امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3599 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حوزه هنری کودک و نوجوان به استفاده از شخصیت‌های غربی در بستنی میهن اعتراض کرد

حوزه هنری کودک و نوجوان در نامه‌ای به شرکت لبنیات و بستنی میهن، نسبت به استفاده از شخصیت‌های غربی در بسته‌بندی‌های بستنی میهن اعتراض کرد.
حوزه هنری کودک و نوجوان به استفاده از شخصیت‌های غربی در بستنی میهن اعتراض کرد

به گزارش خبرایران از  روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان، در این نامه که از سوی دکتر محمد سرشار، رییس حوزه هنری کودک و نوجوان، خطاب به ایوب پایداری، مدیرعامل شرکت میهن نوشته شده، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر جلوگیری از به کارگیری علایم، نشانه‏ها و تصاویری که با فرهنگ اسلامی ـ ایرانی در تعارض است و بر فرهنگ عمومی تاثیر منفی دارد، یاد آوری شده است.

در ادامه این نامه آمده است: «استفاده از نشانه‌های معارض فرهنگی، در سالی که مزین به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است، خطایی بوده که جبران آن ضروری به نظر می‌رسد».

رییس حوزه هنری کودک و نوجوان با یادآوری تجربه موفق استفاده از نشانه‌های فرهنگی بومی در کالاهای تجاری و اقبال خانواده‌های ایرانی به این اقدام، تاکید کرد که شرکت میهن، «می‌تواند با استفاده از نمادهای فرهنگی بومی، نه تنها فروش محصولات خود را افزایش دهد بلکه با دقت در کارکردهای فرهنگی فعالیت اقتصادی خود، به مسؤولیت اجتماعی خویش نیز عمل نماید».

قابل ذکر است براساس مشاهدات مردم در سطح شهر، اخیراً شرکت لبنیات و بستنی میهن، به عرضه بستنی‌های موسوم به «سوت مک» (از خانواده میرکس)، با تصاویر «باربی» اقدام کرده است.

باربی نام عروسکی است که در سال 1959 میلادی، توسط شرکتی آمریکایی وارد بازار شد. سه مؤلفه اصلی تربیتی مجموعه عروسکهای باربی، عریان‌گرایی، تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی براساس فرهنگ آمریکایی است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب