امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35318 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با آغاز طرح حیات شبانه؛

گردش اقتصادی و نشاط شهروندی در غرب پایتخت جان گرفت

خبرایران: آغاز طرح حیات شبانه به مدت یک ماه در بوستان جوانمردان، امکان نشاط شبانه شهروندان منطقه 5 را درکنار ون کافه ها، غرفه های فرهنگی و گروه های هنری فراهم کرده است .
گردش اقتصادی و نشاط شهروندی در غرب پایتخت جان گرفت

به گزارش خبرایران، رجبعلی خسروآبادی شهردار منطقه در مراسم افتتاحیه طرح حیات شبانه با بیان این که امکان فعالیت و حضور پایتخت نشینان در ساعاتی از شب در بوستان جوانمردان فراهم شده، بر برپایی مراسم سنتی شب زنده داری در فرهنگ ایرانی تاکید کرد و افزود : زیست شبانه به رونق اشتغال منجر شده، بستر گفتگو در میان شهروندان را هموارتر کرده، گردشگری را تقویت و در یک کلام زیست شبانه، جان دوباره ای به شهر می بخشد و امیدواریم گامی برای حفظ بهداشت روانی و ایجاد نشاط شهروندی در شهر باشد.

وی ضمن اعلام این که طرح حیات شبانه در ساعات 19 الی 2 بامداد برگزار می شود افزود : شادی فضای شبانه در شهر تهران با توجه به مشغولیت های شهروندان از ضرورت ها بوده و این منطقه با داشتن 850 هزار نفر جمعیت، فضای تفریحی- تفرجی، تمرین با هم بودن و توسعه گردش اقتصادی را برای همگان فراهم کرده است .

سیف مسئول گردشگری شهرداری تهران با حضور درآیین افتتاح طرح حیات شبانه از ظرفیت منطقه به عنوان پیشتاز فعالیت های فرهنگی اجتماعی در شهر تهران سخن گفت و احیای این طرح را، موجب دستاوردهایی در اقتصاد، فرهنگ و گردشگری منطقه دانست.

وی افزود:ما دنبال مراسم گرایی نیستیم و هدف از اجرای این طرح معرفی نقاط گردشگری شهر و نشان دادن قابلیت های گردش شبانه و تسهیل گر برنامه های هنری فرهنگی گروه های شهروندی هستیم.

براساس این خبر، ایجاد زیر ساخت های مناسب نظیر 6 ون کافه، 5 غرفه فرهنگی شامل کافه کتاب، آموزش هنر قلم زنی ، مجسمه سازی، عرضه لباس های محلی و اجرای برنامه های هنری- آئینی، شب های منطقه را رونق می دهد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب