امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3447 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

نخست‌وزیر روسیه:

تحریم‌ روسیه جهان را دوباره به سوی جنگ سرد می‌برد

نخست‌وزیر روسیه طی مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد: تحریم‌ها علیه روسیه چاقویی است که به تجارت در اروپا و آمریکا ضربه خواهد زد.
تحریم‌ روسیه جهان را دوباره به سوی جنگ سرد می‌برد
به گزارش خبر ایران به نقل از بلومبرگ، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه، با اشاره به اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه با هدف حمایت از اوکراین و تضعیف اقتصاد روسیه، اینگونه تحریم‌ها را گام هایی دانست که جهان را به سوی جنگ سرد دوباره پیش خواهد برد.

دیمیتری مدودف اظهار داشت: تحریم‌های روسیه به نفع هیچکس نیست و شرکت‌ها و اقتصادهای اروپایی و آمریکا نیز از آنها متضرر خواهند شد و تنها کسانی که از این تحریم ها سود می برند سیاستمداران هستند.

وی با اشاره به دوران جنگ سرد و قرار گرفتن موشک‌های روسیه در کوبا و جنگ افغانستان، اینگونه تحریم‌ها را بازگشت مجدد جهان به یک جنگ سرد دیگر عنوان کرد.

وی اظهار داشت: به سادگی می‌توان متوجه شد که هیچ کس از تحریم خوشحال نمی شود زیرا تحریم نشانه تنش در روابط بین المللی است.

وی با اشاره به توانایی روسیه در اتخاذ تدابیر متقابل برای ضربه زدن به اقتصادهای کشورهای تحریم کننده روسیه گفت:«تحریم ها تأثیرات منفی بر روابط اقتصادی بین المللی دارند، روابط با اروپا و آمریکا.»

وی با اشاره به بی اثر بودن این تحریم ها بر اقتصاد روسیه ادامه داد: با وجود بی تأثیری تحریم‌ها ما از وجود آنها خوشحال نسیتیم و تحریم‌ها مجددا یک بن بست است که همه متوجه آن هستند، حتی شرکت ها و تجارت در اروپا و آمریکا.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب