امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3277 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱:۵۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

طی مراسمی با حضور مقام سازمان ملل؛

چهار پژوهش درباره جمعیت رونمایی شد

مراسم رونمایی از چهار گزارش پژوهشی جمعیتی با محوریت جوانی ، سالمندی، مهاجرت و زنان سرپرست خانوار با حضور رییس صندوق جمعیت سازمان ملل در تهران برگزار شد.
چهار پژوهش درباره جمعیت رونمایی شد

به گزارش خبرایران، در این مراسم که روز یکشنبه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، ˈحسین محمودیان ˈ استاد دانشگاه و پژوهشگر جمعیت گفت: دوره اول فعالیت دانشگاه تهران با صندوق جمعیت سازمان ملل از سال 2005 آغاز شد .

وی با بیان اینکه دوره پنجم این همکاری ها از سال 2012 با هدف تقویت مسائل آموزشی و پژوهش مسائل جمعیت شناسی آغاز شده است، افزود: سالمندی، مهاجرت و شهر نشینی، جوانان و زنان سرپرست خانوار چهار موضوعی است که در این مرحله ازفعالیت ها مورد توجه قرار گرفته است.

این پژوهشگر جمعیت ادامه داد: تلاش داریم فعالیت های آتی و مشترک این دو نهاد بیشتر به سیاست گذاری ها در چهار محور یاد شده اختصاص یابد.

 

 موفقیت ایران در کاهش میزان مرگ و میر مادران ستودنی است

 

رییس صندوق جمعیت سازمان ملل در تهران با بیان اینکه چهار گزارش تهیه شده با محوریت سالمندی، جوانی، زنان سرپرست خانوار و مهاجرت و شهرنشینی از اهمیت زیادی برای ایران و صندوق برخوردار است، علت این اهمیت را تصمیم سازی و ارائه برنامه هایی در حوزه های یاد شده توسط مسئولان عنوان کرد.

دکتر ˈمحمت هولکی اوزˈ گفت: صندوق جمعیت سازمان ملل از ابتدای برنامه مشترک خود با دانشگاه تهران که از سال 2012 آغاز شده و تا سال 2016 میلادی ادامه دارد، چهار محور یاد شده را با دانشگاهیان و اندیشمندان مورد بحث قرار داده و حمایت های مالی آن را نیز عهده دار شده است.

وی افزود: قرار است صندوق جمعیت سازمان ملل برای فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه زنان سرپرست خانوار با معاونت امور زنان و خانواده و فعالیت در حوزه سالمندی با وزارت کار رفاه و امور اجتماعی همکاری داشته باشد.

به گفته وی، پنجمین برنامه کشوری جمهوری اسلامی و صندوق جمعیت سازمان ملل با هدف تقویت ظرفیت ملی برای گردآوری، تجزیه و تحلیل، انتشار و استفاده از داده های جمعیتی تفکیک شده به منظور تصمیم گیری ، تدوین سیاست های مبتنی بر شواهد و مدارک ، برنامه ریزی و پایش دستاورهای ملی در زمینه شاخص های مرتبط با اهداف توسعه هزاره (MDG) و برنامه عمل کنفرانس بین المللی جمعیت و توسعه برگزار می شود.

اوز با اشاره به موفقیت های ایران در زمینه کاهش مرگ و میر مادران آن را ستود و اظهار امیدواری کرد که این کشور در زمینه چهار مساله نوظهور سالمندی، زنان سرپرست خانوار، مهاجرت و شهر نشینی و جوانان نیز دستاورهای خوبی کسب کند.خوشبختانه ایران به موقع متوجه مواجهه با این مسائل شد.

در این مراسم مجریان موضوعات تحقیقی مورد اشاره در گزارش به ارائه آمار و ارقامی در حوزه های یاد شده پرداختند.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب