امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3569 تاریخ انتشار: جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

جاسوسی سه ساله سایبری هکرهای ایرانی از مقامات ارشد آمریکایی

وال استریت ژورنال ادعا کرد: گروه هکرهایی که گویا مقیم در ایران هستند، اکنون سه سال است، کمپین جاسوسی از مقامات ارشد بین المللی آمریکایی از جمله یک دریا سالار را به راه انداخته اند که هدف از این کمپین، جاسوسی سایبری جمع آوری اطلاعات درباره تحریم های اقتصادی، تلاش های ضد گسترش سلاح های هسته ای و سایر موضوعات مشابه است.
جاسوسی سه ساله سایبری هکرهای ایرانی از مقامات ارشد آمریکایی

 

 

به گزارش خبر ایران ، این ادعایی است که وال استریت ژورنال به نقل از «بازرسان امنیت سایبری» مؤسسه iSight نقل کرده است.بنا بر این دعاوی این گونه گفته شده که این گروه هکر ایرانی با یک نهاد خبری آمریکایی جعلی و از طریق وب سایت هایی نظیر فیس بوک و لینکدین، اقدام به برقراری ارتباط با قربانیان خود کرده و به این ترتیب، اطلاعات شخصی و سایر اطلاعات را به دست آورده اند.بر پایه این ادعا، این کمپین که از سال ۲۰۱۱ مشغول به کار است، بیش از همه بر مقامات آمریکایی و اسرائیلی در بخش عمومی و خصوصی تمرکز داشته، ولی کارهای مشابهی نیز در رابطه با مقامات انگلیسی، عراقی، عربستانی و سوری نیز داشته است. فعالیت سه ساله این کمپین در نهایت توسط گروه امنیتی iSight Partners که شش ماه مشغول رصد فعالیت این هکر ها بوده، کشف و افشا شده است. بر پایه گزارش منتشره از سوی این گروه، این کمپین یکی از بزرگ ترین اقدامات سایبری علیه مقامات آمریکایی است که نشان از توان و قابلیت هکرهای ایرانی در هدایت اقدامات سایبری گسترده علیه شخصیت های کلیدی داشته که شباهت بسیاری به فرم حملات سایبری چین دارد.
«
تیفانی جونز»، یکی از مقامات ارشد iSight گفته است: این جاسوسی سایبری، نمونه ای پیچیده از حملات سایبری بلند مدت توسط ایرانیان بوده است. هکر های ایرانی آنچه از لحاظ تکنیکی کم داشته اند، با خلاقیت و پایداری جبران کرده اند.بنا بر گزارش وال استریت ژورنال، هکرهای ایرانی اکنون در حوزه حملات سایبری به ویژه علیه وب سایت ها و شبکه های آمریکا و خاورمیانه شهرت بسزایی دارند، ولی فعالیت های زیرزمینی سایبری آن ها کمتر شناخته شده است. پیش از این، هکرهای ایرانی اقدام به نفوذ در شبکه ارتباطی یک ناو و یک شرکت تأمین انرژی آمریکایی کرده بودند، به گونه ای که در سال های گذشته، هکرهای ایرانی در میان دغدغه های اصلی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده در حوزه امنیت سایبری بودند، زیرا بیش از رقبای سنتی آمریکا در حوزه حملات سایبری یعنی چین و روسیه، برای حمله علیه ایالات متحده و مقامات این کشور انگیزه داشته اند.
این در حالی است که گزارش منتشره iSight امروز (پنجشنبه)، هیچ اشاره ای به اینکه این حمله سازماندهی شده و گسترده علیه مقامات آمریکایی از سوی مقامات ایرانی هدایت و پشتیبانی می شده، نکرده است.
وب سایت جعلی که این هکر ها با آن کار می کردند، با نام NewsOnAir. org به ثبت رسیده است و گذرواژه «پرستو» در حکم گذرواژه اصلی برای برخی نرم افزارهایی که در این حمله از آن استفاده شده، برگزیده شده بود .
مؤسسه iSight گزارش خود را به اداره بازرسی فدرال و برخی دیگر از مؤسسات ارائه کرده و در حال کار با شبکه های اجتماعی برای متوقف کردن برخی از این فعالیت هاست؛ اما هنوز وب سایت NewsOnAir به فعالیت خود ادامه می دهد.
نکته دیگر درباره این حمله آن است که مقامات ارشدی که هدف قرار گرفته اند، بیشتر افرادی هستند که در بخش های مرتبط با ایران در سیاست خارجی آمریکا فعالند.
بر پایه این گزارش، هکرهای ایرانی همچنین روی اهداف اسرائیلی از جمله قراردادهای امنیتی و لابی های این رژیم در ایالات متحده نیز تمرکز داشته اند؛ برای نمونه، در بین این مقامات، یک دریا سالار آمریکایی نیز بوده است که هکر های ایرانی با اعضای خانواده وی، همکاران و همکلاسی های سابق وی ارتباط برقرار نموده و از این ارتباطات برای برقراری تماس مستقیم با این دریا سالار استفاده کرده اند.
در همین زمینه، جی نانکارو، سخنگوی فیس بوک اشاره کرد: ایجاد پروفایل های جعلی و انتشار بد افزار ها، مغایر با سیاست های ماست. هر آنچه در فیس بوک وابسته به نهاد NewsOnAir بوده، حذف کرده ایم و از این مورد برای بهینه سازی سیستم خود در راستای شناسایی و حذف حساب های کاربری جعلی و جلوگیری از انتشار بد افزار ها استفاده خواهیم کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب