امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35126 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امیر سرتیپ حسین ولی‌وند در نشست خبری اعلام کرد؛

همایش ملی واکاوی تهدیدهای نوپدید دفاعی نظامی برگزار می‌شود/ باید تهدیدات به درستی شناخته شوند/ مبنای اولین همایش شناخت تهدید و توجه به جهان اطراف است/ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در بعد مسایل نظامی، به تاکتیک، عملیات و راهبرد می‌پردازد

خبرایران: فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از برگزاری همایش ملی واکاوی تهدیدهای نوپدید دفاعی نظامی در روز دوشنبه خبر داد وگفت:معتقدیم در دنیای امروزبه ویژه برای جمهوری اسلامی ایران که بیشتر درمعرض تهدید دشمنان قسم خورده قرار دارد باید تهدیدات به درست شناخته شود.
همایش ملی واکاوی تهدیدهای نوپدید دفاعی نظامی برگزار می‌شود/ باید تهدیدات به درستی شناخته شوند/ مبنای اولین همایش شناخت تهدید و توجه به جهان اطراف است/ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در بعد مسایل نظامی، به تاکتیک، عملیات و راهبرد می‌پردازد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «اولین همایش ملی واکاوی تهدیدهای نوپدید دفاعی نظامی»صبح امروز شنبه 19 ابان ماه 1397 با حضور«امیر سرتیپ حسین ولی‌وند» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش واصحاب رسانه در دانشکده جنگ برگزار و دراین نشست خبری «امیر سرتیپ حسین ولی‌وند» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش اظهارداش: در سال‌هایی که بحث اقتصاد مقاومتی و عدم برگزاری همایش‌هایی که ممکن است از کارایی لازم برخوردار نباشد و فقط هزینه زا باشد، مطرح است، ما اقدام به برگزاری این همایش کرده‌ایم.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش تصریح کرد:ما معتقدیم در دنیای امروزبه ویژه برای جمهوری اسلامی ایران که بیشتر در معرض تهدید دشمنان قسم خورده قرار دارد باید تهدیدات به درست شناخته شود.

وی خاطرنشان کرد: مبنای اولین همایش ملی واکاوی تهدیدهای نوپدید دفاعی نظامی بحث شناخت تهدید و توجه به جهان اطراف است و در مقطعی تهدید فقط از نوع سخت مطرح بود، ولی امروز تهدیدات آنقدر پیچیده و متنوع شده که لازم است چنین همایش هایی برگزار شود و تهدیدات مختلف از ابعاد و مولفه‌های گوناگون مورد بررسی قرار بگیرد.

سرتیپ ولی‌وند ابرازداشت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در بعد مسایل نظامی، به تاکتیک، عملیات و راهبرد می‌پردازد و این همایش نقطه وصل هر سه اصل است و می‌تواند نتیجه کاربردی بسیار خوبی برای مجموعه نیروهای مسلح داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری همایش در سطح ملی، چیستی و ارکان تهدیدهای نو پدید، تهدیدات نوپدید در حوزه نظامی، تهدیدات نظامی در حوزه سایبر جنگال، تهدیدات در حوزه فناوری آی‌تی، تهدیدات در حوزه های سیاسی و اقتصادی، تهدیدات نو پدید در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و تهدیدات زیست محیطی را ۸ محور عمده این همایش عنوان و اضافه کرد: نخستین همایش ملی واکاوی تهدیدهای نوپدید دفاعی نظامی دوشنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و عصر در دانشگاه فرماندهی و ستاد برگزار می‌شود.

سرتیپ ولی‌وند ادامه داد: حدود ۶۰۰ مقاله به دبیرخانه برگزاری همایش ارسال شده و طی جلسات بررسی مقالات ارائه شده و چهار مرحله داوری، در نهایت ۳۲۱ مقاله پذیرفته شد که در روز اصلی همایش تعداد ۴۸ مقاله ارائه خواهد شد.

وی عنوان داشت: فردا همچنین نمایشگاه و کارگاه‌های جانبی همایش با حضور معاون هماهنگ کننده ارتش افتتاح خواهد شد. در روز برگزاری همایش نیر پنل‌هایی با موضوع بررسی تهدیدات حوزه اقتصاد، جنگال و سایبری، نظامی، زیست محیطی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

ولی‌وند افزود: در برگزاری همایش، تمام دانشگاه‌های نیروهای مسلح  و بسیاری از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های نظامی با یکدیگر همکاری داشته‌اند و نگاه ما اصالتا به برگزاری همایش و توجه به ماحصل کار برای بهره‌برداری در حوزه کاری نیروهای مسلح و بخش‌های غیر نظامی کشور است.

وی درپایان سخنان خود گفت: حضور بسیار خوب بانوان در این همایش از دیگر ویژگی‌های همایش است و امکان همکاری دانشگاه دافوس با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاهی وجود دارد و دانشگاه دافوس از دانشجویان مقاطع ارشد به بالا که در حوزه های مختلف در رفع مشکلات به ما کمک کنند، استقبال می‌کند.

بنابراین گزارش، نحستین همایش ملی واکاوی تهدیدهای نوپدید دفاعی نظامی دوشنبه 21 آبان ماه 1397 در دو نوبت صبح و عصر در دانشگاه فرماندهی و ستاد برگزار می‌شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب