امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 33557 تاریخ انتشار: جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۳:۱۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اطلاعیه سازمان گسترش و نوسازی صنایع؛

خودروسازان حق افزایش خودسرانه قیمت را ندارند/ قیمت‌های بازار آزاد خودرو باید کاهش یابد

خبرایران: سازمان گسترش به برداشت‌هایی که از گفتگوی معاون وزیر صمت و رئیس هیأت عامل ایدرو درباره افزایش قیمت توسط خودروسازان شد واکنش نشان داد.
خودروسازان حق افزایش خودسرانه قیمت را ندارند/ قیمت‌های بازار آزاد خودرو باید کاهش یابد

به گزارش خبرایران از ایدرونیوز، سازمان گسترش و نوسازی صنایع در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اینکه برخی برداشت‌های غیرواقعی مبنی بر گران شدن خودرو از گفتگوی دیروز معاون وزیر صمت و رئیس هیأت عامل ایدرو صورت پذیرفته است به اطلاع می‌رساند چنانچه در این گفتگو به‌صراحت بیان‌شده خودروسازان مجوز و حق افزایش قیمت را ندارند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بدیهی است ارائه پیشنهاد اصلاح قیمت از سوی خودروسازان به مراجع ذی‌ربط از قبیل سازمان حمایت یا ستاد تنظیم بازار؛ ضرورتاً به مفهوم پذیرش آن درخواست نخواهد بود و ارائه پیشنهاد و تقاضای بررسی کارشناسی از سوی بسیاری از صنوف تولیدی به این مراجع به‌طور مستمر انجام می‌گیرد و منحصر به صنعت خودرو نیست.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع بیان کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو)، چنانچه در گفتگوهای اخیر رئیس محترم سازمان مکرراً تصریح‌شده؛ معتقد است قیمت‌های فعلی بازار آزاد خودرو غیرواقعی، کاذب و ناشی از التهاب‌های روانی ماه‌های اخیر است و ضرورت دارد قیمت‌ها تا سطح منطقی شدن برای مصرف‌کنندگان محترم کاهش یابد.

ایدرو اضافه کرد: بدیهی است این سازمان تمام توان خود را برای جلوگیری از سوداگری و التهاب آفرینی به‌منظور افزایش کاذب قیمت خودرو در بازار آزاد به کار خواهد بست.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب