امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3427 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون فرهنگی وزیر ارشاد خبرداد؛

کتاب‌های دینی نیازمند رصدهای متنوع هستند / 50 درصد عناوین کتاب‌های دینی کاهش یافته است

سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: آمارها نشان می‌دهد که در این مدت کتاب‌های عرضه شده در حوزه دین 328 عنوان بوده و در حالی که در سال گذشته در همین مدت این رقم 686 عنوان بوده است. این حوزه در سال گذشته رتبه اول و امسال رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.
کتاب‌های دینی نیازمند رصدهای متنوع هستند / 50 درصد عناوین کتاب‌های دینی کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار خبرایران، پنجمین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر شامگاه امشب، 29 اردیبهشت با حضور «حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، «سیدمهدی صالحی» معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،«محسن مؤمنی‌شریف» رئیس حوزه هنری ،محققان ، پژوهشگران حوزه دین و اصحاب رسانه برگزار شد.

دراین مراسم «سیدعباس صالحی» معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اظهارداشت: پنجمین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر از یک سو با نام کتاب واز سوی دیگر با دین مزین است. کتاب به فرموده رهبر معظم انقلاب، مبدأ تمدن بوده و همچنین دین به عنوان جانمایه فرهنگ است و ترکیب این دو با هم ترکیب مقدسی را ایجاد می‌کنند.

وی افزود: این جشنواره می‌تواند فراتر از معرفی برترین‌های حوزه مکتوبات دینی باشد و افق‌های گسترده‌تری را پیش روی خود ترسیم کند؛ از این رو رصد و پایش اتفاقاتی است که در حیطه کتاب و دین رخ می‌دهد و جشنواره‌ها به راستی فرصتی برای این پایش‌ها هستند و استمرار آنها سبب تداوم پایش می‌شود.

صالحی با بیان اینکه کتاب‌های دینی نیازمند رصدهای متنوع هستند و این امر نیز تمدن اسلامی را به وجود خواهد آورد، ادامه داد: چند روز پیش در معاونت فرهنگی آمار کتاب‌های حوزه‌های گوناگون را براساس آمار خانه کتاب بررسی می‌کردم که مربوط به اول فروردین‌ تا چهارم اردیبهشت‌ سال جاری بود. آمارها نشان می‌داد که در این مدت کتاب‌های عرضه شده در حوزه دین 328 عنوان بوده و در حالی که در سال گذشته در همین مدت این رقم 686 عنوان بوده است. این حوزه در سال گذشته رتبه اول و امسال رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد تصریح کرد: این سیدعباس صالحی» معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلام ؛ چرا که این رصدها می‌تواند مبنای حرکت علمی باشد و از سوی دیگر جشنواره‌ها نیز باید این فرصت را برای رصد کمّی و کیفی آثار فراهم کنند.

وی در ادامه سخنانش، طراحی، جلد، چاپ ارزان، جذابیت‌های ظاهری، محتوای کیفی، توزیع و تبلیغ را در اقبال مخاطبان به کتاب‌های دینی مؤثر دانست و بیان کرد: اگر می‌خواهیم اتفاقی در مسیر تمدن‌سازی بیفتد، حتماً از مسیر کتاب است و این امر در حوزه کتاب متبلور می‌شود؛ از این رو شایسته است تحرکاتی انجام شود که با نگاه‌های ترکیبی و ترمیمی، رصد و پایش فرهنگ دینی را فراهم کند.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب