امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 352 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

از سوی قائم مقام دبیر سی و دومین جشنوراه بین المللی فیلم فجر ؛

آخرین جزییات وضعیت رسانه‌ها در کاخ جشنواره‌ فیلم فجر تشریح شد

خبرایران : رئیس کاخ جشنواره فیلم فجر حاضران در سالن میلاد را اصحاب رسانه، صاحبان آثار پذیرفته شده و میهمانان ویژه که جزو اهالی سینما هستند، برشمرد.
آخرین جزییات وضعیت رسانه‌ها در کاخ جشنواره‌ فیلم فجر تشریح شد

به گزارش خبرایران، ابراهیم داروغه‌زاده قائم مقام دبیر سی و دومین جشنوراه بین المللی فیلم فجر، درباره جزئیات ظرفیت سالن میلاد در جشنواره‌  فیلم فجر اظهار کرد: بخش اصلی ظرفیت در اختیار اصحاب رسانه قرار می‌گیرد و صاحبان آثار پذیرفته شده نیز در آنجا حضور خواهد داشت. میهمانان ویژه هم کسانی هستند که در سینما شناخته شده باشند. حتی اگر ظرفیت ۱۶۰۰ نفری میلاد را در اختیار ۲۰۰۰ نفر هم قرار دهیم به شرطی که واقعا بچه‌های رسانه و سینما باشند، دلخوری زیادی ایجاد نخواهد شد.

وی تأکید کرد: دلخوری زمانی است که کسانی که صندلی‌ها را اشغال می‌کنند، نسبتی با سینما ندارند و اهالی اصلی سینما جایی برای نشستن نداشته باشند.

قائم مقام دبیر جشنواره ۳۲ فیلم فجر درباره ثبت‌نام اینترنتی خبرنگاران نیز خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر اهالی رسانه درگیر مشکلات زیادی بوده‌اند و ظرفیت سالن میلاد به عنوان میزبان اهالی رسانه و صاحبان آثار، محدود است و باید به بهترین شکل استفاده شود.

داروغه‌زاده با بیان اینکه بیشترین کسانی که در آنجا حاضر می‌شوند خود اهالی رسانه هستند، گفت: فکر کردیم مانند جشنواره‌های معتبر دنیا ثبت‌نام انجام شود تا بتوانیم اولویت‌بندی کنیم تا اگر میزان تقاضا بیشتر باشد، افرادی که در طول سال بیشترین همکاری را با سینما و جشنواره فجر داشته‌اند را در اولویت بگذاریم تا اهالی حرفه‌ای رسانه بتوانند در طول ایام جشنواره با صاحبان آثار بوده و تبادل نظر داشته باشند و شاهد یک فضای صمیمانه سینمایی باشیم.

وی افزود: ناگزیر بودیم این ثبت‌نام را از اهالی سینما داشته باشیم و طبیعتا این کار می‌تواند در سال‌های اول ایراداتی داشته باشد که می‌توانیم با مشورت اهالی رسانه مشکلات را به حداقل برسانیم و نهایت هدف ما این است که رضایت دوستان رسانه را داشته باشیم. بعد از ثبت‌نام، فرصت بررسی کافی وجود دارد و در نهایت به صورت مکتوب از مدیر رسانه استعلام خواهد شد و می‌خواهیم براساس اولویت، افراد را مشخص کند و ثبت‌نام را نهایی می‌کنیم.

وی درباره خبرنگارانی که ثبت‌نام اینترنتی را انجام ندهند، گفت: خود بچه‌های رسانه باید برای کار خودشان حرمت قائل شوند و هر چه به جشنواره احترام بگذارند به خود احترام گذاشته‌اند. در واقع قرار است خدمتی بشود و اگر خودشان پیگیر نباشند، خیلی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

داروغه‌زاده ادامه داد: برای من جذاب‌تر است که به همه کارت بدهم و همه را راضی کنم. این کار برای خود ما هم آسیب خواهد داشت. اما هدف جلب رضایت بچه‌های رسانه است. امیدوارم بچه‌های رسانه این همراهی را داشته باشند و ما تنها پذیرای کسانی خواهیم بود که ثبت نام کنند و آماده حضور در این جشن بزرگ شوند.

مدیر کاخ جشنواره از اضافه شدن طبقه دوم سالن میلاد به فضای جشنواره خبر داد و گفت: بازار فیلم به سالن دیگری در برج میلاد منتقل می‌شود و در طبقه دوم نیز پذیرای دوستان خواهیم بود. ضمن اینکه امسال داوران جنبی نیز در سالن دیگری به تماشای آثار خواهند نشست.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب