امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35154 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۶:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با زمزمه‌های سهمیه‌بندی؛

خرید و فروش کارت‌های سوخت مجددا آغاز شد

خبرایران: داغ شدن زمزمه‌های مبنی بر آغاز مجدد سهمیه‌بندی و استفاده از کارتهای سوخت در کشور، خرید و فروش کارت‌های سوخت مجددا آغاز شد.
خرید و فروش کارت‌های سوخت مجددا آغاز شد

به گزارش خبرایران، قاچاق سوخت موضوع مهمی است که به زمان امروز مربوط نمی‌شود، بلکه با اعلام سهمیه‌بندی سوخت از سوی دولت نهم و دو نرخی شدن بنزین و گازوئیل، شاهد شدت گرفتن قاچاق سوخت در کشور بودیم.

در شرایط کنونی که از سوی مقام‌های دولتی همچون وزیر نفت موضوع سهمیه‌بندی بنزین قوت گرفته است، به نظر می‌رسد قاچاق سوخت با جدیت بیشتری در نقاط مختلف ایران به‌خصوص نقاط مرزی انجام می‌شود.

براساس گزارش‌های میدانی ارائه شده نرخ هر کارت سوخت خودرو برای فروش بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است و قیمت هر کارت سوخت موتورسیکلت حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان است.

در واقع کسانی که کارت سوخت را به جایگاه‌داران یا افرادی دیگر می‌فروشند با مراجعه به مراکز پلیس+۱۰ و اعلام مفقودی کارت سوخت به نوعی خواستار صدور المثنی برای کارت سوختی هستند که خودشان آن را فروخته‌اند.

از سوی دیگر با اعلام سهمیه‌بندی سوخت و دو نرخی شدن قیمت بنزین و  گازوئیل و استفاده مجدد از کارت سوخت از سوی وزیر نفت در سال جاری بسیاری از سوداگران درصدد استفاده از شرایط به‌ وجود آمده برای کسب سودهای هنگفت در حوزه کارت سوخت هستند.

به‌نظر می‌رسد جلوگیری از فروش کارت سوخت برای دولت غیرممکن باشد، اما نباید از ذکر این مهم غافل شویم که اگر سازوکاری تدوین شود که فروشنده کارت سوخت و خریدار آن از انجام معامله سودی نکنند، به‌طور قطع موضوع قاچاق سوخت و حتی خرید و فروش کارت سوخت به ندرت اتفاق خواهد افتاد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب