امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3339 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۹:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ایران به فینال پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی راه یافت

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در دور چهارم پیکارهای جام جهانی سال 2014 کشتی فرنگی در تهران، با پیروزی قاطعانه مقابل فنلاند به فینال این رقابت ها راه یافت و در این مرحله به مصاف تیم روسیه خواهد رفت.
ایران به فینال پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی راه یافت
به گزارش خبرایران، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان بعد از کسب پیروزی های قاطع خود در گروه دو مسابقه های جام جهانی کشتی فرنگی در تهران برابر تیم های جمهوری آذربایجان و کره جنوبی، پنجشنبه شب در دور چهارم مقابل تیم فنلاند نیز با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی قاطع و مقتدرانه رسید و با توجه به اینکه یک مسابقه در گروه خود مقابل تیم ارمنستان در صبح فردا (جمعه) دارد، اما نتیجه این مسابقه هیچ تاثیری در راهیابی تیم کشورمان به دیدار فینال ندارد.

تیم ایران در آخرین مسابقه گروه خود در دور مقدماتی و در دور پنجم، صبح فردا (جمعه) به مصاف ارمنستان می رود، در حالیکه تیم روسیه طبق قرعه و برنامه رقابت ها در دور پنجم استراحت می کند.



** گزارش مسابقه تیم های ملی کشتی فرنگی ایرنا و فنلاند:

در وزن 59 کیلوگرم، حمید سوریان دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک در وقت نخست مبارزه با جوزفیکا نیمیستو با کمرگیری و خاک کردن حریف و اجرای فن بارانداز 6 امتیاز دریافت کرد.

سوریان در ادامه با اجرای فن کمر 4 امتیاز گرفت و این مبارزه را در همان سه دقیقه نخست با نتیحه 10 بر صفر به سود خود خاتمه داد.

در وزن 66 کیلوگرم، امید نوروزی قهرمان سال 2011 جهان در استانبول ترکیه و بازی های المپیک 2012 لندن به مصاف ترو والی ماکی رفت که در وقت نخست این مبارزه، داور وسط به دلیل کم کاری به کشتی گیر فنلاندی اخطار داد و او در خاک نوروزی قرار گرفت که کشتی گیر تیم کشورمان با اجرای متوالی چهار فن بارانداز با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید.

در وزن 71 کیلوگرم، در حالیکه مربیان تیم کشورمان به سعید عبد ولی قهرمان سال 2011 جهان در استانبول ترکیه استراحت داده بودند، برومند اصلان کشتی گیر جوان کشورمان به جای وی برای مبارزه با هنری پالو ماکی فنلاندی به روی تشک رفت و با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسید.

فرشاد علیزاده در وزن 75 کیلوگرم و دارنده مدال برنز جهان در سال 2009 در هرنینگ دانمارک به دلیل آنکه تیم فنلاند در این وزن کشتی گیری نداشت، برنده اعلام شد.

حبیب الله اخلاقی در وزن 80 کیلوگرم و دارنده مدال برنز جهان در سال 2009 در مبارزه با الکساندر کزاکوویچ دارنده مدال برنز بازی های المپیک 2012 لندن در سه دقیقه نخست با بیرون بردن حریف از تشک یک امتیاز گرفت. وی در نهایت، این کشتی را با نتیجه 6 بر صفر به سود خود خاتمه داد.

در وزن 85 کیلوگرم، داوود اخباری مقابل آنتی هاکالا کشتی گیر فنلاندی، سه دقیقه نخست را با نتیجه 3 بر صفر به سود خود خاتمه داد. اخباری در ادامه با اداره کردن کشتی در این مبارزه با حساب 7 بر صفر برنده از تشک خارج شد.

در وزن 98 کیلوگرم، مهدی علی یاری قهرمان آسیا و نفر پنجم جهان در سال 2013 در بوداپست مجارستان با تیمو کالیو از فنلاند روبرو شد و با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید.

در وزن 130 کیلوگرم، بهنام مهدی زاده که چندی پیش در مسابقه های کشتی قهرمانی سال 2014 بزرگسالان آسیا در شهر آستانه قزاقستان صاحب مدال طلا شده بود، به مصاف مینداگاس میزگایتیس کشتی گیر اهل لیتوانی تیم فنلاند و نایب قهرمان جهان رفت و با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید.

سی و دومین دوره پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی از صبح امروز (پنجشنبه) با حضور 10 تیم برتر مسابقه های کشتی فرنگی قهرمانی سال 2013 جهان در بوداپست مجارستان در سالن ورزشی شهدای هفتم تیر تهران آغاز شد.

در گروه یک، تیم های روسیه، مجارستان، آمریکا، ترکیه و قزاقستان و در گروه دو نیز تیم های ایران، کره جنوبی، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و فنلاند حضور دارند.

پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی از سال 1980 آغاز شده و تاکنون در 31 دوره گذشته، ایران در سال های 2010 ایروان ارمنستان، 2011 مینسک بلاروس و 2012 سارانسک روسیه عنوان قهرمانی را کسب کرده و در سال های 2004 تفلیس گرجستان و 2013 تهران عنوان نایب قهرمانی را بدست آورده است.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در سال های 2005 تهران و 2008 سمباتهی مجارستان به مقام سوم مسابقه های جام جهانی کشتی فرنگی رسید.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب