امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35486 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با مشارکت ۵ هزار و ۳۰۰ فعال اقتصادی منتخب؛

پایش ملی محیط کسب و کار پاییز ۹۷ توسط اتاق ایران آغاز شد

خبرایران: مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق بازرگانی ایران به‌عنوان متولی اجرای طرح پایش ملی محیط کسب‌وکار، پایش شاخص‌های محیط کسب‌وکار کشور در پائیز ۱۳۹۷ را آغاز کرد.
پایش ملی محیط کسب و کار پاییز ۹۷ توسط اتاق ایران آغاز شد

به گزارش خبرایران از اتاق بازرگانی ایران، این طرح با مشارکت ۵ هزار و ۳۰۰ فعال اقتصادی منتخب انجام می‌شود و نتایج آن تا پایان دی‌ماه سال جاری منتشر خواهد شد. در راستای اجرای ماده ۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مصوب ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی، طرح ملی پایش شاخص‌های ملی محیط کسب‌وکار کشور مربوط به دوره پائیز ۱۳۹۷، ویژه آمارگیری از فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تعاون ایران و اصناف ایران در ماه جاری، در سراسر کشور توسط مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران در حال اجراست.

هدف کلی از اجرای این طرح، شناخت وضعیت جاری محیط کسب‌وکار در ایران و تغییرات آن به‌صورت فصلی و سالانه است. طبق اعلام مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران ۵ هزار و ۳۰۰ فعال اقتصادی منتخب در این دوره، می‌توانند با تکمیل پرسشنامه به‌صورت اینترنتی از طریق سامانه پایش محیط کسب‌وکار بر روی پرتال الکترونیکی اتاق ایران یا آمارگیری تلفنی، نظر خود را در مورد وضعیت محیط کسب‌وکار کشور در فصل پاییز ۹۷ اعلام کنند.

در این طرح اطلاعات گسترده‌ای در زمینه ۲۸ مانع اصلی در محیط کسب‌وکار کشور جمع‌آوری و مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته و پس از ترکیب یافته‌های آن با سایر داده‌های آماری موجود در کشور، وضعیت محیط کسب‌وکار در سطوح ملی، استانی، بخش‌های اصلی اقتصادی و همچنین رشته فعالیت‌های اقتصادی عمده برحسب طبقه‌بندی استاندارد فعالیت‌های اقتصادی (ISIC.Rev۴) را نشان خواهد داد.

نتایج این طرح تا پایان دی‌ماه سال جاری در اختیار کاربران طرح ازجمله سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت. طبق نتایج پایش ملی محیط کسب‌وکار ایران در تابستان ۱۳۹۷، عدد شاخص ملی ۶.۴۰ (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ است) شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب