امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3460 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال:

رسانه‌های دیجیتال روند تولید تا انتشار را کوتاه کرده است

نجفی‌‌سولاری گفت: فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال به عنوان پدیده‌ای نوظهور، روند تولید تا انتشار محتوا را کوتاه کرده است.
رسانه‌های دیجیتال روند تولید تا انتشار را کوتاه کرده است

به گزارش خبر ایران به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن نجفی‌سولاری، مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال در نشست عوامل اجرایی جشنواره فیلم و عکس تلفن همراه اظهار کرد: مزیت رقابتی و نسبی جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با سایر جشنواره‌ها، مردمی بودن آن است.

وی حمایت از فعالان فرهنگی در بخش خصوصی را از اولویت‌های مرکز دانست و افزود: باید زمینه مشارکت مردمی در  بخش‌های مختلف جشنواره‌ها نظیر تولید، انتشار و داوری آثار، فراهم شود. 

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال با تأکید بر لزوم نگاه ویژه به آثاری که سبب افزایش فعالیت و امید در جامعه می‌شود، عنوان کرد: سبک زندگی و تأثیرات تولیدات فرهنگی بر نگرش و رفتار افراد جزء جدایی‌ناپذیر فعالیت‌های فرهنگی و به ویژه جشنواره مردمی فیلم و عکس همراه تهران است.   

وی وظیفه نهادهای حاکمیتی را حمایت از بخش خصوصی دانست و گفت: فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال به عنوان پدیده‌ای نوظهور، روند تولید تا انتشار محتوا را کوتاه کرده است و این امر ضرورت بازنگری در ساختارهای حاکمیتی  به جهت نظارت در موضوع نشر را افزایش می‌دهد.

دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با هدف فرهنگ‌سازی استفاده صحیح از تلفن همراه و نیز ارتقای نگرش فرهنگی و هنری عموم مردم به ابزار دیجیتال با همت بخش خصوصی و حمایت، هدایت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، اشتیاق به دیدن و دیده شدن و تمایل به ثبت تصویر خلاقانه و اشتراک آن با دیگران، ایده اصلی این جشنواره است؛ جشنواره فیلم و عکس همراه تهران به عنوان یکی از جشنواره‌های پیشرو در این حوزه، زمینه‌های حضور بین‌المللی کاربران تلفن همراه را فراهم کرده است و نام تهران در کنار آن یادآورخواستگاه این جشنواره است.

مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره تا 20 مردادماه سال جاری اعلام شده است. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت جشنواره به نشانی http://tfpf.mobi  مراجعه کنند.

یادآور می‌شود، در نخستین دوره جشنواره فیلم و عکس همراه تهران بیش از 28 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب