امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3315 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

از سوی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی اعلام شد؛

متن پیش نویس رتبه بندی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری

به منظور ساماندهی فعالیت رسانه های فضای مجازی، شاخص های رتبه بندی رسانه های فعال در فضای مجازی توسط یک کارگروه تخصصی تهیه شده است و سپس در جلسه ای با حضور نمایندگان تعدادی از خبرگزاری های کشور، تکمیل شد و اصلاحاتی در آن صورت گرفت.
متن پیش نویس رتبه بندی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری

به گزارش خبرایران ، به منظور ساماندهی فعالیت رسانه های فضای مجازی، ارتقاء جایگاه و بهره وری هرچه بیشتر این رسانه ها در تولید خبر، گزارش و تحلیل های خبری و همچنین افزایش ضریب نفوذ این رسانه ها در داخل و سطح منطقه و جهان، شاخص های رتبه بندی رسانه های فعال در فضای مجازی توسط یک کارگروه تخصصی تهیه شده است و سپس در جلسه ای با حضور نمایندگان تعدادی از خبرگزاری های کشور، تکمیل شد و اصلاحاتی در آن صورت گرفت.

از آنجا که روش معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در اجرای برنامه های جدید و پیشبرد هرچه بهتر امور مربوط به  رسانه ها، بهره گرفتن از دیدگاه و نظر مدیران، سردبیران، خبرنگاران و کارشناسان حوزه رسانه است، اینک این پیش نویس در معرض صاحب نظران قرار می گیرد تا نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در خصوص ضرایب، مرجع تشخیص، فرمول محاسبه، ترکیب هیئت کارشناسی تطبیق این شاخص ها و ... اعلام نمایند.

ذکر چند نکته نیز ضروری به نظر می رسد:

1- دست اندرکاران محترم رسانه استحضار دارند که در حال حاضر شاخص های متقن و قابل اعتنایی که معرف میزان فعالیت حرفه ای و تأثیرگذار رسانه های فضای مجازی باشد، در دسترس نیست و «سایت الکسا» نیز به خاطر پاره ای از نواقص، محل ایهام است.

2- در این پیش نویس حتی الامکان سعی شده است از شاخص های قابل محاسبه و مبتنی بر معیارهای کیفی، بومی و در عین حال حرفه ای استفاده شود تا احتمال اِعمال سلایق فردی به حداقل برسد.

3- برای هیئت تطبیق شاخص ها و رتبه بندی رسانه های فضای مجازی، دو استاد علوم ارتباطات به انتخاب شورای پژوهشی مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، دو نماینده از شورای هماهنگی خبرگزاری های کشور و یک نماینده از شورای هماهنگی پایگاه های خبری پرمراجعه پیشنهاد شده است که قابل حذف، اضافه و اصلاح است.  

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب