امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35357 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۷:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترمسجد جامعی درآیین پایانی چهارمین دوره جشنواره نشان دهخدا اعلام کرد؛

جشنواره نشان دهخدا درمدت کوتاه جای خود را درجامعه دانشگاهی کشور پیدا کرده/علم باید به کاهش درد و رنج مردم منجر شود/ گرفتار آماردهی و کمیت زدگی شده ایم/ تعداد کتابفروشی های ما یک دهم تعداد ناشران است

خبرایران: عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه یک دهم انتشاراتی های ما از بین ۱۵ هزار انتشاراتی فعال هستند؛ یعنی در پنج سال گذشته سالانه بیش از ۵ کتاب عرضه کردند. همین را در کتابفروشی ها می بینیم. تعداد کتابفروشی های ما یک دهم تعداد ناشران است.
جشنواره نشان دهخدا درمدت کوتاه جای خود را درجامعه دانشگاهی کشور پیدا کرده/علم باید به کاهش درد و رنج مردم منجر شود/ گرفتار آماردهی و کمیت زدگی شده ایم/ تعداد کتابفروشی های ما یک دهم تعداد ناشران است

به گزارش خبرنگارخبرایران٬ آیین پایانی چهارمین دوره جشنواره نشان دهخدا ،انتخاب کتاب سال اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور در حوزه علوم انسانی  توسط انتشارات علمی و فرهنگی٬ عصرامروز سه شنبه ۲۹ آبان ماه 1397٬ با حضور«سید هادی خامنه ای» دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) و مدیر مؤسسه پژوهشکده تاریخ اسلام ، «دکترمسعود کوثری» مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی و دبیر جشنواره نشان دهخدا٬ «دکتراحمد مسجد جامعی» عضو شورای شهر تهران٬ «نیکنام حسینی پور»مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب٬ پیشکسوتان و استادان بنام حوزه علوم انسانی ،دانشگاه و اصحاب رسانه در سالن جابربن حیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار و دراین مراسم  دکتراحمد مسجد جامعی» عضو شورای شهر تهران اظهارداشت: جشنواره نشان دهخدا درمدت کوتاهی که از برگزاری آن می گذرد،جای خود را درجامعه دانشگاهی کشور پیدا کرده و به عنوان جشنواره تاثیر گذار مطرح می شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بیش از ۸۰ هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شده و از هر ۸۰ کتاب، یک کتاب توانسته است به مرحله داوری برسد و ما یک مقدار گرفتار آماردهی و کمیت زدگی شده ایم. در حوزه نشر هم زمانی ۳۰۰ ناشر در کشور فعالیت می کردند.

وی خاطرنشان کرد: یک دهم انتشاراتی های ما از بین ۱۵ هزار انتشاراتی فعال هستند؛ یعنی در پنج سال گذشته سالانه بیش از ۵ کتاب عرضه کردند. همین را در کتابفروشی ها می بینیم. تعداد کتابفروشی های ما یک دهم تعداد ناشران است.

دکترمسجد جامعی عنوان داشت: احتمال می دهم اوضاع مقالات علمی، دانشجویان، دانشجویان دکترا وپایان نامه ها مانند وضعیت کتاب، نشر و کتابفروشی هایمان باشد و اگر ازراسته خیابان انقلاب عبورکنید، می بینید که رد می شوند و می‌گویند چه مدرکی می خواهید، با دیپلم وارد می شوید و با مدرک بالاتر بیرون می آیید!

وی ابرازداشت:چقدراز کتاب های ما در حوزه های مختلف ظرفیت جهانی شدن دارند؟ چقدر علوم انسانی بسط پیدا پیدا کرده است و توانستیم آن را از انزوا خارج کنیم و از آن بهره‌مند شویم. این علم باید به کاهش درد و رنج مردم منجر شود.

عضو شورای شهر تهران در پایان سخنان خود گفت: باید شاخص های جدیدی چون میزان ارجاع به کتاب، توجه به آن در عرصه های دیگر و متناسب بودن با زمانه مان را به داوری آثار در جشنواره نشان دهخدا وارد نماییم.

بنابراین گزارش، دبیرخانه دائمی جشنواره نشان دهخدا٬ در انتشارات علمی و فرهنگی قرار دارد و شورای سیاست‌ گذاری آن متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم ، تحقیقات و فن‌آوری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خانه کتاب و انتشارات علمی و فرهنگی می باشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب