امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 34807 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

هواپیمای جدیدی که 189 نفر را به کشتن داد؛

سقوط مرگبار هواپیمای مسافربری در آب‌های اندونزی+ عکس

خبرایران: سرنگونی یک فروند هواپیمای مسافربری در آب‌های اندونزی منجر به کشته‌شدن ۱۸۹ سرنشین آن شد
سقوط مرگبار هواپیمای مسافربری در آب‌های اندونزی+ عکس

به گزارش خبرایران به نقل از یورونیوز، یک فروند هواپیمای بوئینگ متعلق به شرکت هواپیمایی «لاین ایر» (Lion Air) اندونزی بامداد دوشنبه با 189 سرنشین در دریا سقوط کرد.

این حادثه در ساعت 06:20 به‌وقت محلی و تنها دقایقی پس از بلند شدن هواپیما از باند فرودگاه بین‌المللی سوکارنو هاتا در نزدیکی جاکارتا، پایتخت این کشور روی داد. هواپیما رهسپار جزایر بانگکا ــ بلیتونگ در غرب این کشور بود.

گفته می‌شود دست‌کم 23 مقام دولتی سرنشین این هواپیما بوده‌اند.

ادوارد سیریت مدیر اجرایی گروه لاین ایر به رویترز گفته است: ما درباره علت سقوط گیج شده‌ایم چرا که این یک هواپیمای جدید بود.

آخرین تماس پرواز شماره «جی‌تی610» با برج مراقبت 13 دقیقه پس از ترک باند هواپیما بود و هنوز اطلاعی از سرنوشت سرنشینان هواپیما در دست نیست.

محمد سیاقی، رئیس تیم جست‌وجو و نجات در یک نشست خبری اعلام کرد که جست‌وجوها ادامه دارد و گفت: «هنوز نمی‌دانیم آیا کسی از این حادثه جان سالم به‌در برده است یا خیر». او افزود که از زمان وقوع حادثه تا کنون هیچ سیگنالی از دستگاه فرستندۀ اضطراری هواپیما دریافت نشده است. استرالیا نیز اعلام کرد که هیچ سیگنال اضطراری از این هواپیما دریافت نکرده است.

تیم جست‌وجو توانسته است بقایای این هواپیما از جمله شماری از صندلی‌ها و بخشی از بدنۀ آن را در دریای جاوه در غرب اقیانوس آرام پیدا کند.

هنوز علت سقوط مشخص نیست و مقامات اندونزی اعلام کرده‌اند باید تا زمان پیدا شدن جعبۀ سیاه و بازخوانی اطلاعات آن صبر کرد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب