امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3491 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر عامل موسسه پیام آزادگان خبرداد؛

تدوین سند چشم‌انداز آزادگان با برگزاری بیش از 40 کارگاه تخصصی / برگزاری ویژه‌برنامه‌ای با عنوان پاسداشت «ابر فیاض» دهم خرداد ماه در حوزه هنری

علی‌محمد احدی مدیر عامل موسسه پیام آزادگان گفت: کار تدوین سند چشم‌انداز آزادگان از 2 سال قبل با همکاری نخبگان آزاده در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی آغاز شده که تاکنون برای آن بیش از 40 نشست کارگاهی جهت بررسی وضعیت فعلی آزادگان برگزار شده است.
تدوین سند چشم‌انداز آزادگان با برگزاری بیش از 40 کارگاه تخصصی / برگزاری ویژه‌برنامه‌ای با عنوان پاسداشت «ابر فیاض» دهم خرداد ماه در حوزه هنری

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری تشریح ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی و شهدای آزاده علی‌محمد احدی مدیرعامل موسسه پیام آزادگان در که صبح امروز در این موسسه برگزار شد، پرداخت.

احدی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان، جانبازان و آزادگان عملیات بیت‌المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد، فتح خرمشهر را عامل افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج دانست و اظهار کرد: صدام گفته بود که اگر ایران خرمشهر را باز پس گیرد، کلید بصره را به ایران تقدیم می‌کنیم.

مدیرعامل موسسه فرهنگی پیام آزادگان با بیان اینکه عملیات‌های موفقی مانند عملیات فتح بستان و ثامن‌الائمه را در طول جنگ داشتیم، تصریح کرد: عملیات بیت‌المقدس سرآمد همه عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس است.

وی در خصوص ویژهبرنامه‌های سالگرد رحلت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: ویژه‌برنامه‌ای با عنوان پاسداشت «ابر فیاض» دهم خرداد ماه در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

احدی تجلیل از خانواده شهدای آزاده که در دوران اسارت به شهادت رسیدند را از دیگر برنامه‌های این روز برشمرد و افزود: با توجه به این‌که مراسم گرامی‌داشت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد و شهدای آزاده با میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار مصادف شده است در این روز از ۲ تن از پاسداران آزاده، یعنی «سردار فرجیان‌زاده» معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین و "سردار گرجی" فرمانده سپاه حفاظت از فرودگاه‌ها و همچنین شهید پاسدار، شهید "حمدالله دکامی زاده" فرمانده وقت سپاه کرمانشاه که مسئولیت‌های مهمی در سپاه داشت، تجلیل خواهد شد.

وی  در ادامه در خصوص فعالیت‌های موسسه فرهنگی آزادگان گفت: این موسسه یک موسسه خصوصی بوده و از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کند، بلکه به صورت خودجوش عمل می‌کند و جرقه ورود به کار فعالیت‌های آن توسط مرحوم حجت الاسلام ابوترابی زده شد.

احدی بیان کرد: ضبط خاطرات آزادگان و تبدیل آن به کتاب، تولید یک‌صد اثر تصویری و مستند و پخش آن از شبکه‌های مختلف سیما، کارهای حمایتی از آزادگان و برگزاری نشست‌های اردوگاهی از جمله فعالیت‌های موسسه آزادگان است. یک کار پژوهشی در حوزه آزادگان در چهارچوب فعالیت‌های موسسه پیام آزادگان انجام شده و تبدیل به کتاب، فیلمنامه و آثار هنری می‌شود و کار پژوهشی دیگری نیز با همکاری نهادهای دولتی که در حوزه ایثارگران فعالیت می‌کنند، توسط موسسه انجام شده است.

احدی در باره سند چشم‌انداز آزادگان گفت: کار تدوین سند چشم‌انداز آزادگان از 2 سال قبل با همکاری نخبگان آزاده در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی آغاز شده که تاکنون برای آن بیش از 40 نشست کارگاهی جهت بررسی وضعیت فعلی آزادگان برگزار شده است. چشم‌انداز 15 سال آینده آزادگان و اقدامات آموزشی و اجرائی که باید انجام شود در این سند مورد بررسی قرار می‌گیرد که امیدواریم در ماه‌های آینده به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.

مدیر عامل موسسه پیام آزادگان خاطرنشان کرد: ما از نظر محتوا و کمک مالی از پایان‌نامه‌های دانشجویی که به موضوع اسارت و آزادگان بپردازند حمایت می‌کنیم. کتابخانه تخصصی دیجیتالی آزادگان نیز هم‌اکنون در اختیار پژوهش‌گران علاقه‌مند به حوزه آزادگان قرار دارد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب