امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3289 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی اعلام کرد؛

راه اندازی مشاوره پوشش/ طرح فصل عبادت ، نهج البلاغه خوانی، مشاوره پژوهشی و مشاوره آنلاین/ استقبال خیرین و نیکوکاران از راه اندازی طرح اطعام یا احسان درسایت تبیان

حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی معاون محتوایی سایت تبیان با اشاره به طرح اطعام یا احسان در سایت تبیان گفت: این طرح که از شهریور سال گذشته راه اندازی شده با استقبال خیرین و نیکوکاران روبرو شده است .
راه اندازی مشاوره پوشش/ طرح فصل عبادت ، نهج البلاغه خوانی، مشاوره پژوهشی و مشاوره آنلاین/ استقبال خیرین و نیکوکاران از راه اندازی طرح اطعام یا احسان درسایت تبیان

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری تشریح برنامه ها و خدمات جدید تبیان به مناسبت فصل رحمت (ویژه سه ماه رجب، شعبان و رمضان) روز یکشنبه با حضور«حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی» معاون محتوایی سایت تبیان ، «مهری هدهدی»مدیر گروه دینی سایت تبیان  و اصحاب رسانه برگزارشد.

 در این نشست خبری «حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی» معاون محتوایی سایت تبیان اظهارداشت: یکی از نشانه های مهم سبک زندگی مربوط به پوشش و لباس است و تلاش داریم تا در طرح مشاوره پوشش ضمن تبیین قواعد عرف و هنجارهای جامعه به بیان مد و تناسب آن در پوشش بپردازیم و بعضی از مسائل مربوط به پوشش در بخش احکام قابل بررسی است ولی در این طرح بنا داریم تا به الگوهایی در لباس های میهمانی، لباس بیرون و سایر لباس ها برسیم و متاسفانه یکی از مشکلات امروز جامعه این است که زشت پوشیدن به نوعی مد شده است.

شیخ الاسلامی بر ضرورت تناسب موضوع پوشش با آداب و رسوم و افراد جامعه تاکید کرد و افزود: اساس این طرح بر مشاوره است و معمولا مشاوره هایی که انجام می شود به صورت خصوصی و محرمانه است و هر کسی می تواند سوالات شخصی خود را در این زمینه مطرح کند.

وی در ادامه با اشاره به طرح های جدید سایت تبیان گفت: برای این که بتوانیم در حوزه سبک زندگی با توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب یک پایگاه خوب و سالم داشته باشیم و از شعارها و کلی گویی ها در فضای مجازی فاصله بگیریم، در طراحی سایت تبیان تغییراتی از نظر محتوایی ایجاد شه که به زودی راه اندازی خواهد شد و سایت تبیان همواره برای خانواده های ایرانی به عنوان یک سایت پاک و سالم است و امیدواریم با این تغییرات، این سایت بتواند در سبک زندگی تاثیرگذار باشد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی استان تهران گفت: با استفاده از فرصت های ماه های رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان و با نگاهی به قرآن طرح های فراگیری درباره سبک زندگی به نام طرح فصل عبادت را راه اندازی کرده ایم.

وی طرح «پرسش از خدا، پاسخ از شما» را یکی از طرح های فصل عبادت دانست و افزود: آیاتی در قرآن وجود دارد که خدا سوالاتی را از مردم پرسیده است و معمولا این سوالات به گونه ای برای انسان، تامل برانگیز است و حتی می تواند تحولی را در زندگی انسان ایجاد کرده و نگرش های جدیدی را موجب شود.

این پژوهشگر مذهبی به آیه 44 سوره بقره که می فرماید «آیا مردم را به کارهای نیک فرامی خوانید در حالی که خودتان را فراموش کرده اید» به عنوان نمونه ای از این پرسش ها اشاره کرد و گفت: در حدود 200 آیه طی یک کار پژوهشی استخراج شده و این سوالات به صورت یک روز در میان برای کاربران مطرح می شود و این سوالات که در سه ماه رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان مطرح می شود بالغ بر 38 سوال است که تاکنون پنج سوال در سایت تبیان طرح شده و سایر بخش های سایت نیز هماهنگ این طرح عمل می کنند.

شیخ الاسلامی به سایر بخش های طرح فصل عبادت اشاره کرد و گفت: متاسفانه نهج البلاغه خوانی در جامعه ما کمتر رواج دارد و موسسه فرهنگی تبیان افتخار دارد که نهج البلاغه خوانی را در میان مردم تبدیل به یک فرهنگ کند.

وی با اشاره به طرح تلاوت نور و قرائت روزانه یک صفحه از قرآن در مساجد کشور گفت: اگر هر مسلمانی روزانه یک صفحه از نهج البلاغه را بخواند، در مدت سه ماه می تواند آن را به پایان برساند و با راه اندازی این بخش در واقع یک حرکت جمعی آغاز می شود و اگر چه در بخش قرآن و نهج البلاغه سایت تبیان به مباحث محتوایی و مسائل نهج البلاغه به صورت مفصل پرداخته است ولی در این طرح تلاش می کنیم تا این حرکت اجتماعی در فضای مجازی ایجاد شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی استان تهران با بیان این که طرح نهج البلاغه خوانی از بیست و سوم اردیبهشت مصادف با 13 رجب و سالروز میلاد حضرت علی(ع) رونمایی خواهد شد، افزود: در بخش هایی از سایت تبیان متن و ترجمه نهج البلاغه با صدای چند نفر از گویندگان نام آشنای رادیو موجود است و کاربران برای استفاده بیشتر می توانند به این بخش ها مراجعه کنند.

معاون سایت تبیان گفت: بخشی به عنوان مشاوره پژوهشی راه اندازی شده که با استقبال خوب کاربران روبرو شده و هر پژوهشگر یا دانشجویی که برای تکمیل پژوهش خود نیازمند مشاوره و راهنمایی باشد می تواند با مراجعه به این بخش از راهنمایی های کارشناسان بهره مند شود.

وی استفاده از این بخش را به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری سفارش کرد و گفت: کاربران با راهنمایی مشاور پژوهش می توانند در بخش های مختلف پژوهش مانند چکیده نویسی، فصل بندی، مراجعه به بهترین منابع، نحوه استخراج مقاله از پایان نامه و نحوه نوشتن مقالات آی اس آی راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

ریس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی استان تهران از راه اندازی طرح مشاوره آنلاین در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح کاربران می توانند سوالات مربوط به احکام شرعی خود را به صورت زنده مطرح کرده و پاسخ آن را از کارشناسان مذهبی دریافت کنند.

وی در پایان به طرح اطعام یا احسان در این سایت اشاره کرد و گفت: این طرح که از شهریور سال گذشته راه اندازی شده با استقبال خیرین و نیکوکاران روبرو شده است و کسانی که خواستار کمک به نیازمندان در قالب اطعام هستند می توانند مبالغ مورد نظر خود را به حساب موسسه تبیان واریز کنند. تاکنون برای سه هزار و 621 نیازمند در استان های تهران، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان هزینه شده و یک وعده اطعام صورت گرفته است.

درادامه این نشست خبری «مهری هدهدی»مدیر گروه دینی سایت تبیان با ارائه توضیحاتی درباره طرح پرسش از شما، پاسخ از خدا گفت: در این طرح که برای نخستین بار اجرا می شود، کاربران نظرات خود را پیرامون پرسش مطرح شده می نویسند و به بهترین پاسخ ها جوایزی اهدا خواهد شد و همچنین کاربران می توانند آیات مورد نظر را با صدای زیبا قرائت کرده و برای سایت ارسال کنند که به بهترین تلاوت ها جوایزی تعلق خواهد گرفت.

وی از اجرای طرح های ختم صلوات در ماه شعبان، ختم قرآن و استغفار روزانه در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: صفحه جدید مرکز مشاوره تبیان با طراحی جذاب و دسترسی راحت تر به امکانات مختلف مرکز مشاوره به زودی رونمایی خواهد شد.

بنا براین گزارش، در این مراسم علاوه بر رونمایی از طرح فصل عبادت و نهج البلاغه خوانی، طرح مشاوره پژوهشی و طرح مشاوره آنلاین رونمایی شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب