امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35258 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۷:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دلایل فروش بالای کتاب میشل اوباما /نظر خانواده اوباما درباره پیروزی ترامپ

خبرایران: کتاب میشل اوباما همسر رئیس جمهور سابق آمریکا در روزهای ابتدایی انتشار خود رکورد فروش در فروشگاه‌های کتاب را شکسته است. کارشناسان می‌گویند این کتاب به خاطر محتوای امیدبخش آن پرفروش شده است.
دلایل فروش بالای کتاب میشل اوباما /نظر خانواده اوباما درباره پیروزی ترامپ

به گزارش خبرایران به نقل از فوربس، کتاب خاطرات میشل اوباما همسر باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا روز 13 نوامبر از سوی انتشارات پنگوئن منتشر شد که در همان روزهای اول با استقبال بی نظیری در این کشور مواجه شد. میشل عنوان این کتاب را «شدن» انتخاب کرده است و بیشتر محتویات آن تجربه شخصی‌اش از اتفاقات دوران زندگی سیاسی و غیرسیاسی خانواده اوباما است.
 
کتاب خاطرات میشل اوباما از زمان کودکی در جنوب شیکاگو تا دوران مادری و فعالیت‌های کاری در کاخ سفید را شامل می‌شود. میشل درباره کتابش گفته است: در این کتاب درباره دوران کودکی خود در جنوب شیکاگو نوشتم و درباره این نوشتم که چگونه از یک دختری کوچک و ضعیف به زنی تبدیل شدم که می‌تواند به دیگران کمک کند. امیدوارم این کتاب بتواند الهام بخش خوانندگان باشد تا تبدیل به کسی شوند که آرزویش را دارند.
 
کتاب «شدن» به صورت همزمان در آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا، ‌نیوزیلند، هند و آفریقای جنوبی به صورت چاپی و دیجیتالی منتشر می‌شود. «میشل اوباما» همزمان با چاپ کتابش توری جهانی برای معرفی آن برگزار خواهد کرد.
 
پیش از اوباما تمام همسران روسای جمهور کتاب خاطرات خود را نوشته بودند که البته بعضی از آنها نیز مثل کتاب خاطرات هیلاری کلینتون پرفروش شده بود ولی هیچ کدام از این کتاب‌ها نتوانسته بود به اندازه کتاب خاطرات میشل اوباما پرفروش شود. البته میشل قبل از این نیز کتابی درباره گیاهان خوراکی کاخ سفید منتشر کرده بود ولی شرایط کنونی کشور آمریکا ظاهراً موجب پرفروش شدن این کتاب شده است. فروشگاه بارنزاندنوبل آمریکا اعلام کرده کتاب خاطرات اوباما رکورد فروش را در روز اول شکسته است. فروش این کتاب در سایت آمازون نیز بی‌سابقه بوده است.  
 
بسیاری از کتابفروشان مستقل و غیرمستقل اعتقاد دارند به خاطر محبوبیت خانواده اوباما در آمریکا این کتاب به این رکورد دست یافته است. ریچل کاس مدیر فروشگاه کتاب دانشگاه هاروارد می‌گوید این کتاب اصلاً سیاسی نیست ولی روحیه مبارزه طلبی میشل در دنیای سیاست موجب فروش بالای این کتاب شده است. وی می‌گوید در اصل مردم از شرایط سیاسی کنونی آمریکا سخت ناراحت هستند و دلیل استقبال از این کتاب نیز ریشه در این مسئله دارد.
 
میشل اوباما 54 ساله در کتابش به صراحت اعلام کرده که قصد نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد و به طور کلی خود را از جنس سیاست نمی‌داند و حتی درباره دخالت احتمالی روسیه در پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات امسال اظهار نظر نمی‌کند ولی می‌گوید وقتی او و دخترانش پس از شنیدن نتایج نهایی انتخابات سال 2016 به شدت ناراحت و نگران شدند.
 
او در بخشی از کتاب خود می‌نویسد: ای کاش زنان بیشتری در انتخابات شرکت می‌کردند. و همیشه از خودم می‌پرسم چه چیز باعث شد زنان به خصوص فردی با توانمندی‌های استثنایی هیلاری کلینتون را رد کنند و به جای او یک زن‌ستیز را به عنوان رئیس‌جمهور خود انتخاب کنند.
 
کارشناسان حوزه کتاب در آمریکا اعتقاد دارند دلیل استقبال از کتاب میشل اوباما امیدی است که مردم آمریکا در جستجوی آن هستند. این کتاب به جای ترس و خشم به مردم امید می‌دهد که زندگی بهتری خواهند داشت و باید به آینده امیدوار باشند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب