امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 34791 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۶:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس اتاق ایران اعلام کرد؛

سرمایه گذاری خارجی نیازمند بهبود فضای کسب و کار، ثبات اقتصاد و قابل پیش بینی بودن اقتصادایران است

خبرایران: رییس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که ۲۰۰ میلیارد دلار طرح برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی تعریف شده است.
سرمایه گذاری خارجی نیازمند بهبود فضای کسب و کار، ثبات اقتصاد و قابل پیش بینی بودن اقتصادایران است

به گزارش خبرایران، غلامحسین شافعی که بعدازظهر امروز (یکشنبه) و در نخستین نشست «معرفی ظرفیت های سرمایه‌گذاری و تجاری در صنعت خوراک دام ایران» سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: برای جذب سرمایه گذاری ها به ویژه سرمایه گذاری خارجی، ما به بهبود فضای کسب و کار، ثبات اقتصاد کلان و قابل پیش بینی بودن اقتصاد در ایران نیازمندیم زیرا این عوامل همگی به طور مستقیم برای حضور و همکاری های دوجانبه نیاز است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران یکی از اقتصادهای بزرگ منطقه است و برای توسعه به سرمایه‌گذاری خارجی در سه بخش زیرساخت‌ها، صنعت و کشاورزی نیاز دارد. رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: دسترسی به آبهای آزاد و همچنین همسایگی با کشورهایی با ۴۵۰ میلیون نفر جمعیت، ایران را به یک کشور خاص برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است اما برای توسعه زیرساخت ها به توسعه ناوگان و نوسازی زیرساخت های حمل و نقل کشور در بخش های جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی نیازمندیم.

وی گفت: از زمانی که احیای جاده ابریشم مطرح شده است تاکنون ۶۷ کشور دنیا به این طرح پیوستند و موقعیت ایران در این برنامه یک آینده استثنایی را برای سرمایه‌گذاری آماده کرده که در این باره در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

شافعی گفت: در سال‌های گذشته بین ما و دنیا یک شکاف فناوری ایجاد شده که این شرایط، ظرفیتی برای سرمایه گذاری در نوسازی صنایع ایران ایجاد کرده است از این رو بخش خصوصی به دنبال پر کردن این شکاف در صنعت است.

وی افزود: علاوه بر توجه به توسعه صنعت در بخش صنعت در برنامه ششم توسعه به توسعه فرآوری در بخش معدن ایران نیز توجه ویژه شده زیرا تنوع قابل توجه بخش معدن در ایران، موقعیت های خوبی را برای سرمایه گذاری های کاملا اقتصادی در ایران فراهم کرده است.

شافعی به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: کمبود آب یکی از مشکلات اساسی ماست و روش های نوین آبیاری مورد توجه همه سیاستگذاران قرار دارد و این مورد نیز ظرفیت‌های خوبی را برای سرمایه گذاری در ایران فراهم کرده است؛ ضمن اینکه در قوانین جدید ایران، حمایت های قابل توجهی برای حفظ امنیت سرمایه گذاری لحاظ شده است.

در حاشیه نخستین نشست «معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری در صنعت خوراک دام ایران» در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، کتاب «بازار خوراک دام ایران» رونمایی شد که به زبان انگلیسی نوشته شده و به معرفی اقتصاد ایران بویژه کشاورزی و دامپروری آن پرداخته است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب