امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35071 تاریخ انتشار: جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۴:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تجلیل از ضیاءالدین دری در جشنواره فیلم مقاومت

خبرایران: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که آذر برگزاری می‌شود، در بخش ویژه‌ای به بزرگداشت زنده‌یاد سیدضیاءالدین دری خواهد پرداخت.
تجلیل از ضیاءالدین دری در جشنواره فیلم مقاومت

به گزارش خبرایران، آیین نکوداشت و تجلیل زنده‌یاد سیدضیاءالدین دری، کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون و خالق آثاری چون سریال «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی»، هم‌زمان با پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در تهران برگزار می‌شود.

ضیاءالدین دری چندی پیش پس از پیوند کبد و عوارض ناشی از عفونت، در شیراز درگذشت.

دری فعالیت خود در سینما را با دستیاری کارگردان فیلم «گرداب» به کارگردانی حسین دوانی در سال ۶۱ شروع کرد. وی فیلم‌های «دیدار در غبار»، «باد و شقایق»، «صاعقه»، «لژیون»، «در سرزمینی دیگر» و «سینما سینماست» را در کارنامه هنری خود داشت. 

آخرین پروژه دری، «کلاه پهلوی» بود که سال ۹۱ و ۹۲ از شبکه اول پخش شد. این کارگردان همچنین ساخت سریال تاریخی «کیف انگلیسی» را با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا در کارنامه هنری‌اش داشت.

«سردار سنجرخان» تازه‌ترین پروژه دری بود که خود وی به نگارش درآورده و قرار بود ساخته شود.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف کشور هم‌زمان با هفته گرامیداشت بسیج از ۵ تا ۹ آذر به دبیری محمد خزاعی در تهران و اصفهان برگزار می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب