امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3580 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سه خبر از رادیو اقتصاد؛

تجاري سازي ايده ها در اقتصاد و فن آوري

تجاري سازي ايده ها در برنامه " اقتصاد و فن آوري " سه شنبه 6 خرداد بررسي مي شود.
تجاري سازي ايده ها در اقتصاد و فن آوري

به گزارش خبرایران از روابط عمومي راديو اقتصاد، در اقتصاد و فن آوري آيتم هاي مختلفي وجود دارد و شنوندگان مشتاق دنياي فن آوري براي آگاهي از آخرين اخبار و تكنولوژي هاي روز همراه اين برنامه باشند.

در قسمت اول مهندس محسن باهو مشاور معاون وزير و رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي در برنامه حضور خواهند داشت و در مورد تجاري سازي ايده ها در سطح كلان اقتصادي مطالبي را به سمع شنوندگان محترم خواهند رساند.

در آيتم "با نخبگان" عين الله مقامي در خصوص اختراع خود كه تختخواب هوشمند نوزاد مي باشد مطالبي را عنوان خواهد كرد.

و در آيتم "به روز باشيد" اميد ديده گاه شما را از آخرين تكنولوژي ها و اخبار حوزه فناوري آگاه مي سازد.

اقتصاد و فن آوري به تهيه كنندگي ليلا اميد يگانه سه شنبه هر هفته ساعت 18:05 از شبكه اقتصاد موج اف ام رديف 98 مگاهرتز تقديم شما سروران و شنوندگان محترم مي گردد.

 

چگونه مي توان يك طرح كسب و كار نوشت؟

 

برنامه "باشگاه مشاوران اقتصادي" با هدف هدايت سرمايه هاي كم  به سمت كارآفريني و اشتغال تهيه و پخش مي شود.

طرح كسب و كار سندي مكتوب است كه جزئيات كسب و كار پيشنهادي را مشخص ميكند. اين سند بايد ضمن تشريح موقعيت كنوني ، نيازها ، انتظارات و نتايج پيش بيني شده را شرح دهد و كليه جوانب آن را ارزيابي كند. آماده كردن يك طرح كسب و كار نتيجه نهايي روند طرح ريزي نيست ، بلكه تحقق طرح ، هدف نهايي است. با اين وجود نوشتن طرح يك مرحله مياني مهم است. طرح نشان مي دهد كه بمنظور يك كسب و كار محرز ، بررسيهاي دقيق در ايجاد كسب و كار انجام شده است و براي راه اندازي آن كارآفرين ، وظيفه اش را انجام داده است.

دكتر پروين برادران در برنامه اين هفته حضور دارد و چگونگي تنظيم طرح كسب و كار و اهميت آن را براي كارآفرينان تشريح خواهد كرد.

برنامه "اقتصاد و فن آوري" به همت گروه  اقتصاد و صنعت سه شنبه 6 خرداد ساعت 11:35 به مدت 115 دقيقه از شبكه تخصصي اقتصاد پخش مي شود.

 

بررسي نقش تغيير در مديريت منابع انساني در "تدبير"

 

برنامه "تدبير" ازشنبه 3 خرداد ماه به بررسي نقش تغيير در مديريت منابع انساني اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رادیو اقتصاد، مدیریت منا بع ا نسا نی عبارتست از شناسایی ، انتخاب ، بکارگیری ، تربیت و پرورش نیروی انسانی بمنظور نیل به اهداف سازمان تعریف کرده اند . در این تعریف منظور از منابع انسانی تمامی افرادی است که درسطوح مختلف سازمان مشغول به کارند ومنظورازسازمان ، تشکیلاتی با قصد یا مقاصد خاصی برای تحقق اهدافی مشخص به وجود می آید .در بیان دیگری بعضی ازصاحبنظران  مفهوم مدیریت منا بع ا نسا نی به عنوان فرآیند استخدام  که در برگیرنده شناخت منابع نیروی انسانی، مصاحبه وانجام آزمایش ها جهت انتخاب ، آموزش و پرورش و نگه داری به مفهوم حمایت و تقویت روحی و روانی کارکنان، پرداخت مناسب و تامین امکانات رفاهی و خدماتی تعبیر کرده و آموزش مجدد(بازآموزی) نیروی انسانی را مورد تاکید قرار داده اند به همين منظور  در برنامه "تدبير " سه شنبه 6 خرداد ماه  "رامبد باران دوست "  كارشناس مجري اين برنامه به همراه " دكتر داوود امير احمدي " مدرس دانشگاه  درباره بررسي نقش تغيير در مديريت منابع انساني به بحث و گفتگو مي پردازند.

برنامه "تدبير" با هدف آموزش تخصصي مديريت با رويكرد ارزيابي سازمان و نيروي انساني شنبه تا چهارشنبه هر هفته به همت گروه دانش و پيشرفت راديو اقتصاد ساعت 11 به مدت 35 برروي موج اف ام رديف 98 مگاهرتز پخش مي شود.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب