امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3470 تاریخ انتشار: جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پوتین: اوکراین در یک جنگ داخلی تمام عیار است/ مدل جهان تک‌قطبی شکست خورده است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که اوکراین در جنگ داخلی تمام عیار است.
پوتین: اوکراین در یک جنگ داخلی تمام عیار است/ مدل جهان تک‌قطبی شکست خورده است
به گزارش خبر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه می‌گوید که اوکراین در یک جنگ داخلی تمام عیار است.

رئیس جمهوری روسیه افزود: ما خطر بروز جنگی تمام عیار و شکل‌گیری فاجعه‌ای نظیر آنچه در شهر اودسا رخ داد را، از سر کریمه مرتفع کردیم. اگر ما این اقدامات را انجام نمی‌دادیم تراژدی‌های مشابهی در شهرهای دیگر اوکراین مانند آچه در اودسا رخ داد، رخ می‌داد، جائیکه دهها نفر در آتش سوختند و کشته شدند.

پوتین گفت: من معتقدم که بعد از کودتای فوریه، اوکراین وارد هرج و مرج شده است.

وی با بیان اینکه روسیه موضع شفاف و روشنی در اوکراین دارد اضافه کرد: کودتا توسط آمریکا و شرکای اروپایی آن مورد حمایت قرار گرفت و این جنگ تمام عیاری که مشاهده می‌کنیم نتیجه همان اقدامات است.  ما شهروندان کریمه را برای شرکت در همه پرسی ماه مارس آزاد گذاشتیم و آنها خودشان به آینده خود رای دادند. این یک شاهکار بود که 90 درصد مردم کریمه به جدایی از اوکراین رای دادند.

وی افزود: توقف خشونت‌ها، شرط اساسی برای آغاز گفت‌وگوها در اوکراین است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که بدون شک به خواست و نظر مردم اوکراین در انتخابات ریاست‌جمهوری احترام می گذاریم.

انتخابات ریاست جمهوری اوکراین قرار است 25 ماه مه برگزار شود. این درحالیست که مقامات روس پیش از این گفته بودند که برقراری روابط با کشوری که مقاماتش برآمده از تنش و خشونت باشند سخت و دشوار است.

وی با اشاره به سیاستهای یکجانبه آمریکا پس از فروپاشی شوروی گفت که مدل جهان تک قطبی شکست خورده است.

وی از رویکرد عملگرایانه تجار اروپایی نسبت به روسیه قدردانی کرد و گفت که تحریمها علیه روسیه بر جهان غرب نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. 

وی همچنین با اشاره به درخواست آمریکا برای استرداد «ادوارد اسنودن»، افشاگر اسناد آژانس امنیت آمریکا، به این کشور گفت: ما هیچ‌گاه اسنودن را به آمریکا تحویل نخواهیم داد، سیاست اصولی روسیه مخالف استرداد مبارزان حقوق بشر است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب