امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 34797 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

جزئیات مرگ تراژیک رئیس باشگاه لسترسیتی/ خداحافظ رییس با معرفت/ 5 کشته در حادثه سقوط هلیکوپتر ویچای سریواداناپارابا

خبرایران: باشگاه لسترسیتی با انتشار بیانیه ای رسمی، اعلام کرد که در حادثه سقوط هلیکوپتر، 5 نفر از جمله ویچای سریواداناپارابا، مالک این باشگاه، کشته شد.
جزئیات مرگ تراژیک رئیس باشگاه لسترسیتی/ خداحافظ رییس با معرفت/  5 کشته در حادثه سقوط هلیکوپتر ویچای سریواداناپارابا

به گزارش خبرایران، ساعتی بعد از دیدار شنبه شب لسترسیتی مقابل وستهام بود که هلیکوپتر متعلق به مالک این باشگاه در پارکینگ مجاور ورزشگاه کینگ پاور سقوط کرد؛ اتفاقی که اعضای این باشگاه را به شدت شوکه کرد.

پلیس لسترشایر هم اعلام کرد که علاوه بر ویچای سریواداناپرابا، 4 نفر دیگر هم در این پرواز حضور داشتند که همگی جان خود را از دست دادند: نورسارا سوکنامای و کاوپورن پونپاره از کارمندان سریواداناپرابا، اریک سوافر، خلبان و ایزابلا رزا لچوویتز، مسافر دیگر این پرواز.

 

در بیانیه باشگاه لستر آمده است:" با تاسف فراوان و قلبی اندوهگین تایید می کنیم که رئیس ما، ویچای سریواداناپرابا، در میان افرادی بود که در حادثه تراژیک سقوط هلیکوپتر شنبه شب جان خود را از دست داد. هیچ یک از پنج نفری که در این پرواز بودند، زنده نماندند.

همه افرادی که در باشگاه ما کار می کنند، در کنار خانواده سریواداناپارابا و خانواده های افراد دیگری که در این پرواز حضور داشتد، خواهند بود.

با رفتن ویچای، دنیا مرد فوق العاده ای را از دست داد. مردی مهربان، سخاوتمند، مردی که زندگی اش را وقف خانواده اش و آنهایی که با موفقیت رهبری می کرد، کرده بود. لسترسیتی تحت هدایت او تبدیل به یک خانواده شد. ما مانند یک خانواده، برای درگذشت او سوگواری می کنیم و چشم اندازهای او برای این باشگاه که حالا میراث او محسوب می شود را دنبال خواهیم کرد.

دیدار سه شنبه شب تیم اول باشگاه مقابل ساوتهمپتون در جام اتحادیه و دیدار تیم جوانان مقابل فاینورد در اینترنشنال کاپ، به دلیل این اتفاق به تعویق می افتد."

 

شایعاتی که حقیقت نداشت

پس از این اتفاق، ابتدا شایعاتی در مورد حضور آیاوات سریواداناپرابا، پسر ویچای، در هلیکوپتر منتشر شد و پس از آن، گفته شد که یکی از دختران او در این پرواز حضور داشته اما هیچ یک از آنها صحیح نبود.

حتی شایعاتی در مورد حضور کلود پل، سرمربی لسترسیتی، در این پرواز مطرح شد اما خیلی زود این خبر هم توسط اعضای کادر فنی لستر تکذیب شد.

در واقع از اعضای اصلی خانواده سریواداناپارابا، تنها ویچای در هلیکوپتر حضور داشت و قصد داشت با رفتن به فرودگاه لوتون، راهی تایلند شود اما هیچگاه به آن پرواز نرسید.

فاجعه ای که می توانست بزرگتر باشد

با توجه به اینکه این اتفاق در زمان کمی بعد از خروج هواداران از ورزشگاه کینگ پاور رخ داد، در صورتی که هلیکوپتر در جای دیگری سقوط می کرد، می توانست به فاجعه بزرگتری منجر شود اما طبق گفته شاهدان عینی، تلاش خلبان برای کنترل هلیکوپتر و بردن به یک محوطه خالی، باعث شد تا این اتفاق رخ ندهد.

فیلمبردار شبکه اسکای اسپورتس نیوز که در صحنه حاضر بود، به خبرنگاران گفت:" نمی دانم خلبان چطور این کار را انجام داد اما به نظر می رسد او تلاش کرد تا مانع از چرخش های هلیکوپتر شود و آن را در گوشه ای از پارکینگ پایین آورد."

 

محبوب هواداران

برخلاف بسیاری از مالکان ثروتمند باشگاه های لیگ برتر که ارتباط چندانی با هواداران ندارند، ویچای سریوادا ناپرابا رابطه گرمی با هواداران داشت و حتی در جشن تولدش در بهار گذشته، هواداران لسترسیتی را هم مهمان کرد؛ اتفاقی که مثلا هیچگاه برای هواداران منچستریونایتد و آرسنال رخ نخواهد داد.

علاوه بر این، ویچای معمار تنها قهرمانی لسترسیتی در لیگ برتر بود؛ اتفاقی که حتی خوش بین ترین هوادار این تیم را در ابتدای فصل 16-2015 تصورش را هم نداشت.

به همین دلیل، چندان تعجب برانگیز نبود که بعد از انتشار خبر درگذشت ویچای، تعداد زیادی از هواداران لسترسیتی با حضور در اطراف ورزشگاه و اهدای دسته های گل، ارادت خود را به او ابراز کردند.

 

نامه احساسی کاسپر اشمایکل

کاسپر اشمایکل، دروازه بان لسترسیتی، هم با انتشار نامه ای، ناراحتی اش را از مرگ ویچای سریواداناپرابا ابراز کرد. او که گفته می شود در شب حادثه، تا ساعت 1 بیدار بود تا از سرنوشت رئیس باشگاهش مطلع شود، در این نامه نوشت:" آقای رئیس عزیز، نمی توانم این اتفاق را باور کنم. من بسیار ناراحت و غمگین هستم. نمی توانم چیزی که دیشب دیدم را باور کنم. اصلا واقعی به نظر نمی رسید.

نمی توان اهمیتی که شما برای این باشگاه و شهر لستر داشتید را با کلمات بیان کرد. همه ما اهمیت سرمایه گذاری ای که شما و خانواده تان در این باشگاه انجام دادید را می دانستیم.

شما نه تنها برای این باشگاه که برای همه شهر اهمیت زیادی قائل بودید. مشارکت های بی پایان شما در خیریه ها و بیمارستان های لستر فراموش نشدنی است. شما بالاتر و  فراتر از هر احترامی هستید. همیشه شما را به عنوان یک رهبر، یک پدر و یک انسان به یاد خواهم داشت."

 

ویجای سریواداناپارابا که بود؟

دو سال بعد از قهرمانی تاریخی در لیگ برتر، لسترسیتی بار دیگر به تیتر اصلی رسانه ها تبدیل شد؛ اما این بار خبری از جشن و پایکوبی نیست بلکه یک تراژدی بزرگ، روباه ها را به صدراخبار رسانه ها برگردانده؛ سقوط هلیکوپتر سریواداناپرابا؛ مردی که از او به عنوان معمار قهرمانی لستر در لیگ برتر یاد می شود. 

این مالک تایلندی باشگاه لستر بعد از آن که مالکیت این تیم را بدست آورد با بازیکنان و هواداران لستر رابطه‌ای صمیمانه برقرار کرد و در فوتبال انگلیس نام خود را به عنوان یکی از چهره‌های محبوب مطرح کرد. ویچای در فهرست نشریه‌ی فوربس، پنجمین میلیاردر ثروتمند تایلندی اعلام شده است. کسی که فعالیت تجاری خود را از سال 1989 با یک فروشگاه دیوتی‌فری آغاز کرد و در نهایت با تیمش لستر در لیگ برتر انگلیس به قهرمانی رسید.

این میلیونر تایلندی باشگاه لستر را  در سال 2010 با پرداخت 39 میلیون پوند خریداری کرد و بعد با خلق یک شگفتی بزرگ این تیم را قهرمان لیگ برتر انگلستان کرد. ویچای با دست و دلبازی بعد از قهرمانی لستر در لیگ برتر برای تک تک بازیکنان تیمش اتوموبیل‌های بی ‌ام و لوکسی به رنگ آبی، رنگ باشگاه لستر خریداری کرد تا رابطه‌ی صمیمانه‌ی خود با آنها را هر چه بیشتر نزدیک کند.

دست و دلبازی او شامل هواداران لستر هم می‌شد. هوادارانی که یکصدا ویچای را تحسین کرده و می‌کنند چرا که می‌دانند او چطور سیمای باشگاه‌شان را به کلی دگرگون کرده است. او بارها و بارها هدایای رایگان به هوادارانی که در برنامه‌های مهم باشگاه شرکت می‌کردند اعطا کرده و برای مثال در ماه آوریل سال جاری میلادی، به مناسبت تولد 60 سالگی خود، به 60 نفر از هواداران لستر، سری کامل بلیطهای مسابقات فصل را هدیه داد. ویچای به سنت این باشگاه انگلیسی وفادار بوده و همیشه قیمت بلیطها را در کمترین حد ممکن نگه داشته، او استادیوم خانگی لستر و زمین تمرین این باشگاه را بازسازی کرده و همیشه به دنبال راهی برای بهبود شرایط باشگاه و صمیمی‌تر کردن رابطه‌ی خود با هواداران بوده است.

 

آغاز رابطه‌ی ویچای و لستر به ماه اوت سال 2010 برمی‌گردد، زمانی که او برای خرید این باشگاه که در لیگ دسته‌ یک انگلیس حضور داشت و صعود به لیگ برتر برایش به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده بود، 39 میلیون پوند به مالک آن زمان لستر، میلان مانداریچ پرداخت کرد. لستری که چند سال بعد توسط او نه تنها به یکی از تیمهای قابل توجه لیگ برتر تبدیل شده بود بلکه توانست جام قهرمانی این لیگ را بالای سر ببرد.

پسر او آیاوات به عنوان نایب‌رئیس باشگاه منصوب شد و این خانواده از ثروت خود 120 میلیون پوند به باشگاه تزریق کردند. از جمله اقدامات آنها تبدیل 103 میلیون پوند بدهی لستر به سهام باشگاه و خرید آن بوده، اقدامی که لستر را برای همیشه از شر بدهی خلاص کرده است. ویچای ثروت خود را از طریق شرکت کینگ پاور بدست آورده، شرکتی که 25 سال پیش به عنوان یک فروشگاه دیوتی‌فری تاسیس کرده بوده. ویچای با شم اقتصادی بالا، این تک فروشگاه را به مجموعه‌ای بسیار موفق از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تبدیل می‌کند که بخش عمده‌ی خرده‌فروشی در بزرگترین فرودگاه‌های بریتانیا را به دست می‌گیرند. نشریه‌ی فوربس ثروت ویچای را 1.9 میلیارد پوند اعلام کرده است.

علاقه‌ی ویچای به فوتبال و باشگاه لستر از سال 1997 آغاز می‌شود، زمانی که او در ورزشگاه ویمبلی به تماشای فینال لیگ‌کاپ نشسته و اولین بازی فوتبال زندگی‌اش را از نزدیک تماشا می‌کند. در آن بازی امیل هسکی در آخرین لحظات بازی گل تساوی لستر را به ثمر می‌رساند تا بازی دو تیم تکرار شود و در نهایت لستر موفق می‌شود بر میدلزبورو پیروز شود. ویچای از آن روز به هوادار سرسخت لستر تبدیل می‌شود و در نهایت در سال 2010 باشگاه محبوبش را خریداری می‌کند.

هیچکس فکر نمی‌کرد ویچای بتواند با لستر قهرمان لیگ برتر انگلیس شود اما او در تمام این سالها با منصوب کردن مربیانی مثل نایجل پیرسن، کلودیو رانیری، کریگ شکسپیر و کلود پوئل با اینکه گاهی اوقات تصمیم‌هایش با انتقاد هواداران مواجه شده ولی همواره تصمیم‌های مهم باشگاه را به تنهایی اتخاذ کرده و با قهرمانی در لیگ برتر نشان داده که تصمیماتش در اکثر مواقع درست و به موقع بوده است. ویچای همیشه کاری را انجام می‌دهد که معتقد است به نفع باشگاه است. او بدون شک از خرید باشگاه لستر نفع مادی هم بدست آورده ولی شکی نیست که علاقه‌ی ناشی از هواداری، مهمترین دلیل او از این اقدام بوده است.

 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب