امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3454 تاریخ انتشار: جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ادای دین به معلم بزرگ ایل

مستند داستانی «الفبای معجزه‌گر» ساخته سیروس حسن‌پور شنبه ، سوم خرداد ماه ، ساعت 18 مهمان « فانوس» شبکه مستند می شود.
ادای دین به معلم بزرگ ایل

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شبکه مستند سیما، داستان این فیلم درباره زندگی محمد بهمن بیگی بنیانگذار آموزش عشایر در ایران است. در این فیلم با دانش آموختگانی که در چادرهای عشایری تربیتی این معلم به تحصیل علم پرداخته‌اند، صحبت شده است. همچنین بخش‌هایی از خاطرات این معلم فقید به صورت داستانی در این فیلم به تصویر کشیده است خواهد شد.

امرالله یوسفی، عباس سیاحی و تعدادی از دانش آموختگان عشایری از بازیگران این فیلم مستند داستانی هستند.

رفتن به استان‌های دیگر کشور مثل کهکیلویه و بویراحمد و تهیه گزارش تصویری از کسانی که نامشان در کتاب‌های استاد بوده و شنیدن خاطرات هر یک از آن‌ها در خصوص مدارس عشایری، به طور مثال اولین زن معلم عشایری که در منطقه بویراحمد فعالیت داشته، از دیگر بخش‌های جذاب این مستند است.

تهیه کننده و کارگردان این مستند سیروس حسن پور، مدیر تصویربرداری سعید مهمانچی، دستیار اول تصویربردار ایرج قاسمی، دستیاران تصویر محسن بهرامی، علی فرمانی، صدابردار کیومرث سبحانی، مدیر تولید رضا دانشمندی، منشی صحنه محمد صالح سلطانی سروستانی، عکاس و فیلم بردار پشت صحنه فرامرز میراحمدی، برنامه ریز آرش حسن پور، تدوین محمود یار محمدلو، دستیار تولید شهنام صلح جو، بازیگران عباس سیاحی، امرالله یوسفی، سینه موبیل ایرج قاسمی، مجری طرح هرمز لاریجانی.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب