امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35701 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مشاور وزیر صنعت، معدن، تجارت مطرح کرد؛

کمبود مواد اولیه صنعت پوشاک را با تخصیص ارزمبادلاتی جبران می کنیم

خبرایران: نصراللهی با اشاره به تحریم ها و مشکلات تولید کنندگان در تامین مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی کشور، گفت: با تخصیص ارز مبادلاتی و تامین مقداری از مواد اولیه از طریق تولیدات داخلی کمبود مواد اولیه صنعت پوشاک را جبران می کنیم.
کمبود مواد اولیه صنعت پوشاک را با تخصیص ارزمبادلاتی جبران می کنیم

گلنار نصراللهی مشاور وزیر صنعت، معدن، تجارت در گفتگو با ستاد اطلاع رسانی ششمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران(ایران مد ۹۷)، با بیان اینکه تامین مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی در اولویت و دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، گفت: با آغاز تحریم ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور جلوگیری از کمبود مواد اولیه پوشاک جلسه ای را در وزارتخانه برگزار کرد و تامین مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی را در دستور کار خود قرار داد.

او افزود: در تامین مواد اولیه صنعت پوشاک و نساجی در صورت داشتن ظرفیت های موجود در کشور مقداری از مواد اولیه از طریق تولیدات داخلی در حال تامین است و در صورت کمبود جدی،  مقداری نیز با اولویت از طریق واردات با تخصیص ارز مبادلاتی تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد : در حال حاضر به منظور تامین مواد اولیه صنعت پوشاک کشور رونق خوبی ایجاد شده است و کارخانجات نیز برای تامین مواد اولیه با اولویت و ظرفیت خوبی در تکاپو و تلاش هستند.

مشاور وزیر صنعت معدن تجارت خاطر نشان کرد : طبق آمار های موجود صادرات الیاف طبیعی و مصنوعی نسبت به مشابه پارسال افزایش داشته است، این امر نشان میدهد که واحدهای تولید کننده نخ و پارچه کشور با ظرفیت بیشتری کار می کنند و اگر در بازار داخلی دچارکمبودی  باشیم وزارت صنعت، معدن و تجارت با تخصیص ارز ، کمبود ها را جبران خواهد کرد.

نصراللهی با اشاره به تحریم ها و مشکلات تولید کنندگان در تامین  مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی کشور، گفت: با تخصیص ارز مبادلاتی و تامین مقداری از مواد اولیه از طریق تولیدات داخلی کمبود مواد اولیه صنعت پوشاک را جبران می کنیم.

ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران(  ایران مد ۹۷  ) از ۱۱ تا ۱۴ آذرماه هر روز از ساعت ۹الی ۱۷ پذیرای علاقمندان و بازدید کنندگان است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب