امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35474 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رونمایی از پوستر مستند- سینمایی حافظ و گوته

خبرایران: پوستر فیلم مستند- سینمایی «حافظ و گوته» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرشاد فرشته‌حکمت، رونمایی شد.
رونمایی از پوستر مستند- سینمایی حافظ و گوته

به گزارش خبرایران از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، این فیلم به بررسی بخش‌هایی از زندگینامه شمس‌الدین حافظ شیرازی شاعر بزرگ ایرانی و یوهان ولفگانگ فون گوته شاعر و درام‌نویس نامدار آلمانی می‌پردازد. در این فیلم همچنین تاثیر ادبی حافظ بر برخی آثار گوته به ویژه دیوان شرقی- غربی و الهام‌پذیری از فرهنگ ایرانی و شرقی در آثار این نویسنده بزرگ جهانی مورد بررسی قرار گرفته است.

«حافظ و گوته» از آثار منتخب بخش مسابقه ملی مستندهای بلند دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت است که برای اولین بار در این جشنواره رونمایی خواهد شد.

در این پوستر که توسط «یونس رجبی» طراحی شده، با توجه به محتوای فیلم که معرفی زندگی یوهان وولفگانگ فون گوته شاعر و درام نویس بزرگ آلمانی و تاثیرپذیری او از حافظ شیرازی است، سعی شده تا از رنگ آبی فیروزه‌ای که رنگ اصلی معماری سنتی ایران است، استفاده شود؛ رنگ شرقی که شاعر غربی را نیز دربرگرفته است. همچنین حرکت حافظ به سوی جلو نمادی از پیشتازی فرهنگ و ادبیات شرق است. تصویر حافظ نیز به شکل نمادین از دل کتابی [دیوان حافظ] که در دست گوته است، خارج می‌شود و به سوی مخاطب پوستر گام برمی‌دارد. گوته در این تصویر در حال سرودن است که تداعی سرایش اشعار دیوان شرقی و غربی است؛ آنچه که او با الهام از حافظ سروده است. فرم محراب‌گونه‌ی فضای طبیعی که گوته در آن قرار دارد هم اصلی‌ترین فرم معماری باستانی ایران از دوره ساسانیان است که گوته به عنوان سمبلی از ادبیات غرب، زیر سقف آن قرار دارد.

*دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب