امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3375 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی خبرداد؛

ارسال بیش از 4 هزار عنوان کتاب به جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر/ اهدای 10 میلیون تومان به افراد داری اثر برتر و 5 میلیون تومان به افراد شایسته تقدیر

حجت الاسلام و المسلمین «سید جواد موسوی هوایی» معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی از ارسال 4521 اثر به جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر خبر داد.
ارسال بیش از 4 هزار عنوان کتاب به جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر/ اهدای 10 میلیون تومان به افراد داری اثر برتر و 5 میلیون تومان به افراد شایسته تقدیر

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر صبح امروز در سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حجه الاسلام و المسلمین «سید جواد موسوی هوایی» معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی و «داوود میرزایی مقدم»، دبیر جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدا  داوود میرزایی مقدم ، دبیر جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر، عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به منظور تکریم کتابهای دینی جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های  برتر را هر دو سال یکبار برگزار می کند و امسال پنچمنین دوره آن برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره روز دوشنبه 29 اردیبهشت ماه در تالار سوره حوزه هنری از ساعت 19:40 – 16:30 با حضور مخبر و سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می شود.

دبیر جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر ادامه داد: به دلیل آن‌که معتقدیم جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر متعلق به منتخبان جشنواره است هر کدام در مدت یک ربع صحبت می کنند در سه گروه ازگروه های جشنواره منتخب برتر نداریم و در چهار گروه دیگر منتخب برتر داریم همچنین گروه ادبیات شامل داستان و رمان، همچنین گروه کودک و نوجوان را از سال 88 به سایر بخش‌های جشنواره افزودیم.

حجت الاسلام و المسلیمن سید جواد موسوی هوایی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه نشست خبری گفت: وسیله رساندن صدای نسل‌ها که به یکدیگر و صدای خداوند به بندگان کتاب است لذا یکی از دوازده موضوعی که در سازمان تبلیغات اسلامی پیگیری می شود کتاب است.

وی اظهار داشت: در زمان مدیریت خاموشی سازمان تبلیغات اسلامی پیرامون تولید و توزیع عادلانه کتاب در کشور همچنین مسئله کتابخوانی به طور موثری عمل کرد کمبود بودجه و منابع مالی که حداقل در 2 سال اخیر کشور به آن مبتلاست سبب شد سازمان به صورت گسترده‌تری عمل نکند.

موسوی هوایی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی مخاطبان گوناگونی در بخش‌‌های کودک و نوجوان،‌ میانسال و افراد دارای سنین بالا دارد سعی می کند میان صاحبان علم و دانش ومخاطبان خاص و عام خود مدیریت داشته باشد برای مخاطبان عام خود، سازمان تبلیغات اسلامی تولیداتی در مراکز چاپ ونشر سازمان شامل سوره، امیر کبیر و بین المللی الهدی دارد که در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال درخشیدند.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی پیرامون دغدغه‌های بزرگان انقلاب به خصوص مقام معظم رهبری به تولید و تبلیغ اثر پرداخته است ازکارهای مهم سازمان، تشکیل 1800 کتابخانه شبستان د راکثر روستا‌ها بود که به تعداد 4 هزار عنوان کتاب درهر کتابخانه رسیدیم.

وی خاطر نشان کرد: در دغدغه‌های رهبر انقلاب چند مساله وجود دارد که به عنوان منظومه فکری مطرح کردند یکی از آنها دهه عدالت و پیشرفت است و در رسانه ها که کمتر به منظومه فکری رهبری پرداخته شد از جمله منظومه‌های فکری رهبری کرسی های آزاد اندیشی است که می‌تواند به تولید علم در کشور منجر شود.

موسوی هوایی عنوان کرد: فضا‌های اصلی ما در کشور به سمت بازیابی تمدن اسلامی و اصلاح علوم انسانی است، ثمردادن منظومه‌های فکری رهبری نیازمند یک عزم ملی است این عزم ملی جز با مدیریت جهادی ایجاد نمی شود.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: در جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر شرایطی چون نو‌آوری، خلاقیت، پاسخگویی به مسائل جامعه و پشتیبانی دغدغه‌های فکری نظام است.

کتابی که پاسخگوی مسائل دینی باشد برای ما عزیز و محترم است در سال آینده مباحث دیگری را به جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر وارد می‌کنیم.

وی ادامه داد: مجموع 4هزار و 251 اثر به دبیرخانه جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر رسیده است.به منظور رعایت عدالت علاوه بر اعلام به انتشاراتی‌ها در سطح   جامعه نیز آثار در زمینه‌های مرتبط را جشنواره را جستجو و خریداری کردیم و با ناشر و نویسنده کتاب تماس گرفتیم کتابهای جشنواره های قبلی در زمینه‌های مرتبط را جشنواره را جستجو و خریداری کردیم و با ناشر و نویسنده کتاب تماس گرفتیم کتابهای جشنواره های قبلی درزمینه‌های مختلف درسرعت جزء کتابهای درسی قرار گرفت.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر 14 اثر به عنوان اثر برتر و 9 اثر به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شد از بین 1006 اثر رسیده به گروه فلسفه، کلام، عرفان و اخلاق اسلامی تنها یک اثر شایسته تقدیرشد.

موسوی هوایی افزود: در زمینه کودک و نوجوان در جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر 2 اثر شایسته تقدیر، قرآن و حدیث اثر برتر و دو اثر شایسته تقدیر، درزمینه‌های فلسفه ، تاریخ و دین یک اثر شایسته تقدیر داریم.

وی ادامه داد: 10 میلیون تومان به افراد داری اثر برتر و 5 میلیون تومان به افراد شایسته تقدیر در جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر اهدا می شود.

همچنین سازمان حج و زیارت در خصوص قاضی عسگر، سهیمه حج عمره به این بزرگواران اهدا می ‌کند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب