امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35614 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۳:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس یا آیفون ایکس، کدامیک بهترند؟

خبرایران: سال‌هاست که پرچم‌داران اپل و سامسونگ، به عنوان گوشی‌های پیشگام در بکارگیری آخرین تکنولوژی‌های صنعت موبایل شناخته می‌شوند. به همین دلیل، محصولات این دو کمپانی به صورت خاص توجه متنقدان را به خود جلب می‌کنند.
گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس یا آیفون ایکس، کدامیک بهترند؟

به گزارش خبرایران، بنابر اعلام فروشگاه اینترنتی زنبیل، نتایج گزارش هایی که از بررسی همه جانبه این محصولات بدست می آید نیز تاثیر بسزایی بر اقبال خریداران به هر کدام از این تولیدات دارد. در این گزارش سعی داریم به بررسی تخصصی آیفون ایکس و سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس بپردازیم.

اولین نکته، تعصب روی برندها را کنار بگذارید

اگر روی برند خاصی تعصب دارید، به شما توصیه می کنیم وقت خود را با خواندن این گزارش ها تلف نکنید. در غیر این صورت پس از خواندن این متن، تصمیمی منطقی بگیرید. بدانید که تنها علاقه به گوشی‌های سری گلکسی، دلیل قانع کننده‌ای برای خرید آخرین مدل آنها نیست، همانطور که راضی بودن از گوشی آیفون قبلی نباید دلیلی شود که گوشی بعدی را هم از همان برند آمریکایی خریداری کنید. همچنین نباید دیگر برندها را کنار گذاشته و خود را محدود به همین دو برند کنید. کمی شجاعت و ریسک در تست دیگر برندها می‌تواند نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد.

با این حال نمی‌توان به سادگی از کنار پرچمداران این دو غول تولیدکننده موبایل گذشت، پس داشتن اطلاعات دقیق از به روزترین امکانات موجود که اتفاقا در این مدل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، شما را برای تشخیص دقیق‌تر کاربردی‌ترین امکانات موجود در سایر مدل‌های تولید شده توسط دیگر برندها یاری می‌کند و در نتیجه، خریدی مطلوب را تجربه خواهید کرد.

طراحی

صفحه نمایش: آیفون ایکس و سامسونگ اس 9 پلاس، هر دو دارای طراحی خیره‌کننده هستند، در حالی که بسیار متفاوت از همدیگر هستند. تولید گوشی‌های موبایل با صفحه نمایش دارای حاشیه کم، با معرفی گلکسی اس 8 در سامسونگ آغاز شد و تقریبا به شکل مشابه در اس 9 پلاس ادامه پیدا کرد. در اس 9 پلاس، حاشیه پایینی صفحه نمایش، نسبت به برادر بزرگتر خود، کمتر شد ولی حاشیه بالا، به دلیل نیاز به وجود فضا برای قرار گیری دوربین و سنسورها، در همان حد باقی ماند. آیفون ایکس از نظر اینکه حاشیه بالا را تقریبا تا آخرین حد ممکن کم کرد و فقط یه ناحیه کوچک در وسط برای قرار گرفتن دوربین و سنسور قرار داد، مسیری متفاوت برای طراحی صفحه نمایش در پیش گرفت. از نظر سایز، آیفون ایکس دارای صفحه نمایش 5.8 اینچ و اس 9 پلاس دارای صفحه نمایش 6.2 اینچ می باشد. سامسونگ، دارای نمایشگر Super amoled با رزولوشن 1440×2960 که نسبت به صفحه نمایش اولد آیفون با رزولوشن 1125×2436 عملکرد بهتری را ارائه می دهد، اما فراموش نکنید که هر دو از بهترین‌های موجود هستند.

حسگر: از نظر مکان یابی برای حسگر اثر انگشت در اس 9 پلاس، سامسونگ محل خوبی را در نظر گرفته، ولی باید روی راحت‌تر کردن استفاده از آن کار کند که دلیل آن کوچک بودن حسگر است. اما اپل این حسگر را از گوشی‌های جدید خود حذف کرد. سامسونگ از تکنولوژی تشخیص عنبیه چشم برای باز گشایی قفل بهره می‌برد، که می‌تواند در مدل‌های آینده، چالشی جدی برای Face ID اپل باشد. از این جهت می‌گوییم در مدل‌های آینده، زیرا به عنوان مثال شما نمی‌توانید از این امکان برای انجام پرداخت‌های خود در گوگل پلی بهره ببرید که ایرادی مهم است.

سیستم عامل

این فاکتور می‌تواند به سادگی شما را در انتخاب گوشی مناسب به نتیجه نهایی برساند. اگر شما تجربه کار با هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس را داشته باشید، با نقاط ضعف و قوت هر کدام آشنا خواهید بود و به راحتی می‌توانید نتیجه‌گیری کنید. اما به طور خلاصه می‌توان گفت که آی او اس، به دلیل این که مختص گوشی‌های آیفون است، رابط کاربری اختصاصی محصولات اپل بوده و سازگاری بالایی با نرم افزارها دارد، بعلاوه پشتیبانی طولانی مدت آن توسط اپل می‌تواند آن را به یک گوشی به روز، برای سال‌ها مبدل کند. در عین حال معایبی مانند نیاز به نرم‌افزار واسطه‌ای برای انتقال اطلاعات از کامپیوتر به موبایل و برعکس، می‌تواند آزاردهنده باشد.

اما اندروید، نرم‌افزاری است که بیشترین کاربر را در سراسر جهان دارد و نصب انواع مختلفی از نرم‌افزارها روی آن، به سادگی امکان‌پذیر است اما پشتیبانی آن به هیچ وجه در حد آی او اس نیست.

دوربین

در بحث دوربین، اگرچه هر دو از تکنولوژی دو دوربین بهره می‌برند اما تفاوت‌های بنیادینی نسبت به همدیگر دارند. آیفون دارای دو دوربین 12 مگاپیکسلی در عقب بوده که یکی Wide می‌باشد که امکان تصویربرداری در نور کم را فراهم می‌کند و دیگری Telephoto است که به لطف تکنولوژی تثبیت‌کننده رنگ و زوم اپتیکال، امکان گرفتن عکس‌های پرتره را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین در آیفون ایکس، امکان تنظیم نوری که در عکس دیده می‌شود، وجود دارد که این امکان برای بهبود کیفیت عکس‌ها بسیار کاربردی است. اما اس 9 پلاس دارای ویژگی منحصر به فردی در دوربین‌های خود است که منجر به تطبیق بهتر با انواع شرایط نوری می‌شود، در حالی که این ویژگی ممکن است با قابلیتی نرم‌افزاری اشتباه گرفته شود. این ویژگی برای اولین بار در اس 9 پلاس به عنوان یک گوشی هوشمند به کار رفته است. در کل می‌توان گفت که هر دو در محیط‌های متفاوت می‌توانند عکس‌های با کیفیتی بگیرند اما اگر چه عکس‌های اس 9 پلاس روشن‌تر به نظر می‌رسند، اما عکس‌های آیفون ایکس با کیفیت‌تر هستند.

سرعت

سرعت عملکرد موبایل، به صورت مستقیم با قدرت CPU در ارتباط است. آیفون ایکس به کمک تراشه بی‌نظیر 6 هسته‌ای A11 Bionic، در این بخش جای هیچ شک و شبه‌ای را باقی نمی‌گذارد. به کمک این تراشه می‌توانید از سرعت عمل و عملکرد روان گوشی آیفون خود لذت ببرید. از آن طرف، اس 9 پلاس با بهره‌گیری از تراشه 8 هسته ای Exynos 9810 رضایت شما را به دست می آورد. اگرچه در ابتدا تاکید کردیم که تراشه اپل بسیار قوی‌تر است، اما لازم است بگوییم که در کاربردهای روزانه، به هیچ وجه در گوشی سامسونگ خود کمبودی نسبت به رقیب احساس نخواهید کرد.

باتری

از نظر ظرفیت باتری، سامسونگ دارای ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت است که در مقابل باتری 2716 میلی آمپری اپل دارای قدرت ذخیره‌سازی بیشتری می‌باشد. اما آیفون در عین اینکه ظرفیت کمتری دارد، برای مدت طولانی‌تری شارژ گوشی شما را تامین می‌کند.

قیمت

قیمت گوشی سامسونگ اس 9 پلاس بر حسب ظرفیت حافظه از 640 دلار تا 760 دلار می‌باشد. در مقابل آیفون ایکس به عنوان گران‌ترین گوشی موجود، بر حسب ظرفیت حافظه دارای قیمت‌های 900 دلار و 1050 دلار می‌باشد. این اختلاف قیمت چشمگیر می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد. در اصل اختلاف عملکرد بین این دو گوشی آنقدرهایی که در قیمت آن‌ها وجود دارد، در عمل قابل مشاهده نیست. البته ممکن است هر کدام بعضی افراد را متقاعد کنند که از یکی صرف نظر کرده و سراغ دیگری بروند.

حال جهت مشاهده و خرید اینترنتی کامل‌ترین مجموعه از جدیدترین‌های گوشی سامسونگ و گوشی موبایل اپل با گارانتی اصلی شرکتی و با تضمین بهترین قیمت گوشی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی زنبیل مراجعه کرده و از مزایای خرید از این فروشگاه اینترنتی معتبر بهره‌مند شوید و تجربه‌ی خریدی لذت‌بخش را تجربه کنید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب