امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35099 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمد فهمی تشریح کرد؛

جزییات برگزاری پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه‌ ملی/ همزمان با چهل سالگي انقلاب اسلامي در جايگاه ممتاز فناوري هاي رسانه قرار داريم

خبرایران: محمد فهمي حشياني دبير اجلاس پانزدهم فناوري رسانه در نشستي بيان كرد كه كه اين اجلاس در تراز بين المللي ميزبان اصحاب صنعت رسانه و فعالان اين صنعت جهاني خواهد بود.
جزییات برگزاری پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه‌ ملی/ همزمان با چهل سالگي انقلاب اسلامي در جايگاه ممتاز فناوري هاي رسانه قرار داريم

به گزارش خبرایران از روابط عمومي رسانه ملي، محمد فهمي قائم مقام معاونت توسعه و فناوري رسانه با اشاره به اهداف برگزاري اين اجلاس گفت:بهره‌جويي از آخرين فناوري‌هاي روز جهان و بومي سازي اين فناوري ها، بهبود مستمر خدمات فني و نوآوري و بهره‌وري در حوزه رسانه ما را به اهداف كلي اجلاس نزديك خواهد كرد.

وي با اشاره به وجه بين المللي اين اجلاس تاكيد كرد: به رسم هر دوره، نمايندگاني از راديو تلويزيون‌هاي كشورهاي دوست و همسايه، و همچنين شركت ها و اتحاديه هاي معتبر راديو تلويزيوني كشورهاي آسيايي ABU و اروپايي EBU و ... در اين همايش حضور خواهند داشت.

دبير اجلاس پانزدهم با بيان اهميت برپايي اين اجلاس گفت: اين اجلاس كه در بيست و هشتم تا سي ام آبان ماه در مركز همايش هاي سازمان صداوسيما برگزار مي شود،  فرصتي را براي استادان دانشگاه‌ها و دانشجويان علاقمند فراهم كرده تا دو قطب صنعت و دانشگاه در پيوند با هم گام هاي موثري را طي كنند.

وي افزود:  اين راهبرد رسانه‌اي در قالب حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان منجر به توليد محصولات‌ بومي خواهد شد.

فهمي گفت: در آستانه چهل سالگي انقلاب اسلامي در جايگاهي قرار داريم كه يك صنعت وارداتي با حضور متخصصان خارجي را به صنعت بومي تبديل كرديم و با رسيدن به خودكفايي در حوزه هاي مختلف فني اكنون صنعت رسانه ايران را در تراز بالاي بين المللي قرار داده ايم.

قائم مقام معاونت توسعه و فناوري رسانه با اشاره به توانمندي رسانه ملي در حوزه فناوري هاي رسانه و نوين بيان كرد: اكنون صنعت رسانه و دانش بومي رسانه ملي در جايگاهي است كه با بيش از 80 درصد خودكفايي مسير طراحي و ساخت را به درستي طي كرده و نه تنها شهرها و مراكز استان ها در حوزه انتقال و انتشار، صوت و تصوير و... در جايگاه ممتازي قرار دارند بلكه رسانه ملي اين فناوري را در اختيار ديگر نهادها و بخش هاي فني كشور نيز قرار داده است.

دبير اجلاس پانزدهم فناوري رسانه با اشاره به توانمندي داخلي و حضور شركت هاي دانش بنيان در اين اجلاس گفت: در كنار مباحث تخصصي و علمي مرتبط با فناوري رسانه با برپايي نمايشگاه تخصصي از حضور شركت هاي دانش استقبال مي كنيم و آنها توان مهندسي خود را به نمايش خواهند گذاشت.

وي افزود: اين اجلاس ماحصل تلاش همكاران فني و مراكز تحقيقاتي و دانش بنياني است كه طي سه روز آخرين دستاوردها و تحولات رسانه اي شان را عرضه خواهند كرد و اين براي اصحاب رسانه و علاقه مندان به فناوري هاي رسانه و نوين نمايش پيوندي ميان رسانه و صنعت خواهد بود.

فهمي در ادامه بيان كرد: تحولات شگرف در حوزه صنعت رسانه با تعامل جهاني معني پيدا مي كند و تلاش ما بر اين است كه رسانه ملي را در سطح استانداردهاي جهاني قرار دهيم. از اين رو ناگزيريم همواره خود را در تمام حوزه ها به روز نگه داريم تا با اشراف به فناوري هاي روز پيشرو باشيم.

دبير اجلاس پانزدهم فناوري رسانه تاكيد كرد: براي رسيدن به اين انتقال و تبادل اطلاعات و تجربيات با تكيه بر بين المللي بودن اجلاس از متخصصين طراز اول آسيايي و اروپايي دعوت كرديم تا فضاي اجلاس براي يك هم انديشي بين المللي كمك كند.

قائم مقام معاونت توسعه و فناوري رسانه با اشاره به جايگاه جوان و نوپاي فناوري هاي رسانه در رسانه ملي تاكيد كرد: صنعت رسانه ما به بلوغ خود رسيده است. اين صنعت جوان اكنون مي تواند روي پاي خود بايستد و دانش خود را به كشورهاي همسايه نيز صادر كند.

وي با اشاره به شعار اجلاس پانزدهم گفت: شعار اين اجلاس «توانمندي ايراني، رسانه ي جهاني» است كه چشم انداز ما را در مسير به بلوغ رسيده در حوزه فناوري رسانه ترسيم خواهد كرد.

فهمي با اشاره به موفقيت معاونت توسعه و فناوري در پنجاه و پنجمين نشست «ABU»  در عشق آباد تركمنستان  افزود: اين موفقيت را مديون انتخاب يكي از مقالات برتر ارائه شده در اجلاس چهاردهم هستيم و اميدواريم با چشم انداز استقبال از طرح ها و ايده هاي نو و خلاقانه شاهد موفقيت هاي آتي براي رسانه ملي باشيم.

در پايان دبير پانزدهمين اجلاس سراسري فناوري رسانه ملي با اشاره به رونمايي از 5 محصول جديد رسانه اي، گفت: بيش از ده محصول آماده رونمايي داريم كه به طور ويژه با حضور رئيس رسانه ملي از 5 محصول در حوزه هاي مختلف صدا و تصوير و انتقال و انتشار رسانه رونمايي خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب