امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 34 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

داریوش بابائیان؛

سریالهای ماهواره ای بی‌اخلاقی‌ و بی حیایی را ترویج می دهند

خبر ایران: داریوش بابائیان تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: سریالهای مختلف شبکه های ماهواره ای با نمایش بسیاری از بی‌اخلاقی‌ها وتاثیرمنفی آن برروی کودکان، نوجوانان و جوانان ما تاثیران منفی دارند.
سریالهای ماهواره ای بی‌اخلاقی‌ و بی حیایی را ترویج می دهند

داریوش بابائیان تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص تاثیر منفی شبکه‌های ماهواره‌ای بر نهاد خانواده‌های ایرانی، اظهار داشت: متاسفانه شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای این روز‌ها مخاطبان ما را از هر طیف و طبقه‌ای به سمت مجموعه های تلویزیونی خود جذب کرده‌اند و باعث شدند که مخاطب نسبت به مجموعه‌های تلویزیونی خودمان بی‌تفاوت باشد.

این تهیه کننده سینما در ادامه تصریح کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای با دوبله آثار خود تلاش کردند که بتوانند مخاطبان ما را جذب کنند و باید گت که در این خصوص هم تاحدودی موفق عمل کردند. آن‌ها با انتخاب برخی از مسائل که به نوعی در جامعه ما تابو و خط قرمز به شمار می‌آید و نمایش بسیاری از بی‌حیایی‌ها در خصوص مسائل خانوادگی و عبور از خطوط قرمزی که در این مورد وجود دارد، امروز مخاطان ما را به خصوص نسل جوان را به سمت آثار سطحی و ضعیف خود جذب کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل این حرکت آنان ما به جای اجازه بیشتر به فیلمنامه نویسان و کارگردانان خود برای نمایش معضلات اجتماعی و مشکلاتی که نسل جوانان امروز با آن دست به گریبان هستند. بیشتر فضا را محدود کردیم و به نوعی فضا را برای فعالیت بیشتر شبکه‌های ماهواره‌ای برای جذب مخاطب فراهم کردیم.

بابائیان تاکید کرد: مخاطب امروز سینما و تلویزیون ما نیاز به آثار متفاوت و جذاب دارد و نمی‌توان این حق را از او سلب کرد. وقتی مخاطب می‌بیند که این تنوع طلبی و جذابیت را در آثار سینما و تلویزیون خودمان ما نمی‌توانیم به او بدهیم، بنابراین به راحتی بی‌خیال شبکه‌های ماهواره‌ای خودمان شده و به سمت آثار سایر کشورهای گرایش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که من معتقدم که برخی از مشکلات و مسائل اجتماعی با حفظ کیان خانواده‌های ایرانی باید در تلویزیون اجازه نمایش داشته باشند تا مثلا نسل جوان ما با این گونه مشکلات و معضلات آشنا شود و بتواند در برابر آن‌ها لغزش پیدا نکند.

وی در ادامه اضافه کرد: در کشورمان به دلیل اینکه درآمد خانواده‌های ایرانی اکثرا متوسط است، سینما رفتن برای آنان به صرفه نیست و ترجیح می‌دهند درآمد خود را صرف مسائل واجب زندگی مثل اجازه مسکن یا هزینه‌های مثل تامین نیازهای خوراکی و نغذیه‌ای خانواده‌های کنند. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که خانواده‌های در این خصوص به خوراک فرهنگی و هنری خود فکر کنند. به همین دلیل امروز می‌بینیم که هزاران شبکه ماهواره‌ای که به راحتی هم قابل دسترسی و رایگان هستند، توانسته‌اند مردم را جذب خود کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «افراطی‌ها» عنوان داشت: کسانی که از وضعیت مالی مناسبی در جامعه برخودار هستند معمولا تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای را به سینما رفتن یا دیدن شبکه‌های خودمان ترجیح می‌دهند. ضمن اینکه‌‌ همان گونه که گفتم نسل جوان ما هم به دلیل مختلفی مثل بیکاری یا داشتن درآمد کم نمی‌توانند به سینما بروند. از سویی چون جوانان ما مسائل و مشکلات خود را در آثار سینمایی و تلویزیونی هم نمی‌بینند علاقه‌ای به تماشای شبکه‌های خودمان ندارند.

وی با اشاره به تاثیرات منفی آثار شبکه‌های ماهواره‌ای بر کودکان و نوجوانان در خانواده‌های ایرانی ابرازداشت: امروز شبکه‌ای مثل جم با پخش ۶ تا ۷ سریال در طول روز در ساعات مختلف کوشش کرده‌اند که مخاطبان ما را به سمت آثار مبتذل خود جلب کنند. در این میان معنقدم که سریالهای مختلف این شبکه با نمایش بسیاری از بی‌اخلاقی‌ها وتاثیرمنفی آن برروی کودکان، نوجوانان و جوانان ما تاثیران منفی دارند. درعین حال برای نهاد خانواده‌های ایرانی مفید و سودمند نیستند. چرا که مخاطب به راحتی می‌تواند علاوه بر شنیدن بسیاری از دیالوگ‌های نفی ومبتذل با صحنه‌های ممنوعه‌ای هم روبه رو شود که به نوعی بی‌حیایی و بی‌اخلاقی است.

بابائیان یادآورشد: ما باید در سریال‌ها و فیلم‌هایی که خودمان تولید می‌کنیم به مسائل و مشکلات خانواده‌ها بپردازیم اگر این گونه نشود نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که مخاطب ما بتواند از آثار و تولیدات تلویزیونی و سینمایی خودمان استفاده کند. مخاطب ما به دنبال آگاهی و شناخت ناشناخته هاست، حال اگر این آگاهی را ما در فیلم‌ها و سیال‌های خودمان به او ارائه ندهیم او به دنبال رسیدن به این آگاهی به فیلم‌ها و سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای پناه می‌برد. شبکه‌های که اصلا برای نسل جوان ما سودمند نیستند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب