امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35327 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۳:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جنگ آبی های ایران با سه قهرمان قاره کهن؛

برنامه بازی های استقلال درلیگ قهرمانان 2019 آسیا/ شاگردان شفر در سخت‌ترین گروه تاریخ لیگ قهرمانان قرار گرفتند

خبرایران: سخت ترین گروه ممکن باز هم برای استقلال رقم خورد تا درست مثل فصل 2018 این بار در فصل 2019 نیز آبی های پایتخت در گروه مرگ قرار بگیرند.
برنامه بازی های استقلال درلیگ قهرمانان 2019 آسیا/  شاگردان شفر در سخت‌ترین گروه تاریخ لیگ قهرمانان قرار گرفتند

به گزارش خبرایران، به جرات می توان گفت قرعه ای که نصیب استقلال و وینفرد شفر شد سخت ترین قرعه ای بود که در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا رقم خورده بود. رویارویی با سه قهرمان عربستان، امارات و قطر با ستاره های سرشناس و بودجه هنگفت می تواند چالشی مرگبار برای مرد آلمانی و شاگردانش رقم بزند تا همچون فصل گذشته طرفداران این تیم نگرانی های زیادی را تجربه کنند.


در شرایطی که اخبار پیرامون سیدبندی ها نشان می داد قهرمانان چهار کشور حاشیه خلیج فارس با قرار گرفتن در سید یک بعید است به هم بخورند اما حضور 12 تیم از غرب در قرعه کشی تمامی معادلات را تغییر داد تا ترکش های این اتفاق گریبانگیر استقلال ایران شود تا در گروه C با الهلال عربستان، الدحیل قطر و العین امارات هم گروه شود. یکی از عجیب ترین و سخت ترین گروه های ممکن در تاریخ 20 ساله لیگ قهرمانان تا طرفداران این چهار باشگاه روزهای ترسناکی پیش رو داشته باشند.


فصل قبل استقلال با الهلال و العین هم گروه بود که در کنار آنها الریان از قطر هم حضور داشت که حالا یک سال بعد از آن روزها این بار الدحیل قهرمان سه گانه قطر جای الریان را گرفت تا بر دشواری های این گروه مرگبار افزوده شود. مسلما از همان دقایق اولیه بعد از قرعه کشی همه به این واقعیت اذعان داشتند که وینفرد شفر و شاگردانش کاری سخت تر از فصل قبل در مرحله گروهی این فصل پیش رو خواهند داشت چون جنگ با قهرمانان پرستاره کشورهای امارات، عربستان و قطر می تواند روزهای دشواری را رقم بزند.

 

 

مامیچ کروات دوباره با استقلال در گروه مرگ هم گروه شد. او که فصل قبل ضربه سختی از شفر خورد این بار در غیاب عموری باید بتواند از این گروه مرگبار جان سالم به در ببرد آن هم با ستاره هایی همچون مارکوس برگ.


تلخ تر این که رویارویی با الهلال برای استقلال در کشور ثالث خواهد بود تا امتیاز میزبانی و بهره بردن از یار دوازدهم دوباره از آبی ها دور شود تا لطمه بیشتری به آنها وارد شود. الهلالی که با ژرژ ژسوس پرتغالی و ستاره های گران قیمت این فصل همچنان تیم اول سعودی ها قلمداد می شود و روزهای رویایی را در لیگ عربستان تجربه می کند و بعد از ناکامی فصل قبل در لیگ قهرمانان این بار عزم خود را جزم کرده است تا بازگشت رویایی به جمع مدعیان قهرمانی آسیا داشته باشد.

 

 

الهلال برای دومین فصل متوالی رقیب استقلال در گروه مرگ شد. تیمی که کری های زیادی با استقلالی ها دارد و برای تبدیل شدن به محبوب ترین و پرافتخارترین تیم آبی پوش غرب آسیا در تمامی این سال ها تلاش کرد.

 


العین امارات با زوران مامیچ و بدون ستاره همیشگی خود یعنی عموری باز هم تیمی قابل احترام و خطرناک است چون مربی کروات با حفظ اسکلت اصلی و اضافه کردن ستاره های سرشناس همچنان در امارات یکه تازی می کند. استقلال که بعد از کابوس تلخ دو فصل قبل پارسال در دو بازی رفت و برگشت نمایش خوبی داشت و موفق شد بالاتر از بنفش های العین در صدر جدول صعود کند حالا دوباره باید به مصاف این تیم خطرناک اماراتی برود.


اما الدحیل از قطر این بار در گروه مرگ آسیا جانشین الریان شده است. تیمی که با تصاحب تمامی جام های داخلی با هدایت نبیل معلول تونسی و در اختیار داشتن ستاره ای گلزن مثل یوسف العربی تیمی قدرتمندتر از الریان قلمداد می شود در حال حاضر یکه تاز لیگ ستارگان است تا سومین قهرمانی متوالی را جشن بگیرد. مسلما این تیم بر دشواری های گروه خواهد افزود چون جمع قهرمانان در گروه عجیب استقلال جمع شد.

 

 

به جای الریان این بار الدحیل طعم حضور در گروه مرگ آسیا را می چشد. قهرمان سه گانه قطر با هدایت نبیل معلول تونسی و در اختیار داشتن ستاره هایی همچون  العربی،  بوضیاف، نام تائه هی و ... حریف دشواری است


استقلال در شرایطی باید طعم حضور در سخت ترین گروه تاریخ لیگ قهرمانان را بچشد که این روزها حال و احوال خوشی در لیگ برتر ندارد. نتایج ناامیدکننده در لیگ برتر و وداع زودهنگام با رقابت های حذفی باعث شد تا وینفرد شفر و شاگردانش با بحران های زودهنگامی روبرو شوند. مرد آلمانی که زیر بار فشارهای زیادی قرار دارد با این قرعه ترسناک قطعا باید فکری اساسی بیاندیشد تا بلکه بتواند از اعتبار و حیثیت تیمش در رقابت های آسیایی دفاع کند. تیمی که ضعف های گلزنی زیادی دارد و برای تبدیل شدن به همان استقلال رویایی فصل قبل نیاز به دگرگونی زیادی دارد.

تاریخ بازی های استقلال در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:


سه شنبه 14 اسفند:
الدوحیل قطر – استقلال

 

سه شنبه 21 اسفند:
استقلال – العین امارات

 

دوشنبه 19 فروردین:
استقلال – الهلال عربستان

 

سه شنبه 3 اردیبهشت:
الهلال عربستان – استقلال

 

دوشنبه 16 اردیبهشت:
استقلال – الدوحیل قطر

 

دوشنبه 30 اردیبهشت:
العین امارات – استقلال تهران

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب