امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35890 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برگزیده‌های بخش ادبیات «ایران ساخت» مشخص شدند

خبرایران: داوری نهایی آثار ارسالی به بخش ادبیات در حوزه‌های داستان کوتاه، مستند نگاری و شعر انجام شد و برگزیدگان مشخص شدند.
برگزیده‌های بخش ادبیات «ایران ساخت» مشخص شدند

به گزارش خبرایران از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علیم و فناوری رییس جمهوری به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، داوری بخش ادبیات جشنواره ایران ساخت انجام شد. محمدرضا اصلانی، عباس احمدی، علیرضا لبش و امیر علی حمیدیه به نمایندگی از ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی داوری این بخش را انجام دادند. پس از داوری در هریک از حوزه های داستان کوتاه، مستند نگاری و شعر 5 اثر برای چاپ در کتاب جشنواره انتخاب شد. همچنین 3 برگزیده هر بخش نیز مشخص شدند.

ناصر فیض دبیر بخش ادبیات در جلسه داوری آن اظهار کرد: ایران ساخت با وجود دو دوره برگزاری هنوز جشنواره ای نو پا است و سال ها طول می کشد تا این جشنواره به عنوان رویدادی ملی جای خود را باز کند. هر چند در حال حاضر بسیاری از هنرمندان با آن آشنایی دارند و با انتشار فراخوان آثار قابل ملاحظه ای به دبیرخانه جشنواره ارسال می شود.

وی ادامه داد: ایران ساخت موضوعی خاص است که شاید ذوق شاعر را برای خلق اثر در این حوزه تحریک نکند اما با توجه به اهمیت و ملی بودن موضوع مخاطبان در این جشنواره مشارکت کرده و با هنر خود اثری برای حمایت از آن خلق کرده اند. در دومین دوره ایران ساخت نیز شاهد حضور هنرمندان برجسته این حوزه هستیم.

فیض همچنین بیان کرد: فرهنگ مقوله ای جدا از اقتصاد نیست، در حوزه شعر با ذوق هنری هنرمندانه می توان درباره موضوعی همچون ایران ساخت که به ظاهر با هنر نسبتی ندارد اثری خلق کرد. همیشه تبلیغ با چارچوب های غیر هنری جواب نمی دهد بلکه استفاده از فرهنگ عامه در این حوزه نتیجه خوبی را دارد. پس این نوع تبلیغ مصرف کالا را افزایش می دهد و ما را به هدف می رساند.

علیرضا لبش داور این بخش نیز بیان کرد: در کل کیفیت اثار ارسالی به این بخش خوب بود. اگر رسالت ایران ساخت این باشد که با آثار ادبی افراد را به خرید کالای ایرانی تشویق کند این اتفاق در این جشنواره رخ داده است. آثاری به جشنواره ارسال شده که با خواندن آن خود من ترغیب شدم تا قبل از خرید یک محصول به برند آن دقت کنم.

عباس احمدی نیز درباره داوری این بخش گفت: بیش از 200 اثر در این بخش به جشنواره رسید از نظر کمی و کیفی جهش خوبی داشتیم. اگر ایران ساخت را ابزار تبلیغاتی برای رسیدن به هدف ارزشمندی چون حمایت از کالای داخلی در نظربگیریم باید گفت تبلیغات خوبی است. اما نکته مهم پخش این اثار میان مردم است.

بر اساس این گزارش، در این دوره 474 اثر به بخش ادبیات جشنواره ارسال شد که به ترتیب شامل 211 اثر در حوزه داستان کوتاه، 224 اثر در حوزه شعر و 39 اثر در حوزه مستند نگاری است.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» 4 تا 8 دی ماه سال جاری برگزار می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب