امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3409 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

همراه اول در جمع برترين هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران

در چهارمين جشنواره ملي ارتباطات و فناوري اطلاعات(فاوا)، از همراه اول با اهداي لوح و تنديس تقدير شد.
همراه اول در جمع برترين هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران

به گزارش خبر ایران، در چهارمين جشنواره ملي ارتباطات و فناوري اطلاعات(يادواره شهيد دكتر قندي) كه صبح روز شنبه 27 ارديبهشت ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد، از همراه اول با اهداي لوح و تنديس، تقدير بعمل آمد.

در اين مراسم كه به مناسبت روز جهاني ارتباطات برگزار شد، دكتر حسن روحاني رئيس جمهور، دكتر محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، حجت الاسلام سيد محمود علوي وزير اطلاعات، جمعي از نمايندگان مجلس و مديران بخش هاي دولتي و خصوصي، اساتيد دانشگاه، پژوهشگران و اصحاب رسانه حضور داشتند، رئيس جمهور ضمن تبريك روز ارتباطات به خانواده اين فناوري گفت: امروز در حال حركت به سوي خانواده جهاني هستيم. دوران پيام هاي يكطرفه به سر آمده است. ما نبايد از روي اضطرار و ناچاري وارد دنياي سايبري شويم، بلكه بايد آنرا يك فرصت تلقي كنيم. فضاي بزرگي پيش روي جوانان ماست تا فرهنگ ايراني- اسلامي را پاس بدارند.

وي افزود: امروز غصه ديگري برپا شده است؛ مي گويند اينترنت، موبايل، نسل 3 و 4 را چكار كنيم. توصيه من اين است كه به جوانانمان اعتماد كنيم.

روحاني با اشاره به فناوري تلفن همراه گفت: در سيم كارت در جهان پانزدهم هستيم. در ضريب نفوذ موبايل در جايگاه شصت و پنجم قرار داريم، يعني وضعيت ما متوسط است. وقتي به سمت باند پهن مي رويم، رده مان يكصد و پنجاه و سوم مي شود. يك نهضت ديجيتالي بايد آغاز شود تا بتوانيم سرعت لازم را براي ارائه خدمات به مردم ايجاد كنيم.

روحاني با تاكيد بر اينكه از شرايط باند پهن در كشور رضايت ندارد، اظهار داشت: من به عنوان رئيس جمهور، از شرايط باند پهن راضي نيستم. قرار ما با وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اين است كه هر چه سريعتر به نسل هاي 3 و 4 برسيم؛ باند پهن بر روي موبايل. اين كار بايد با حضور تمام شركت هاي خصوصي انجام شود.

در اين مراسم دكتر واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز با بيان اينكه جشنواره چهارم همزمان با يكصد و چهل و نهمين سالروز آغاز بكار اتحاديه بين المللي مخابرات (ITU) برگزار مي شود اظهار داشت: پيشرفت بسياري از كشورها، معلول استفاده خرمندانه از ارتباطات و فناوري اطلاعات است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب