امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3323 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد؛

کاهش 5/14درصدی تلفات رانندگی جاده‌ای استان تهران در سال ٩٢

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از کاهش 14.5 درصدی تلفات رانندگی در پرتردد‌ترین استان کشور خبر داد.
کاهش 5/14درصدی تلفات رانندگی جاده‌ای استان تهران در سال ٩٢
به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، فریبرز واحدی‌ با اعلام کاهش 14.5 درصدی آمار تلفات تصادفات رانندگی جاده‌ای استان تهران، اظهار داشت:‌ در دوازده ماهه سال ٩١ آمار تلفات رانندگی در جاده های استان تهران ٤١٣ نفر بود که در دوازده ماهه سال ٩٢ این آمار به ٣٥٣ نفر کشته در راه‌های برون شهری و روستایی رسیده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های امداد رسان جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس، پلیس راه، راهداری و حمل و نقل و پایانه‌ها کارنامه خوبی در سالی که گذشت از خود در استان تهران به جای گذاشته‌اند‌.

واحدی این آمار را آمار مستند پزشکی قانونی اعلام کرد‌ و گفت‌: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که این آمار کاهشی در سال جاری نیز سیر نزولی خود را حفظ کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خستگی و خواب آلودگی، سبقت و سرعت غیر مجاز و عدم توجه به جلو را از مهم ترین عوامل تصادفات رانندگی دانست و بیان کرد: شتاب‌زدگی و عجله برای رسیدن به مقصد و خستگی ناشی از سفر طولانی، تمرکز را کم می‌کند و اگر رانندگان در این زمینه دقت و تمرکز بیشتری داشته باشند سفر ایمنی را برای خود و همراهان به ارمغان خواهند آورد‌.

واحدی ضمن تقدیر از تمامی سازمانها و نهادهای موثر در ایمنی حمل و نقل در راههای برون شهری و روستایی تهران گفت‌: آرام سازی‌ترافیک‌، مدیریت سرعت‌، جداسازی مسیرها، اصلاح و ساماندهی نقاط و مقاطع پر حادثه، آشکار سازی این نقاط ، اقدامات زود بازده مهندسی ایمنی، حضور شبانه روزی گشت‌های راهداری ‌به کارگیری سیستم‌های حمل و نقل هوشمند ITS و همچنین بهبود و ارتقای وضعیت رویه راههای استان از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در راستای رسیدن به کاهش تصادفات در این استان استراتژیک بوده است.

وی ادامه داد‌: ١٨ ارگان به صورت مستقیم و٣٠ ارگان به طور غیر مستقیم و همکار در موضوع حمل و نقل و ترافیک تاثیر گذار هستند و عزم ملی تمامی این سازمان‌ها در اقتصاد کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت‌ همچنان که سازمان صدا و سیما و اصحاب رسانه نیز می‌توانند در رسیدن به فرهنگ ایمنی مطلوب و استاندارد در رانندگی تاثیر بسزایی داشته باشد.

‌واحدی اقدامات حداکثری انجام گرفته را در کاهش آمار تلفات تصادفات بسیار خوب ارزیابی کرد و عنوان کرد: این سیاست‌ها در سال جاری نیز با قدرت هر چه بیشتر در دو حوزه راهسازی و راهداری دنبال خواهد شد.

وی همچنین کاهش آمار تلفات تصادفات طرح نوروزی استان تهران را در سال ٩٣ نسبت به سال گذشته را 50 درصد عنوان کرد و گفت: معتقدیم حتی یک کشته نیز در جاده‌ها، زیاد است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب