امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3552 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حقانی: شورای عالی شهرسازی پروانه ساخت و ساز در بوستان مادر را باطل کند

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: اهالی منطقه 5 پایتخت برای جلوگیری از برجسازی در بوستان مادر، برای شورا طومار امضا می کنند و می فرستند انتظار داریم پروانه ساخت و ساز این پروژه باطل شود.
حقانی: شورای عالی شهرسازی پروانه ساخت و ساز در بوستان مادر را باطل کند
به گزارش خبر ایران و به نقل از روابط عمومی کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، محمد حقانی درباره پیگیری تغییر کاربری بوستان مادر در غرب تهران گفت: "در هفته های اخیر دو بار خدمت شهردار تهران تذکر دادم که کاربری این بوستان نباید از فضای سبز به برجسازی تغییر کند، ولی پاسخی نشنیده ایم. هرچند علاقمند نبودم مسایل رسانه ای شود ولی در مقابل این بی اعتنایی دو بار هم نامه نوشتم و خواهش کردم شهردار دستور دهد از این کار خلاف جلوگیری شود، ولی هیچ جوابی دریافت نکرده ایم."

او درباره انتظار شورای شهر از شهرداری تهران در مورد این بوستان گفت: "پهنه این بوستان در طرح جامع و تفصیلی، پهنه سبز است و قرار است در 7 هکتار اراضی یاد شده، بوستان مادر احداث شود، لذا شورای شهر داشت آقای قالیباف دستور بررسی این مسئله و توقت کار را صادر کند، ولی این کار انجام نشده، هر چند ما علاقمندیم بین نمایندگان مردم در شورای شهر و شهرداری تعامل برقرار باشد، ولی ظاهرا عملیات خلاف قانون در این زمین همچنان ادامه دارد."

 

پروانه ساخت و ساز در بوستان مادر باطل شود

 

این عضو شورای شهر درباره راهکار توقف عملیات ساختمان سازی در این بوستان گفت: "باید شورای عالی شهرسازی و معماری، جهت احقاق حقوق مردم نسبت به بررسی این اقدام خلافی که در بزرگراه آیت الله کاشانی وارد شود و حقوق شهروندان را احیا و استیفا نماید. لذا تقاضا دارم پرونده بوستان مادر در این شورای عالی مطرح و باطل شود."

حقانی درباره مشکلات مردم منطقه 5 با بلندمرتبه سازی در این بوستان گفت: "آن منطقه متراکم و پرجمعیت بیش از این امکان بارگزاری و اضافه شدن جمعیت ندارد، مردم منطقه بارها اعتراض خود را نسبت به ساخت و ساز در بوستان مادر اعلام کرده اند و حتی طومار برای شورای شهر امضا می کنند و می فرستند و از نمایندگان خود می خواهند زمین اختصاص داده شده به پارک، با کاربری فضای سبز باقی بماند."

او درباره احتمال توقف عملیات ساختمانی در بوستان مادر و ابطال پروانه ساخت و ساز آن گفت: "احتمال زیادی وجود دارد که شورای عالی شهرسازی و معماری با بررسی پرونده این زمین، متوسط اقدامات خلاف قانون در واگذاری پروانه ساخت و ساز شود و دستور ابطال این پروانه را صادر کند. انتظار شورای چهارم شهر در توقف عملیات ساخت و ساز، خلاف قانون نیست. همانطور که شورای سوم هم در این باره تذکر داد و آن تذکر باعث توقف عملیات شده بود، ولی الان ما باز هم متوجه شدیم کار در حال ادامه است و انتظار داریم شورای عالی معماری و شهرسازی به دور از هر گونه مسایل حاشیه ای، دستور توقف عملیات را صادر کند."

حقانی درباره ابطال پروانه های مشابهی مانند برجسازی بابک زنجانی در خیابان ایران زمین و باغ معنوی جمشیدیه توسط شورای عالی شهرسازی و معماری گفت: "آنهایی که پروانه ساخت بر خلاف قانون می دهند، باید پاسخگوی این وضعیت باشند. مردم منطقه، طومار تهیه کرده اند و بارها به ساخت و ساز بی رویه در بوستان مادر اعتراض کردند. محیط زیست و محل زندگی این مردم، نیاز به فضای کافی دارد. مردم همانطور که به ساختمان و خیابان و پل نیاز دارند، به فضای سبز و بوستان هم نیاز دارند و علاقمند هستند. انتظار داریم شورای عالی شهرسازی و معماری پرونده این تغییر کاربری را بررسی کند و اگر شهرداری پاسخ قانع کننده ای دارد، طبعا اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری قبول می کنند. ولی همه می دانیم این کار خلاف قانون و ضوابط است و کمیسیون ماده 5 شهرداری نمی تواند بر خلاف قانون تغییر کاربری یک پارک را تصویب کند."

 

بانک مرکزی به برجسازی بانکها در تهران نظارت کند

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش، به برجسازی توسط برخی بانکها در پهنه های سبز تهران از جمله این بوستان و باغ معنوی اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی باید نظارت کند که آیا این بانکها اجازه دارند وارد ساخت و ساز و برجسازی شوند، نظارت بر این مسایل بر عهده بانک مرکزی است و باید بررسی کند چرا بانکها سرمایه مردم را به این سمت می برند که محیط زیست شهر را تخریب کنند."

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: "طبعا اگر بانکها کار خلافی در شهر انجام دهند، ما به عنوان نماینده مردم برخورد می کنیم و اعتراض خود را اعلام خواهیم کرد. لذا انتظار داریم بانکها نیز برابر ضوابط شهرسازی و معماری در شهر تهران عمل کنند و سعی نداشته باشند پهنه های سبز را تملک و تبدیل به آپارتمان کنند."


 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب