امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3412 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پنجمین همایش فرهنگ‌عمومی استان تهران /1؛

استاندار تهران: متاسفانه برخی ها به نام دین خط کشی‌های سیاسی غیر ضروری در کشور انجام می دهند/ بدون فرهنگ و اعتقاداتمان یقیناً آینده خوبی نخواهیم داشت

خبرایران: سید حسین هاشمی گفت: متاسفانه برخی ها خط کشی‌های سیاسی غیر ضروری را در کشور به نام دین انجام می دهند که این یکی از مصیبت بارترین مسائل آسیب زننده به فرهنگ است .
استاندار تهران: متاسفانه برخی ها به نام دین خط کشی‌های سیاسی غیر ضروری در کشور انجام می دهند/ بدون فرهنگ و اعتقاداتمان یقیناً آینده خوبی نخواهیم داشت

به گزارش خبرنگار خبرایران، پنجمین همایش فرهنگ‌عمومی استان تهران صبح امروزبا حضور «سید حسین هاشمی» استاندار تهران ،«حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شاهمرادی» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ،«سید رضا تقوی» رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ،«برزین ضرغامی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، تعدادی از ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران ، شوراهای فرهنگ عمومی استان تهران و اصحاب رسانه به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در پژوهشگاه نیرو برگزارشد.

دراین همایش «سید حسین هاشمی» استاندار تهران طی سخنانی اظهارداشت: مقام معظم رهبری امسال اقتصاد را به فرهنگ گره زده‌اند تا یاد‌آوری کنند اگر فرهنگ و اعتقاداتمان را فراموش کنیم یقیناً آینده خوبی نخواهیم داشت و خوشبختانه طی سال‌های پس از انقلاب ما در بخش سیاست مشکلی نداشته‌ایم اما چرا در بخش‌های اقتصاد و فرهنگ به مشکل برخورده‌ایم؟ به خاطر اینکه در حال فراموش کردن گذشته خودمان هستیم.

استاندار تهران تصریح کرد: همه‌ کارهایی که در کشور ما به مردم واگذار شده موفق بوده است. مسئله اقتصاد و فرهنگ نیز باید به مردم واگذار شود و متاسفانه تعدد مراکز در بخش فرهنگی یکی از آسیب‌های این حوزه است و ما بودجه را تلفیق می‌کنیم اما در حوزه فرهنگ چنین تلفیقی را شاهد نیستیم تا خروجی مشخصی داشته باشد.

وی خاطرشان کرد: متاسفانه برخی ها خط کشی‌های سیاسی غیر ضروری را در کشور به نام دین انجام می دهند که این یکی از مصیبت بارترین مسائل آسیب زننده به فرهنگ  است و اگر به عنوان حاکمیت نتوانیم معیشت، اشتغال و حداقل امکانات زندگی مردم را تأمین کنیم کار فرهنگی کردن بسیار سخت می‌شود.

هاشمی تاکیدکرد: متاسفانه برخی از برنامه‌های تلویزیونی را شاهدیم که در آنها خانم‌های با حجاب افرادی از قشر ضعیف و فقیر جامعه نشان داده‌ می‌شوند و افراد بدون حجاب را افرادی ثروتمند و با زرق و برق به تصویر می‌کشند وباید گفت که بچه‌های ما از این تصاویر چه برداشتی در ذهنشان ایجاد می‌شود یا وقتی تمام تابلوهای تبلیغاتی خیابان‌ها کالاهای خارجی را نشان می‌دهد بچه‌های ما چه تاثیری ذهنی می‌پذیرند؟

وی عنوان داشت: فقه پویای شیعه مبتنی بر زمان و مکان است و باید با نسل امروز به زبان خودشان صحبت کنیم و اکنون از اصل تکنولوژیی‌های برتر عبور کرده به دوران فرا تکنولوژی گام گذاشته‌ایم وبه هرحال امیدوارم که جلسات شوراهای فرهنگ عمومی به صورت موضوعی و با محورهای تخصصی برگزارشود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب