنین بندر اکتیابرسک در اوکراین نیز یک شاهراه حیاتی برای صادرات تجهیزات نظامی روسیه به جهان محسوب می شود. صادرات نظامی روسیه در سال 2012 به رقم 15 میلیارد دلار رسید و به همین خاطر می توان گفت که علاوه بر اهمیت سیاسی، صنایع نظامی برای اقتصاد روسیه نیز مهم هستند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب