امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3564 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

تولید پراید را کاهش می‌دهیم/ خودروهای داخلی دیگر جایگزین آن می‌شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با توجه به طراحی و تولید خودروهای جدید، تولید خودوری پراید به تدریج کاهش می‌یابد و خودروهای داخلی دیگر جایگزین آن می‌شود.
تولید پراید را کاهش می‌دهیم/ خودروهای داخلی دیگر جایگزین آن می‌شود
 به گزارش خبرایران، سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه بازدید از کارخانجات قطعه‌ساز و زیرمجموعه سایپا در شهرک صنعتی گلپایگان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بازدید امروز شاهد روند رو به رشد و توسعه کارخانجات قطعه‌ساز و زیرمجموعه سایپا در گلپایگان بودیم.

وی افزود: در یکی ۲ سال گذشته برخی تولیدکنندگان دچار فراز و نشیب‌هایی شدند اما در مدت اخیر روند رو به رشدی داشته‌اند و امیدواریم تمام شرکت‌ها در سال جدید ۲ برابر کار کنند چرا که ظرفیت تولید در سال ۹۳، ۲ برابر سال گذشته پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به برنامه‌های حمایتی از زیرمجموعه‌های سایپا گفت: گروه سایپا زیرمجموعه‌های خود را از نظر فنی و تکنیکی حمایت می‌کند و از بعد مالی نیز دولت، بودجه‌های ویژه‌ای برای توسعه صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده خودروسازی ۱۵ تا ۲۰ درصد و ارزش افزوده قطعه‌سازان حدود ۸۵ درصد بوده، تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای قطعه‌ساز در سایت‌های مختلف به اندازه کافی داریم و بهتر است دیگر بر روی نقاط ضعف صنعت خودروسازی و همچنین افزایش توان تحقیقاتی قطعه‌سازان برای تولید محصولات جدید و طرح‌های نو کار کنیم.

مدنی شرایط حاکم بر فضای کسب و کار کشور و برخی سیاست‌های مغرضانه دولت‌های استکباری را از مهمترین علل رکود بازار خودرو در سال‌های اخیر عنوان و بیان کرد: اگرچه این شرایط و تحریم‌ها میزان تولید کشور را کند کرد و کاهش داد اما خودباوری در نیروهای داخلی ایجاد کرد که توانستند بسیاری از قطعات وارداتی را در کشور تولید و روند خودکفایی را تسریع کنند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: در حال حاضر روند رو به رشدی بر فضای تولید خودروهای داخلی حاکم شده و هر روز هم بهتر می‌شود تا جایی که سال ۹۵ سال احیای کامل صنعت خودروسازی کشور اعلام شده تا خودورسازان دوباره به تولید حداکثری خود برسند.

وی با بیان اینکه خودروهای جدید در دست طراحی و تولید قرار دارد، خاطرنشان کرد: در آینده تولید خودوری پراید به تدریج کاهش می‌یابد و تولید خودروهای داخلی دیگر جایگزین آن می‌شود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب