امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35844 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درمراسم افتتاحیه ایران اکسپو۲۰۱۸ اعلام شد؛

تکبیری : هدف گذاری برای تشکیل بیش از 400 نشست بی توبی یکی ازاولویت های ایران اکسپو 2018 است/ الحمدانی : سرمایه گذاران ایرانی درسرمایه گذاری پروژه های عراق مشارکت کنند/ قادری : تجارایرانی به مباحث بازارسازی و تقویت برندینگ در بازارتوجه کافی نداشتند

خبرایران: مراسم افتتاح «سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (ایران اکسپو۲۰۱۸)» صبح امروز پنجشنبه 22 آذرماه 1397 با حضور«مجید تکبیری»،«حسن بیگی»،«محمدامامی امین»،«یدالله صادقی»،«محمدرئوف قادری»،«فاضل الحمدانی»، اعضای اتاق بازرگانی کشورهای حاضر درنمایشگاه ، سفیران کشورهای مختلف، بازرگانان داخلی و خارجی و اصحاب رسانه در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزارشد.
تکبیری : هدف گذاری برای تشکیل بیش از 400 نشست بی توبی یکی ازاولویت های ایران اکسپو 2018 است/ الحمدانی : سرمایه گذاران ایرانی درسرمایه گذاری پروژه های عراق مشارکت کنند/ قادری : تجارایرانی به مباحث بازارسازی و تقویت برندینگ در بازارتوجه کافی نداشتند

به گزارش خبرنگارخبرایران، مراسم افتتاح «سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (ایران اکسپو۲۰۱۸)» صبح امروز پنجشنبه 22 آذرماه 1397 با حضور«مجید تکبیری» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران،« شکرالله حسن بیگی» سرپرست استانداری تهران،«عباس قبادی»معاون وزیر صنعت و معدن، «محمد امامی امین» معاون  استانداری تهران، «نعمت الله ترکی» رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران، «یدالله صادقی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران،«محمدرئوف قادری» مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب،«فاضل الحمدانی» رئیس اتاق بازرگانی مشترک عراق و ایران ، اعضای اتاق بازرگانی کشورهای حاضر درنمایشگاه ، سفیران کشورهای مختلف، بازرگانان داخلی و خارجی و اصحاب رسانه در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزار ودراین مراسم «مجید تکبیری» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران به عنوان اولین سخنران اظهارداشت: با توجه فرامین رهبری، اقتصاد مقاومتی و شعار سال جاری؛ حمایت از کالای ایرانی و همچنین با هدف افزایش تولید داخلی و ایجاد اشتغال سومین نمایشگاه توانمندی های ایران برگزار شد.

وی تصریح کرد: اهم اهداف ایران اکسپو 2018، بر اساس بازاریابی کالاهای ایرانی در داخل کشور، تقویت بنیه تولیدی شرکت های کوچک و متوسط در کنار حضور شرکت های مطرح و فاخر صادراتی، بی اثر کردن تحریم ها علیه مردم ایران با دیپلماسی اقتصادی و با پرچمداری بخش خصوصی است.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران خاطر نشان کرد: یکی ازاولویت های ایران اکسپو 2018 هدف گذاری برای تشکیل بیش از 400 نشست بی توبی یا ملاقات و گفتگوی حضوری تجار خارجی و تولیدکنندگان وصادرکنندگان ایرانی است و بالغ بر 260 شرکت داخلی در 12گروه کالایی در این نمایشگاه حضور دارد.

وی تاکید کرد: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۱۸ بر اساس بازاریابی کالاهای ایرانی در داخل کشور، تقویت بنیه تولیدی شرکت‌های کوچک و متوسط در کنار حضور شرکت‌های مطرح و فاخر صادراتی در بی‌اثر کردن تحریم‌ها علیه مردم ایران با دیپلماسی اقتصادی و با پرچم‌داری بخش خصوصی است.

تکبیری عنوان داشت: در جهت عمل به اقتصاد مقاومتی و شعار سال جاری، حمایت از کالای ایرانی و همچنین با هدف افزایش تولید داخلی و ایجاد اشتغال در جامعه بر آن شدیم که پس از برگزاری موفق دو دوره قبلی این نمایشگاه در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۱، دور سوم ایران اکسپو را با قدرت بیشتری برگزار کنیم.

 وی ادامه داد: در این راستا گروهی متشکل از جوانان متخصص ایران با پشتکار و تلاش مداوم توانسته‌اند به موفقیت‌های جدیدی در حوزه برگزاری نمایشگاه‌های صادراتی در داخل دست یابند و امروز شاهدیم که ۵۹۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۵۴ کشور دنیا با وجود شرایط تحریم در این نمایشگاه حضور دارند .

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران اضافه کرد: این موضوع خود اقدامی مهم در راستای بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران است؛ همچنین ۲۵ هیئت تجاری شامل ۳۶۶ بازرگان و تاجر از ۱۸ کشور دنیا در این رویداد ملی صادراتی حضور خواهند داشت.

وی یادآورشد: امسال در ایران اکسپو شاهد حضور بخش‌های ویژه‌ای همچون پاویون ICT برای اولین بار در حوزه صادرات کشور و همچنین تشکیل بیش از ۴۰۰ نشست BTB می‌توان اشاره کرد ودر کناراستقبال تجار خارجی، امسال حضور شرکت‌های داخلی رشد چشمگیری داشت و ۲۶۰ شرکت داخلی در ۱۲ گروه کالایی صنایع غذایی، کشاورزی، خودرو، قطعات صنعتی، برق و انرژی و مکانیک، فرش، نساجی، چرم و پوشاک، صنعت و چوب، لوازم خانگی، صنایع دستی، محصولات سلولزی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی و دارویی، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی،‌ معدن و پتروشیمی برای حضور در ایران اکسپو ۲۰۱۸ اعلام آ‌مادگی کرده‌اند.

وی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم رشد و تعالی ایران اکسپو به عنوان یک اتفاق ملی با کمک و حمایت مسئولان در آینده به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

 

قادری : متاسفانه دردهه های گذشته، تجار ایرانی نسبت به مباحث بازارسازی و تقویت برندینگ در بازارتوجه کافی نداشتند

محمدرئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب نیز در ادامه اغاز به کار سومین دوره نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران اظهارداشت: توانمندی های مالی برای تامین کالا و صادرات به کشور های جهان به خصوص کشورهای همسایه یکی از دغدغه های اصلی صادرکنندگان است.

مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب ابرازداشت:با توانمندشدن صادرکنندگان، مشکلات دیگر به مرور خود را نشان می دهد و در واقع با گذر زمان نیاز به تقویت بازار هدف، برندسازی ملموس تر از گذشته شده است.

وی تاکید کرد: اکنون یکی از مسائل پر دغدغه محصولات ایرانی مربوط به برندیگ است و متاسفانه در دهه های گذشته، تجار ایرانی نسبت به مباحث بازارسازی و تقویت برندینگ در بازار هدف توجه کافی نداشتند اما این امر در سال های اخیر مورد توجه بخش خصوصی و دولتی قرار گرفته است.

قادری عنوان داشت: امروز درنمایشگاه شهرآفتاب شاهد حضور تجار و هیئت های تجاری خارجی هستیم که خواهان گفتگو با همکاران ایرانی خود هستند و این امر حاکی از نفوذ و صلاحیت حضور اجناس ایرانی در بازار های خارجی است.

وی تاکید کرد: با توجه به قرابت های تاریخی با کشور هایی همچون عراق، اقلیم کردستان علاقمند به اجناس ایرانی هستند که متاسفانه اکنون اجناس متفرقه ایی در بازارهای این کشور ها یافت می شود و امروز تعامل تجاری در دستور کار و در اولویت های دولت جمهوری اسلامی است تا بازار سرمایه و بازرگانی ما به علت خصومت های آمریکا تحت تاثیر قرار نگیرد.

مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب ادامه داد: شهرآفتاب قصد دارد تا به علت ترافیک های سنگین تهران، دسترسی آسانی را در شهر آفتاب ایجاد کند تا مرکزی مناسب برای ارتباط های نمایشگاهی ایجاد شود و قصد داریم با ایجاد سالنها و جاذبه های گردشگری، مکان مناسبی برای حضار خارجی و بهره بری بهینه آنها ایجاد کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: تهران تنها پایخت کشور نیست، بلکه پایتخت تجاری منطقه است. بنابراین نیاز است تا شهرآفتاب تبدیل به منطقه آزاد تجاری شود.امیدوارم با استراتژی های یادشده، صادرات در کشورمان بیش از پیش تقویت شود.

 

الحمدانی : سرمایه گذاران ایرانی در بحث سرمایه گذاری پروژه های عراق مشارکت کنند

فاضل الحمدانی رئیس اتاق بازرگانی مشترک عراق و ایران نیز درادامه افتتاحیه نمایشگاه اکسپوی 2018 درنمایشگاه بین المللی  شهرآفتاب اظهارداشت: تجارت ایران و عراق که به طور عمده یک طرفه از جانب ایران است. سرمایه گذاران ایرانی می توانند در بحث سرمایه گذاری پروژه های عراق مشارکت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک عراق و ایران خاطرنشان کرد: این موضوع دارای منافع بسیاری برای آنها و دولت عراق است و شرکت کاله که در آستانه تولد یک سالگی آن توانسته تا برای 1050 نفر اشتغال درعراق ایجاد کند واکنون به عنوان شرکت نمونه سرمایه گذاری ایرانی درعراق شناخته شده است‌.

وی تشریح کرد: شرکت کاله در روز حدود ۲۰ تن لبنیات تولید می کند و به تازگی در حوزه واردات گوشت و محصولات گوشتی به عراق ورود کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک عراق و ایران در ابرازداشت: جغرافیای ویژه عراق موقعیت مناسبی برای صادرات محصولات ساخت دیگر کشور ها از عراق را ایجاد کرده است که دولت ایران با سرمایه گذاری و مشارکت در این کشور می توانند از این مزیت بهره مند شون

وی در پایان سخنان خود گفت: جغرافیای ویژه عراق موقعیت مناسبی برای صادرات محصولات ساخت دیگر کشور ها ازعراق را ایجاد کرده و که دولت ایران با سرمایه گذاری و مشارکت در این کشور می تواند از این مزیت بهره مند شود

 

حسن بیگی: گسترش صادرات غیرنفتی و تمرکز برتوانمندی های ایران مهمترین وکارآمد ترین راه های مقابله با تحریم است

شکرالله حسن بیگی سرپرست استانداری تهران نیز درادامه مراسم افتتاح سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران اظهار داشت:مشکلات ناشی از تحریم و وجود گره های بانکی بین ایران و دیگر کشور ها،اختلالی را در ارتباط های تجاری دنیا به وجود آورده که تمام این اشکالات بر اثر تحمیل دولت آمریکا اعمال شده است.

حسن بیگی تصریح کرد: یکی از مهمترین و کارآمد ترین راه های مقابله با تحریم، بست و گسترش صادرات غیرنفتی و تمرکز بر توانمندی های ایران است و امروز با پذیرش تجار خارجی اطمئنان خاطر برای حضور فعال و مشارکت بازرگانان از سراسر دنیا به وجود آمده است.

سرپرست استانداری تهران تاکید کرد: ایران در زمینه تولید دارو، مصنوعات سللوزی، محصولات غذایی، فرش و به ویژه صنایع دستی قابلیت رقابت با دنیا را دارد و هیئت های خارجی در این نمایشگاه و سایر نمایشگاه های مشابه داخلی زمینه صادرات و تجارت با ایران برای ایجاد تعامل و تجارت متقابل، فراهم شده است.

وی عنوان داشت: تحریم ها که روزی تهدید تلقی می شد، امروز با این نمایشگاه در قالب فرصت تجلی یافته است و یکی از مهمترین و کارآمد ترین راه های مقابله با تحریم، بست و گسترش صادرات غیرنفتی و تمرکز بر توانمندی های ایران است.

حسن بیگی در پایان سخنان خود گفت: سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران که در سومین دوره خود با هدف جریان سازی اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات غیرنفتی علارقم تمام مشکلات با حضور بیش از ۴۰۰ تولیدکننده برتر کشور و ۶۱۱ هیئت خارجی از ۵۷ کشور دنیا در حال برگزاری است و این نمایشگاه علاوه بر صادرات، زمینه ساز تبادلات فرهنگی را به وجود آورده و از این نظر نیز مورد توجه قرار پرفته است و میتواند دراین خصوص موفق عمل کند.

بنابراین گزارش؛ سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران( ایران اکسپو2018)از تاریخ 22 تا 25 آذرماه امسال در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزارمی شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب