امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35207 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۹:۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ازسوی رییس کل سازمان مالیاتی؛

فهرست موادخام و کالاهای نفتی مشمول مالیات صفر ابلاغ شد

خبرایران: رییس کل سازمان مالیاتی لیست جدید مواد خام و کالاهای نفتی مشمول ماده ۱۴۱ قانون مالیات های مستقیم (مالیات صفر درصد) را ابلاغ کرد.
فهرست موادخام و کالاهای نفتی مشمول مالیات صفر ابلاغ شد

به گزارش خبرایران، در بخشنامه ای که به امضای سیدکامل تقوی نژاد؛ رییس کل سازمان امور مالیاتی رسید آمده است: به پیوست مصوبه هیات وزیران در خصوص فهرست مواد خام و کالاهای نفتی موضوع ماده ۱۴۱ قانون مالیات های مستقیم برای اصلاح و اقدام لازم ارسال می شود.

برای دریافت لیست کامل این بخشنامه اینجا را کلیک کنید.

ماده ۱۴۱ قانون مالیات مستقیم

صد درصد (۱۰۰%) درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالاهای غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی و بیست درصد (۲۰%) درآمد حاصل از صادرات مواد خام مشمول مالیات با نرخ صفر می‌گردد. فهرست مواد خام و کالاهای نفتی به پیش‌نهاد مشترک وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و نفت و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

تبصره ۱ ـ درآمد حاصل از صادرات کالاهای مختلف که به صورت عبوری (ترانزیت) به ایران وارد می‌شوند و بدون تغییر در ماهیت یا با انجام کاری بر روی آن صادر می‌شوند مشمول مالیات با نرخ صفر می‌گردد.

تبصره ۲ ـ مفاد این ماده پس از اتمام دوره اجرای قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۹.۱۰.۱۵ لازم‌الاجراء می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب