امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35597 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پورشبانان درنشست خبری روزجهانی افراددارای معلولیت اعلام کرد؛

بودجه 7 هزار و 700 میلیاردتومان برای مبارزه با فقر مطلق در سال 97 / امسال اشتغال 13 هزارو737 نفرمددجویان بهزیستی محقق شده/ 80 درصد ازمستمری بگیران سازمان بهزیستی افراد دارای معلولیت هستند/ 200 هزار زوج از مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج برخوردارشدند

خبرایران: جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت های بهزیستی در حوزه پیشگیری از معلولیت ها گفت: با توجه به ماده 75 قانون برنامه ششم توسعه ،از ابتدای اجرای این قانون تا کنون بیش از 200 هزار زوج از مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج برخوردار شده اند.
بودجه 7 هزار و 700 میلیاردتومان برای مبارزه با فقر مطلق در سال 97 / امسال اشتغال 13 هزارو737 نفرمددجویان بهزیستی محقق شده/ 80 درصد ازمستمری بگیران سازمان بهزیستی افراد دارای معلولیت هستند/ 200 هزار زوج از مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج برخوردارشدند

به گزارش خبرایران، نشست خبری «سازمان بهزیستی کشور» به مناسبت «روز جهانی افراد دارای معلولیت» صبح امروز شنبه 10 آذرماه 1397 با حضور «پهبد پورشبانان » جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور،«حسین نحوی نژاد » معاون امور توانبخشی و جمعی از مدیران و مسئولان سازمان بهزیستی و اصحاب رسانه در سازمان بهزیستی کشور برگزار و دراین نشست خبری «پهبد پورشبانان » جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهارداشت:  مطالبه حقوق افراد دارای معلولیت ازوظایف سازمان بهزیستی است و بهزیستی خود را به عنوان متولی اصلی دولت در حوزه حمایت از افر اد دارای معلولیت معرفی می کند که ارائه خدمات به این عزیزان در سایه همکاری دولت و سازمان های مردم نهاد میسر است.

وی افزود:دستاورد ارزنده و درخشان دولت تدبیر و امید، تصویب و ابلاغ قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در اردیبهشت ماه امسال است که پس از سال ها مطالبه و پیگیری های  مجدانه با همدلی و همراهی سه ضلع دولت،اصحاب محترم رسانه و  همکاران ما در مجلس شورای  اسلامی به دست آمده است.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی در خصوص اشتغال مددجویان بهزیستی گفت: در سال 97 اشتغال 13 هزار و 737 نفر از محقق شده  است و  آماده سازی شغلی نیز برای بیش از دو برابر این آمار انجام شده است که امیدواریم در آینده نزدیک محقق شود.

پور شبانان افزود: 80 درصد از مستمری بگیران سازمان بهزیستی را  افراد دارای معلولیت با رقمی در حدود 800 هزار نفر تشکیل می دهند . که از ابتدای سال 96 و علی رغم کمبود منابع مالی ؛ بر اساس برنامه ششم قانون توسعه شاهد افزایش بیش از 2/3 برابری مبلغ این مستمری هستیم  که این رشد به صورت سالانه در بودجه هر سال پیش بینی می شود.همچنین  در بودجه سال 97 مبلغ 7 هزار و 700 میلیارد تومان برای مبارزه با فقر مطلق اختصاص یافته است که از محل این اعتبار نیز کمک خوبی به افزایش مستمری مددجویان صورت می گیرد.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی در خصوص اعتبار بخش تجهیزات ویژه افراد دارای معلولیت گفت:همه ساله با کمبود عمده اعتبار در این بخش مواجه بوده ایم. اما از سال 94 به بعد این اعتبارات رشد قابل توجهی یافته است.البته تغییرات نرخ ارز منجر به کاهش دسترسی به اقلام مورد نیاز شده است که با همراهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این موضوع تا حدود زیادی کنترل شده است. همچنین در بخش نگهداری از افراد دارای معلولیت و با توجه به افزایش نرخ دستمزد،قیمت دارو و اقلام بهداشتی  و.... یارانه مصوب در سال 96 ؛ برای اجرا در سال 97 با نرخ تورم برابری نمی کند که این موضوع نیز با همراهی کامل دولت برای جبران این تفاوت قیمت حل شده است.

پورشبانان با اشاره به سیاست سازمانی برای انتقال خدمات ویژه افراد دارای معلولیت از مراکز به منازل ،گفت:لازم است که از روش نگهداری اردوگاهی از افراد دارای معلولیت به سمت نگهداری در کانون خانواده و ارائه خدمات مراقبتی و توانبخشی توسط اعضای خانواده و یا مراقبین آموزش دیده ؛حرکت کنیم که این امر بر ثبات خانواده و اشتغال زایی تأثیر مثبت خواهد داشت.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی در زمینه اشتغال پایدار مددجویان ،گفت: با توجه به اینکه برخی افراد دارای معلولیت،امکان انطباق با شرایط اشتغال در بازار آزاد را ندارند؛ ثبت کارگاه های حرفه آموزی و اشتغال زایی برای افراد دارای معلولیت های خفیف تا متوسط امکان اشتغال پایدار این افراد را قوی تر می کند که تخصیص یارانه به این کارگاه ها و تقبل بخشی از حق بیمه کارفرمایی؛ از دیگر خدمات بهزیستی در حوزه اشتغال مددجویان است.  

وی در پایان با اشاره به فعالیت های بهزیستی در حوزه پیشگیری از معلولیت ها ،یاد آور شد: با توجه به ماده 75 قانون برنامه ششم توسعه ،از ابتدای اجرای این قانون تا کنون بیش از 200 هزار زوج از مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج  برخوردار شده اند. همچنین سازمان بهزیستی هزینه های مشاوره پیش از بارداری و آزمایش های دوران بارداری برای خانواده هایی که دارای یک یا چند فرزند معلول با ریشه ژنتیکی هستند را تقبل می کند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب