امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3415 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۵:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آملی‌لاریجانی در دیدار رئیس قوه‌قضائیه عراق:

محاکمه نشدن منافقین خلاف عدالت است/ تروریستها را طبق قانون به ایران برگردانید

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه منافقین دستشان به خون ۱۷ هزار شهید ترور آلوده است، گفت: محاکمه نشدن این افراد از عدالت به دور است.
محاکمه نشدن منافقین خلاف عدالت است/ تروریستها را طبق قانون به ایران برگردانید
به گزارش  خبرایران، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی،عصر امروز در دیدار با مدحت محمود،همتای عراقی خود گفت: ابتدا تشکر می‌کنم از اجابت دعوت ما، از جانب هیأت عراقی و سفر به کشورمان.

وی گفت: شما ایران را خانه خود بدانید زیرا ما نیز عراق را وطن خود می‌دانیم و معتقدیم روابط ایران و عراق فراتر از مرزهای مشترک است، زیرا دو کشور روابط دینی و اشتراکات فرهنگی دارند.

آملی لاریجانی گفت: من خودم متولد شهر نجف هستم هر چند به ایرانی بودن خودم افتخار می‌کنم، اما میان خودم و عراق یک دوستی و مودت متصور هستم.

آملی لاریجانی گفت: من ابتدا تحولات اخیر کشور عراق برای دستیابی به استقلال بیشتر و کوتاه شدن دست کشورهای غربی را به کشور عراق و ملت این کشور تبریک می‌گویم و خوشبختانه اراده جدی ملت و نظام عراق باعث شده تا بر مشکلات فائق آمده و در مسیر رشد و تعالی قدم بردارند.

آملی لاریجانی گفت: به حمدالله با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) مسیر روشنی در پیش روی دستگاه قضایی کشورمان باز شد و این قوه به عنوان یک رکن ساختار نویی را آغاز کرد که آن هم ساختار استقلال و حرکت در مسیر بهره‌گیری از دانش روز بود.

رئیس قوه قضائیه کشورمان به اصول قانون اساسی اشاره کرد و گفت: در قانون اساسی، کشور ما در اصول متعدد به بحث استقلال دستگاه قضایی اشاره شده و دو مجموعه یکی دیوان عدالت اداری و دیگری سازمان بازرسی کل کشور به جهت نظارت بیرونی بر کار دستگاه‌های اجرایی کشور در دل دستگاه قضایی تعبیه شده است.

وی بر لزوم تبادل آراء قضات میان ایران و عراق تأکید کرد و گفت: من معتقدم جلسات مشترک باعث می‌شود نظام قضایی هر دو کشور به تکامل برسد.

آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به بازداشت و زندانی بودن عده‌ای از ایرانیان در کشور عراق آن هم به دلیل سفر غیرقانونی به این کشور اشاره کرد و گفت: عمده این افراد به دلیل سفر غیرقانونی البته زیارتی و در ایام خاص نظیر اربعین و عاشورا به این کشور سفر کرده که نیتشان چیزی جز زیارت نبوده است.

وی گفت: ما از شما می‌خواهیم در چهارچوب قانون اما با رأفت و توجه به نیت این افراد با آنها برخورد شود.

رئیس قوه قضائیه سخنان خود به موضوع حضور منافقین در کشور عراق اشاره کرد و گفت: اعضای این گروه دستشان به خون بیش از 17 هزار نفر از شهروندان کشور ما آلوده است به گونه‌ای که حتی آنها آیت‌الله شهید دکتر بهشتی رئیس قوه قضائیه کشور را هم ترور کردند.

وی گفت: بیشتر این افراد به جنایتهای خود اعتراف کردند و ما توقع داریم از کشور دوست و برادر، عراق که این افراد را در چهارچوب قانون به کشور ما بازگردانند تا آنها به صورت عادلانه محاکمه شوند. به نظر ما محاکمه نشدن این افراد خلاف عدالت است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب