امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۵:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

زهرا اینچه‌درگاهی در نشست خبری اعلام کرد؛

فدراسیون ژیمناستیک 2.5 میلیارد بدهی دارد/ امروزناامیدی دربین خانواده‌های تیم‌های ملی ژیمناستیک خیلی کم شده/ فدراسیون ژیمناستیک تا المپیک 2024 برنامه‌ریزی دارد/ ورزش ما نیاز به ثبات مدیریت دارد/ بچه های ژیمناستیک امروز به خود باوری رسیده اند

خبرایران: رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: ورزش ما نیاز به ثبات مدیریت دارد حتی در کادر فنی هم باید ثبات وجود داشته باشد چیزی که ما سعی کردیم برای آن تلاش کنیم. ما سنگ بنایی گذاشته‌ایم که امروز هستیم تا 20 سال آینده نیز اگر نبودیم و هر کسی بود نتواند آن را تخریب کند.
فدراسیون ژیمناستیک 2.5 میلیارد بدهی دارد/ امروزناامیدی دربین خانواده‌های تیم‌های ملی ژیمناستیک خیلی کم شده/ فدراسیون ژیمناستیک تا المپیک 2024 برنامه‌ریزی دارد/ ورزش ما نیاز به ثبات مدیریت دارد/ بچه های ژیمناستیک امروز به خود باوری رسیده اند

به گزارش خبرنگارخبرایران ، نشست خبری «فدراسیون ژیمناستیک » امروز یکشنبه 13 آبان ماه 1397 با حضور«زهرا اینچه‌درگاهی» رئیس فدراسیون ژیمناستیک و اصحاب رسانه در فدراسیون ژیمناستیک برگزار و دراین نشست خبری «زهرا اینچه‌درگاهی» رئیس فدراسیون ژیمناستیک اظهار داشت: فدراسیون ژیمناستیک تا به امروز در حدود 5/2 میلیارد بدهی دارد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک تصریح کرد: ما این بدهی را به ارث گرفتیم. ضمن اینکه بدهی بخش سنگین مالیاتی بوده که فدراسیون ژیمناستیک داشت. در واقع حقوق و پرداختی‌هایی که فدراسیون کم کرده بوده مالیات آن را متأسفانه پرداخت نکرده و این روند چیزی حدود 980 میلیون تومان بدهی مالیاتی بود و 950 میلیون تومان بابت استفاده از اماکنی که در اختیار فدراسیون بوده داشته‌ایم.

وی عنوان داشت: مهندس کریمی رئیس شرکت توسعه و تجهیزات جا دارد تشکر کنیم که او در کمک به پرداخت تدریجی ما را همراه کرده و ما نزدیک به نیمی از این بدهی را پرداخت کرده‌ و یک بدهی بزرگ هم به تأمین اجتماعی داشتیم که در مورد سنوات گذشته کارمندان بوده که عدد قابل توجهی است.

اینچه‌درگاهی ابرازداشت: عده‌ای که در ابتدا مراجعه کردند طلب‌های خود را دریافت کردند و با رضایت تسویه را انجام دادند اما عده‌ای هم از مسیر شکایت وارد شدند و پیگیری شده و فقط موضوع یک نفر در حال حاضر در جریان است.

وی در مورد به مناقصه گذاشته شدن سالن افتتاح شده توسط وی و  داورزنی معاون ورزش تاکید کرد: این سالن درحال حاضر دراختیار ما است، وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و تجهیز هیچ برنامه‌ای برای گرفتن از فدراسیون ژیمناستیک ندارد. ما هزینه‌های زیادی برای سالن کرده‌ایم و مهر اختصاصی بودن این سالن برای همیشه به نام ژیمناستیک زده شده است. در حال حاضر تیم ملی پسران در این سالن تمرین می‌کنند.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: ما خوابگاه را فعلا تأسیس کرده‌ایم بچه‌های ما فعلا در همین ساختمان حضور دارند آنها دیگر دغدغه رفت‌وآمد در ترافیک را ندارند و از امکانات مجموعه نیز می‌توانند استفاده کنند. در تلاش هستیم اندکی امکانات خوابگاه را برای بچه‌ها بیشتر کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه تمام سنین رده‌های ژیمناستیک پایین‌تر از تمام رشته‌ها است بهلول‌زاده در المپیک جوانان حاضر شد او 17 ساله است و افتخارآفرینی کرده است. بنابراین برای ما فاصله بین رده سنی جوانان و بزرگسالان شکاف عمیقی نیست. قهرمانانی که در المپیک آرژانتین شرکت کرده‌اند قطعا به خاطر فاصله کم سنی که در رده جوانان و بزرگسالان دارند قطعاً می‌توانند در المپیک 2020 توکیو نیز حضور پیدا کنند.

اینچه‌درگاهی ابرازداشت: اعزام تیم‌های ملی ژیمناستیک در گذشته مدام لغو شده و ناامیدی در بین خانواده‌ها زیاد بود اما حالا خانواده‌ها دلگرم شده‌اند و والدین یکی از قهرمانان با من صحبت می‌کرد که بچه‌های ما در طول 5 سال گذشته اعزامی نداشتند و این موضوع باعث سرخوردگی ملی‌پوشان ما می‌شد وقتی من آمدم خانواده‌ها با من صحبت می‌کردند که ما می‌خواهیم فرزندان خودمان را به رشته‌های دیگر ببریم اما وقتی با ما صحبت کردند مدعی شدند که صبر می‌کنند تا شاید شرایط در مدیریت فعلی تغییر کند.

وی ادامه داد: ما هم تلاش کردیم خدا را شکر اعزام‌ها صورت گرفت و خانواده‌ها دلگرم شدند و در  ابتدا صحبت ازاعزام دو نفر به اندونزی بود ما اصرار کردیم که تیم ژیمناستیک کامل برود اما خروجی جلسه و آنچه که به ما اعلام کردند در نتیجه 4 نفر بود. تا لحظه‌های آخر پیش از اعزام به جاکارتا اگر مصاحبه‌های قبل از اندونزی را نگاه کنید من اعلام کردم که اعزام این نفرات شکننده است متأسفانه این اتفاق رخ داد. تلاش ما اعزام 5 نفر بود اما صلاحدید مسئولان روی اعزام 4 نفر بود.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در خصوص مصدومیت خناری‌نژاد هم تاکید کرد: منتظر شدیم که او خودش تصمیم بگیرد او تمام تلاش خود را کرد اما متأسفانه وضعیت شانه او این طور نیست که بتواند روی کتف خود فشار بیاورد. با ترجیح خود تصمیم گرفته دنیای قهرمانی را کم‌کم کنار بگذارد و در وسیله دار حلقه به عنوان مربی جوان از او استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به نتیجه خوبی که کادر فنی گرفته سعی می‌کنیم از مربیانمان استفاده کنیم باید تلاش کنیم آنها را توانمندتر کنیم چون این مربیان سالها برای ما می‌مانند اما ما باید یک مشاور خارجی در کنار مربیان خودمان داشته باشیم. با آقای جرارد سرمربی تیم ملی بلژیک که یک هلندی است به توافق رسیدیم او پذیرفت و آمد شرایط بچه‌های ما را دید .

اینچه‌درگاهی یاداورشد: متأسفانه با توجه به وضعیت ارز ما نتوانستیم با او به توافق برسیم متأسفانه او جذب تیم ملی کشور دیگری شده و در حال حاضر با یک مشاور خارجی خوب هم وارد مذاکره شده‌ایم. اگر توافق صورت بگیرد به عنوان مشاور در کنار مربیان حضور خواهد داشت.

وی در مورد خرید یک ست ژیمناستیک و حمایت مسئولان وزارت ورزش و جوانان هم عنوان داشت: خرید ست ژیمناستیک به خاطر شرایط حاکم سخت‌تر شده تحریم‌ها کار ما را سخت‌ کرده است، هنوز به خاطر فراز و فرودهای ارزی موفق نشدیم که وسایل را در سالن داشته باشیم هر چند که بچه‌های ما روی وسایل استاندارد کار می‌کنند. البته وسایل سخت از جنس ایرانی مرغوب هستند، چوب‌ها که استرس را تحمل می‌کنند خارجی هستند.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک درخصوص اسپانسر و توافق‌ با آنها هم تاکید کرد: انتخابات ریاست فدراسیون چند مرحله به تأخیر افتاد آن تأخیر باعث شد آن فرد که اسپانسر بود برود و جای دیگر هزینه کند در حال حاضر بانک صادرات و بخش‌های دیگری هستند که اسپانسر ما هستند و آورده‌هایی هم دارد باید جذابیت این رشته را زیاد کنیم آن هم با پخش مستقیم انشاءالله از دی ماه مسابقات لیگ ما پخش مستقیم خواهد داشت.

وی درمورد اهدای مدال آسیایی خناری‌نژادگفت: ما پیگیری کردیم تا مدال خناری‌نژاد را بگیریم گویا این روند طولانی خواهد بود ما ایمیل به فدراسیون جهانی ارسال کرده‌ایم آنها جواب می‌دهند که موضوع در حال بررسی است البته خناری‌نژاد پاداش‌ خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کرد باید به این نکته هم اشاره کنیم مشابه همین موضوع در وزنه‌برداری نیز وجود دارد. گویا دو سال طول کشیده است تا آنها مدال وزنه‌برداری را دریافت کنند فکر می‌کنم این روندی که ما در پیش گرفته‌ایم طولانی باشد ما فقط از دستمان پیگیری برمی‌آید آن را هم به شدت پیگیر هستیم.

اینچه‌درگاهی خاطرنشان کرد: ما برای قضاوت داوران در عرصه بین‌المللی تلاش کردیم نگین مساح هم در مسابقات حضور داشت و اتفاقاً بازتاب خوبی از تلویزیون داشت ما دو داور در بخش مردان داشتیم که پوشش خبری مساح خیلی بیشتر از مردان بود.

وی تصریح کرد: تا المپیک 2024 فدراسیون برنامه‌ریزی دارد ومن قبل از اینکه در مجمع رأی بگیرم اعلام کردم برای المپیک 2024 باید از یک جا حلقه را بشکنیم برای المپیک 2024 من خودم را درگیر کردم و احساس مسئولیت می‌کنم چه در آن مقطع باشم چه نباشم. ورزش ما نیاز به ثبات مدیریت دارد حتی در کادر فنی هم باید ثبات وجود داشته باشد چیزی که ما سعی کردیم برای آن تلاش کنیم. ما سنگ بنایی گذاشته‌ایم که امروز هستیم تا 20 سال آینده نیز اگر نبودیم و هر کسی بود نتواند آن را تخریب کند.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد:  الان ما 8 شاخه هستیم هر کدام از این شاخه‌ها نیز رئیس، دبیر، داور و مربی دارد. هر کدام هم برای خود برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند. اصلاً فدراسیون ژیمناستیک چند شاخه دارد که هر کدام یک مینی فدراسیون هستند و بهلول‌زاده هم یک ژیمناست بود نه چیز دیگری مثل سایر ژیمناست‌های خوبی که داریم اینکه چرا بهلول‌زاده رفت این نیست که ما فقط او را داریم سهمیه نیز به نفر داده نشده بود بلکه به کشور داده شده بود ما برای انتخاب یک مرحله انتخابی برگزار کردیم، الفتی یک مصدومیت از ناحیه پا داشت و مدتی را پای او در گچ بود در آن انتخابی که برگزار کردیم این بچه با یک دهم از بهلول‌زاده دوم شد.

وی خاطرنشان کرد: ما دوباره انتخابی برگزار کردیم و در نهایت بهلول‌زاده انتخاب شد این نشان می‌دهد که ما به قدری قهرمانان نزدیک به هم داریم که ناچار می‌شویم با حساسیت بسیار زیاد نماینده تیم ملی را انتخاب کنیم. در حال حاضر نیز بهلول‌زاده خیلی باید خوب کار کند چون توسط حریفان دیگر تهدید می‌شود.

اینچه‌درگاهی درخصوص برگزاری مسابقات بین‌المللی افزود: اواخر بهمن ماه مسابقات بین‌المللی ژیمناستیک به میزبانی ایران برگزار خواهد شد نایب رئیس فدراسیون جهانی 14 و 15 آذر ماه به ایران سفر خواهد کرد یکی از موضوعاتی که ما در مورد آن می‌خواهیم صحبت کنیم تغییر لباس بانوان است. ما در تلاشیم برای برگزاری مسابقات بانوان با حجاب اسلامی بعد از هر رویداد بین‌المللی یک سانت مسابقه برای بانوان اسلامی برگزار شود. این یک ایده خام است تا شاید پرورش داده شود و لباسی را طراحی کرده‌ایم و در شاخه JFA طراحی کرده‌ایم هنوز مصوب وزارت ورزش و جوانان نشده و تا شش ماه آینده ترکیب لباس و برنامه مصوب خواهد شد.

وی درخصوص حمایت مالی ملی‌پوشان حاضر در اردوی تیم ملی هم عنوان داشت: سعی‌مان بر این است که اگر بچه‌ها در ترکیب تیم ملی هستند و نیاز به کمک مالی دارند انجام شود تا الان که کم و بیش انجام شده است قهرمانانی که مدال‌آور و افتخارآفرین باشند مشمول حقوق می‌شوند به لحاظ مالی این موضوع به آنها کمک می‌کند، تیم ملی ما جزو 4 تیم برتر شده و ما روانشناس تیم داشته‌ایم تا لحظه اعزام، مشاور تغذیه برای تیم ملی داشتیم، پزشک و خدمات پزشکی را کامل انجام دادیم، ماساژور داریم که در واقع امکاناتی که تیم ما دارد خیلی از تیم‌ها ندارد.

اینچه‌درگاهی در خصوص تأسیس و انحلال شرکت بازرگانی جنبش پویش تاکید کرد: به پیشنهاد یکی از اعضای هیأت رئیسه در تاریخ 24 مرداد ماه سال گذشته پیشنهادی شد تا برای فعالیت اقتصادی یک شرکتی تأسیس شود تا از طریق آن فدراسیون از لحاظ مالی کمک شود بنده به همراه دبیر فدراسیون و یکی از اعضای هیأت رئیسه مسئولیت را بر عهده داشتیم سعی کردیم افراد امینی مسئولیت را بر عهده بگیرند که فردا روزی کسی مدعی نباشد. شرکت تأسیس شد اما آن فردی که قول داده بود یکسری توانمندی‌های مالی دارد و می‌تواند متوجه شرکت کند متأسفانه نتوانست قول‌های خود را عملی کند.

وی ادامه داد: 17 مرداد 96 شرکت ثبت شد و فعالیت آغاز شد. آن فردی که می‌خواست قول‌های خود را عملی کند متأسفانه مدعی شد وعده‌های او برای عملی شدن برای همان مقطع است نه زمان فعلی. ما بلافاصله جلسه‌ای را تشکیل دادیم و شرکت منحل شد شرکت حتی حساب بانکی افتتاح شده نداشت بدون جابجایی ریالی در شرکت و فعالیت اقتصادی همه چیز منحل شد. ما متوجه شدیم آن فردی که توانایی انجام وعده‌هایی را که داده بود نیست ما سریع شرکت را منحل کردیم. برخی این ماجرا را بزرگ کرده و شایعه‌سازی کرده است هیچ اتهام مالی به کسی وارد نیست.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک ابرازداشت:  از سال 2009 تا 2017 ژیمناستیک 9 مدال گرفته که این 9 مدال یک طلا در دارحلقه بوده است از سال 2017 تا 2018 ما 55 مدال کسب کرده‌ایم. 23 مدال طلا بوده، 6 مدال آسیایی، تیمی، جوانان و بزرگسالان بوده است. این موضوع برای بچه‌های ما یک نوع خودباوری است در بین این مدال‌ها دو مدال جوانان آسیایی را نیز داریم. مدال‌های دیگری را نیز در کاپ تویوتای ژاپن ما یک نقره در خرک حلقه کسب کردیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: بچه ها امروز به خود باوری رسیده اند و به نظرم می توانند برای المپیک 2020 کسب سهمیه کنند. ضمن اینکه ما برای 2024 برنامه‌ریزی کرده‌ایم و برای موفقیت ژیمناستیک هر کاری که در توانمان باشد انجام خواهیم داد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب