امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35722 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مطرح کرد؛

ضرورت دستیابی شورای بررسی متون به یک الگوی اثرگذار در علوم انسانی

دکتر قبادی در جلسه شورای بررسی متون با اشاره به ضرورت تبیین بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای بررسی متون با ایشان گفت: نکات برجسته ای در بیانات مقام معظم رهبری وجود دارد که باید در ادامه کار شورا همه این موارد را به صورت دقیق بکار ببندیم.
ضرورت دستیابی شورای بررسی متون به یک الگوی اثرگذار در علوم انسانی

دکتر حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در جلسه آذرماه مدیران شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی با اشاره به ضرورت تبیین بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای بررسی متون با ایشان گفت: نکات برجسته ای در بیانات مقام معظم رهبری وجود دارد که باید در ادامه کار شورا همه این موارد را به صورت دقیق بکار ببندیم.
وی افزود: ایشان در آن دیدار به نکاتی اشاره کردند که بر مبنای آن می توانیم یک خودارزیابی داشته باشیم. از جمله اینکه ایشان تاکید داشتند، باید زمانی را تعیین کنیم برای اینکه محصول کار این جمع که قاعدتاً محصول با ارزشی خواهد بود به بازار بیاید.
دکتر قبادی تصریح کرد: نکاتی که در صحبت های مقام معظم رهبری است را یادداشت کرده ام؛ اولاً فرمودند که به نقد بسنده نکنید، ثانیاً محصول گرا باشید، ثالثاً به بازار کار بیایید. علاوه بر اینها باید به هم افزا فعالیت کردن و افزودن بر شعاع اثربخشی شورا نیز توجه کنیم. چراکه مقام معظم رهبری در ادامه می فرمایند: این مرکز خود را موظف بداند برای فراهم کردن مواد لازم برای کتاب، منبع علمی، مرجع علمی که دیگران بتوانند کتاب بنویسند.
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری همچنین به محور برون سپاری، از دیگران خواستن و جذب توانش نخبگان در دیدار با اعضای شورا اشاره فرموده اند که می توان از صحبت های ایشان این محورها را استخراج کرد که برنامه علمی توسعه ما جهت دارتر باشد. ما تقریباً در برنامه توسعه پژوهشگاه به یک شعار عمومی «مردم سازی علم» «عمومی سازی علم»، «علم برای مواجهه با چالش های اجتماعی» می رسیم. باید چالش های اجتماعی و آسیب شناسی اجتماعی را مد نظر قرار دهیم.
دکتر قبادی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به اثربخشی شورا گفت: شورای بررسی متون باید به یک الگوی اثرگذاری در نقد دست یابد و جامعه دانشگاهی باید الان ثمره شورا را بچشد و این شورا علاوه بر نقد باید به تألیف متون مرجعی که بر مبنای نقد است نیز بپردازد.
دکتر قبادی در ادامه تصریح کرد: شورای بررسی متون یک سرمایه اجتماعی، سرمایه مردمی و برای انقلاب است و افرادی که در این شورا دست به نقد می زنند باید از انباشت علمی خود استفاده کنند و جامعه دانشگاهی قلم آنها را بشناسد و در نهایت اینکه برنامه های درسی باید معضلی از مردم را حل کند.
پس از صحبت های رئیس پژوهشگاه علوم انسانی، جلسه شورای بررسی متون با حضور اعضای این شورا و تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف شورا و جامعه علمی و بکار بستن موارد مطرح شده در این نشست ادامه یافت.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب