امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3428 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

راهیابی فیلمی از شبکه یک به فیلم های برگزیده یونسکو

فیلم مستند«جان مرجان» از تولیدات شبکه یک سیما در ششمین اجلاس کمیته حافظه جهانی- منطقه آسیا ( گوانجوی چین) برگزیده شد و گواهی ثبت منطقه ای دریافت کرد..
راهیابی فیلمی از شبکه یک به فیلم های برگزیده یونسکو

به گزارش خبرایران، در ششمین اجلاس کمیته حافظه جهانی- منطقه آسیا که در گوانجوی چین برگزار شد فیلم مستند«جان مرجان» از تولیدات شبکه یک سیما، برگزیده شد و گواهی ثبت منطقه ای دریافت کرد..

این مستند  مربوط به حیات وحش و چرخه های حیاتی دریای عمان و خلیج فارس با محوریت تپه های مرجانی و گونه های گیاهی و جانوری این منطقه (خاورمیانه) است، که در گروه مستند شبکه یک و  به تهیه کنندگی سیدمانی میرصادقی ساخته شده است.

گفتنی است در ششمین اجلاس کمیته حافظه جهانی- منطقه آسیا پاسیفیک یونسکو که از 13 الی 15 مه 2014 در شهر گوانجوی نچین برگزار شد 3 اثر دیگر از ایران نیز با نام های مجموعه اسناد کربلا/ وندیداد/ مسالک و ممالک برگزیده شدند.

 جان مرجان  تاكنون جوايز زيادي از جشنواره هاي متعدد داخلي و خارجي كسب كرده است كه مي توان به سيمرغ بلورين بهترين مستند جشنواره فيلم فجر، جايزه ويژه هيات داوران جشنواره پاريس و همچنين جايزه فيلم اول بخش آسيا و اقيانوسيه جشنواره ژاپن اشاره كرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب